Söker PT i Sthlm för att komma i form !!

Home Forums Bodybuilding Söker PT i Sthlm för att komma i form !!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #105954
    #1082283

    Hej !

    Jag vill seriöst bygga muskler. Vill dock ha experthjälp. Vet du någon tillgänglig i Sthlm?

    Tränade fitness seriöst ett par år när jag var ”ung”. Denna gången vill jag ha vägledning under träningspassen av någon med tävlings- och/eller coachingerfarenhet under ca 3-6 månader. Kille/tjej spelar ingen roll. Jag finns i Skogås, söder om stan.

    Vet inte hur det funkar, denna efterlysning kanske är omöjlig men hur går man tillväga annars då? Ska man söka efter en träningspartner och köra själv?

    Håller en stor tumme för svar !

    Mimmi

    #1082284

    Man behöver ingen PT för att bygga muskler, men en snabb googling på ”personlig tränare Stockholm” ger hur många svar som helst.
    Var dock noga med att kolla upp så att personen är seriös och vet vad han/hon pratar om. Det finns några oseriösa aktörer därute.

    Annars kan man alltid söka information själv. Det snabba svaret är annars träna hårt, ät mycket, vila, repetera. :)

    #1082288

    Hej, på de stora klubbarna som, Sats, Worldclass osv, har alltid PTs anställda som du kan anlita. Det ”kan” vara osäkert på hur pass bra din PT blir. Men alla som är utbildade PT:s har förhoppningsvis en god kunskap om hur du ska träna säkert och rätt.

    Det finns ju en tråkig jargong att ALLA PT:s är värdelösa, så är självklart inte fallet. Men eftersom det inte finns någon officiell utbildning så kan deras utbildningar vara mellan 1 vecka till ett halvår, så det blir lite att köpa grisen i säcken ibland.

    Men du låser dig aldrig till en PT längre en 1 omgång, så gillar du inte den du får så skaffa en ny. Jag tror PT eller träningspartner är bra för de som kanske inte har så hög motivation att träna eller de som är osäkra på hur övningar ska utföras.

    Lycka till

    Mvh

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.