Tips ang träningsvärk.

Home Forums Bodybuilding Tips ang träningsvärk.

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #106703
    #1083230

    Hejsan. Har så klart försökt leta efter liknande trådar. Men hittar inte kanske för dum. Får jordens träningsvärk i framsida/baksida lår. Kör ben 1 ggr vecka sen cardio 2 ggr vecka. Är tunga benpass, knäböj, böj mot bänk, raka marklyft, lår curl etc.. och sover bra och sköter kosten. Men träningsvärken jag får är ju galen ! Sitter i ca 5-6 dagar ganska ordentligt. Funderar vad det kan vara ? Är ju inte otränad direkt i benen direkt så tycker inte de borde vara de heller ?! Har alltid fått sjuk jävla värk, och övningarna svarar direkt i benen. Bara under uppvärmningen jag kör syrar de ju så där lagomt skönt

    #1083240

    Tja, inte för att jag vet varför, men jag tycker som du att det låter konstigt, 5-6 dagars träningsvärk är för mycket, speciellt om du är van vid att träna, hade det vart ditt första eller andra benpass på länge skulle jag kunna köpa 5-6 dagars träningsvärk.

    Du säger att du får värk redan vid uppvärmning? Är det värk sen tidigare eller är det redan då du börjar känna av den? Träningsvärk bör som tidigast komma 12-24 timmar efter avslutat pass och verkligen inte under uppvärmningen.

    Vad består din cardio av? Riktigt tung cardio kan aktivera musklerna på samma sätt som styrketräning gör, alltså en anaerob träning. Om du tex springer eller cyklar intervaller, något som kan medföra att det egentligen blir 3 benpass i veckan, vilket kanske kan bli för mycket och dina ben hinner inte återhämta sig.

    #1083243

    Jag har tränat i snart tjugo år och kan ibland få träningsvärk som håller i sig så länge.
    Ffa i baksida lår.

    Gilla läget eller kör lättare benpass. :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.