Stora axlar

Home Forums Bodybuilding Stora axlar

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #493432

    Hejsan!
    Tänkte kolla med er ifall ni har lite fler tips på vägen för nu står jag nämligen och trampar vatten!

    Jag har ett helvetes problem att få bra axlar :( Jag tränar dem ibland 2 gåner i veckan, en gång i början och en mot slutet då jag känner att dem klarar de! Jag har prövat att köra tungt få gånger samt att köra aningen lättare upp mot en 11 reppare. Jag anser mig ganska stark i axlarna då jag kan göra en 5a på 40kg i hantelpress utan några större problem. Tittade även på lite klipp från youtube med Gregg Valentino där han säger att man alltid börjar med (rear delts) då baksida axlar om man vill få dem att växa har även prövat det men inget händer! Har annars kört baksida axlar när jag kör rygg efter tips från Graneheim

    Jag kör Hantelpress, axlar i smith, raka hantellyft ja i princip allt! Någon som har något bra tips som jag kan ge mig på ? Vore väldigt tacksam för svar för de inte långt ifrån att jag snart ger upp hoppet om dem! :pop:

    #68734
    #493433

    du har provat allt säger du, men hur länge har du hållit på? Kör du varje träningsvariant en månad eller ett år innan du anser att den inte fungerar osv…?Har du tränat länge eller är du nybörjare? Sådant kan vara bra att veta :-)

    Det tar tid att bygga muskler och baksida axlar är något som många har svårt att komma underfund med ( mig inkluderad) så det går inte på ett kick att få bra axlar….

    #493434

    Jag har tränat till och från sen 16 års ålder nu 23 … Det är dem senaste åren jag tränat mer seriöst och har en stabil kropp då axlarna inte riktigt hänger med.. Tror det är mycket av att mina bröst är vassa för den fördelen hade man att jag bygger bröst enkelt tar en 165kg i bänk 96kg så jag vill väl inte kalla mig nybörjare direkt :P Tack för tipset om axons blogg ska ta mig en titt!

    #493435

    …måste bara inflika att Axons muskelskola är 1800 tummar upp! Superbra!

    Den skulle alla vara tvungna att läsa innan man får regga sig på forumet…så slipper vi 18 trådar…”Jag vill ha större bröstmuskler”…”gör ont när jag bänkpressar”…

    #493436

    Rfb om du nu inte orka med sådant så kanske du ska söka dig till någon annan sida.. Du kan ju allt och allt är idiotiskt skriv en bok! Ska lägga upp bild snart dock inte så sugen under bulk :P

    #493437

    Små och små allt är ju realtivt jag menar rent propert till min kropp. Målet är att kunna vara så symetrisk som möjligt! Men stämmer det att man alltid måste börja med rear delts, så som Gregg påstår?

    #493438
    Clueless wrote:
    Små och små allt är ju realtivt jag menar rent propert till min kropp. Målet är att kunna vara så symetrisk som möjligt! Men stämmer det att man alltid måste börja med rear delts, så som Gregg påstår?

    Jag körde så ett tag och tyckte det var helt ok, men det är nog ingen större skillnad. Det ger en skön känsla av pump i hela axeln, känns det bra brukar det ofta vara bra.

    Något jag verkligen kan rekommendera är superset för axlar. Kör pressar följt av framåtlutade hantellyft åt sidan. Sen kan u ju supersetta hantellyft åt sidan med facepull eller nåt. Även ifall dina axlar klarar 2 pass i veckan kanske det hindrar uppbyggnad…

    #493439

    Finns en tråd om detta som kom upp ganska nyligen. Postat av Fabrice: problem att bygga axlar, jag vet ju f-n inte hur jag klistrar in hela tråden här så leta så länge ;)

    #493440

    Det e ju ofta genetiskt om man har lätt eller svårt att bygga vissa muskelgrupper.

    Axlar tycker ja växer bra av, militärpress, bänkpress, hantelpress, sidlyft av olika slag, omvänd pec-dec.

    Som skrivet slarva inte med baksidan, ger annars problem efter ett tag, dom flesta typer av pressar tar ju mestadels på framsidan.

    #493441
    Clueless wrote:
    Rfb om du nu inte orka med sådant så kanske du ska söka dig till någon annan sida.. Du kan ju allt och allt är idiotiskt skriv en bok! Ska lägga upp bild snart dock inte så sugen under bulk :P

    Oj…jag menade mitt inlägg i all välmening. Att man bör läsa Axons skola var faktiskt inte menat som en pik till just din tråd, utan en generalisering och ett beröm till just Axon för sin fina sida med info.

    Jag kan absolut inte allt och därför berömde jag Axon som kan mycket, för att han delar med sig. Resultat blir att vi slipper dussintals versioner av samma tråd. Jag kan inte skriva en bok om ett ämne jag inte behärskar till fullo, vilket jag inte på något sätt påtalat.

    Tycker det är bra med forum och frågor, men om du lagt ner 5-10 minuter på att söka i ämnet hade du fått svar på dina frågor utan tråden. Men du gör som du vill.

    Det jag belyste var att vi sluppit många trådar och i synnerhet då skade-trådar som man hade förebyggt i multum om alla läst Axons sida.

    Snälla, nästa gång kanske du inte behöver reagera på ett inlägg skrivet i all välmening. Lycka till med axelträningen.

    :up:

    #493442

    Att börja med baksidan är smart om den ligger efter för då har du ju mer energi och kan givetvis köra tyngre och mer effektivt. Detta gäller ju överlag på alla muskelgrupper. Träna det som släpar först. Om man vill bli symetrisk förstås :-)

    #493443
    Quote:
    Rom byggdes inte på en dag!

    Word!

    #493444

    Testa att köra ett extra pass för axlar med riktigt lätta vikter så att du får igång ett rejält blodflöde i muskulaturen. Ta 30 reps, tre set per övning och kör rotatorcuff back to back utåt och inåt, sedan baksida axlar och framsida axlar, slutligen sida axlar. Detta kommer inte att bidra till muskeltillväxt direkt, men stimulerar kapillärbildning som kommer att förbättra din återhämtning för de andra två passen.

    #493445
    smettzig_lepzig wrote:
    Testa att köra ett extra pass för axlar med riktigt lätta vikter så att du får igång ett rejält blodflöde i muskulaturen. Ta 30 reps, tre set per övning och kör rotatorcuff back to back utåt och inåt, sedan baksida axlar och framsida axlar, slutligen sida axlar. Detta kommer inte att bidra till muskeltillväxt direkt, men stimulerar kapillärbildning som kommer att förbättra din återhämtning för de andra två passen.

    Intressant aldrig provat att dra en 30reps på någon axelövning… Kanske ska provas.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.