Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 568

GP: Friskis & Svettis dyrare
"Friskis & Svettis är inte samma lågprisalternativ som det har varit. Nu har den ideella föreningen ungefär samma prisbild som sina kommersiella konkurrenter."

nybörjare 2006
Titel
Registrerad 2007-01-25
Inlägg 70

Jag kan bara hålla med.
Jag betalar 250kr/mån medan kompisen som går på 24seven betalar 150 kr/mån.

Titel
Registrerad 2006-06-05
Inlägg 302

nybörjare 2006 skrev:
Jag kan bara hålla med.

Fan va billigt!!

athleticmia
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 2 669

nybörjare 2006 skrev:
Jag kan bara hålla med.

kanske pga att de inte har personal hela tiden... ;)

250 kr/mån är betydligt billigare än många andra gym i Helsingborg iallafall med samma utbud. Man kan ju inte jämföra ett gym utan massa pass med ett större gym som har utbud på pass hela dagarna....

MrKashchei
Titel
Registrerad 2006-11-28
Inlägg 196

http://www.nt.se/GEN_forum_messages.asp?ForumThreadID=3985&ForumID=1

Drygt två gammal artikel men budskapet är ganska klart. Utvecklingen har ju uppenbarligen lett till ytterliggare prishöjningar. Frågan är hur långt det kommer gå...

nybörjare 2006
Titel
Registrerad 2007-01-25
Inlägg 70

athleticmia skrev:
. Man kan ju inte jämföra ett gym utan massa pass med ett större gym som har utbud på pass hela dagarna....

pass ?:unsure:

Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 97

nybörjare 2006 skrev:
pass ?:unsure:

Aerobic Yoga Spinning osv...

Titel
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 67

Jag älskar mitt gym... kommer inte ihåg om jag pröjsar 600 eller 700 per år, men det känns som det kvittar i samanhanget...

nybörjare 2006
Titel
Registrerad 2007-01-25
Inlägg 70

Bäckis skrev:
Aerobic Yoga Spinning osv...

ok :o

Fed up
Titel
Registrerad 2006-03-14
Inlägg 414

nybörjare 2006 skrev:
Jag kan bara hålla med.

Jo, fast också ganska stor skillnad i kvalitet. Friskis har utbildade, gratis instruktörer och deras maskiner trillar inte i huvudet på folk. De har dessutom, enligt mig, bättre maskiner. Hur det är med de fria vikterna har jag inte så bra koll på på 24seven.

150 är väl dessutom studentpriset? Det vanliga är väl 179? Friskis studentpris för bara gym är 225 i månaden, vill jag minnas.

Ang. pass och så så får man ju betala mer om man vill ha ett kort som inkluder jympa och spinning mm, iallafall i Malmö. Men jag tycker ändå det är bra att man kan göra allt på samma ställe.

Jag gillar friskis mycket och det är inte bara för att jag just blivit anställd som instruktör där...

Titel
Registrerad 2006-12-31
Inlägg 303

Dyrare, ja. Dyrt, nej.

Titel
Registrerad 2007-02-26
Inlägg 5

jag fick betala 2530:- för ett år här hemma i Göteborg. 2700:- om man inte är student !

nybörjare 2006
Titel
Registrerad 2007-01-25
Inlägg 70

Fed up skrev:
Jo, fast också ganska stor skillnad i kvalitet. Friskis har utbildade, gratis instruktörer och deras maskiner trillar inte i huvudet på folk. De har dessutom, enligt mig, bättre maskiner. Hur det är med de fria vikterna har jag inte så bra koll på på 24seven.

150 är väl dessutom studentpriset? Det vanliga är väl 179? Friskis studentpris för bara gym är 225 i månaden, vill jag minnas.

Ang. pass och så så får man ju betala mer om man vill ha ett kort som inkluder jympa och spinning mm, iallafall i Malmö. Men jag tycker ändå det är bra att man kan göra allt på samma ställe.

Jag gillar friskis mycket och det är inte bara för att jag just blivit anställd som instruktör där...

jag tog ett årskort som jag betalar av varje månad. 1 aktivitet 250 kr/mån, 2 aktiviteter 300 kr/mån ... jag tog 2, gym och spinning (fast det har blivit lite spinning :o )

Det konstiga med 24/seven är att det är billigare att betala per månad än att lägga upp hela årsavgiften på en gång.

nybörjare 2006
Titel
Registrerad 2007-01-25
Inlägg 70

Ganymedes skrev:
Dyrare, ja. Dyrt, nej.

allt är dyrt: hyran, alla försäkringarna(hem, hundarna, bilen), bensinen , maten.
så när man lägger till de ynka 300 kr/mån så känner man av det

nybörjare 2006
Titel
Registrerad 2007-01-25
Inlägg 70

Fed up skrev:
De har dessutom, enligt mig, bättre maskiner. Hur det är med de fria vikterna har jag inte så bra koll på på 24seven.

...

Det håller jag med om, FS har jättebra maskiner :up:

Alm
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 2 008

Fed up skrev:

Inte på friskis i helsingborg iallafall. Gym-delen är ett enda stort skämt.

Fed up
Titel
Registrerad 2006-03-14
Inlägg 414

nybörjare 2006 skrev:
jag tog ett årskort som jag betalar av varje månad. 1 aktivitet 250 kr/mån, 2 aktiviteter 300 kr/mån ... jag tog 2, gym och spinning (fast det har blivit lite spinning :o )

Det konstiga med 24/seven är att det är billigare att betala per månad än att lägga upp hela årsavgiften på en gång.

Om du är student kan du iallafall få 10% rabatt. Jag har två aktivitetskort (fast det blir mest gym) och betalar 275 i mån, autogiro.

Alm: Ja, håller med, gillar inte friskis gym i hbg så mycket heller, jag gillar inte de maskinerna, för litet och trångt och rörigt. har dock bara varit där två gånger, mina kompisar som tränar där jämt trivs (men det säger kanske mer om dem än om gymmet :D).

henkebenke
Titel
Registrerad 2005-12-27
Inlägg 4 767

Jag fick betala 2000:- för ett halvårskort på Friskis och Svettis i Gbg.

Dementis
Titel
Registrerad 2007-03-12
Inlägg 871

700kr för halvåret på Friskis och Svettis Ljungby, småland.

Verkar som om det växlar väldigt mycket beroende på antalet andra gym i staden, vilket tyvärr är förståeligt.

Piranha
Titel
Registrerad 2005-12-02
Inlägg 191

ff

Titel
Registrerad 2005-11-19
Inlägg 981

Pengar är inte allt heller.

Arne Persson
Titel
Registrerad 2005-10-07
Inlägg 3 288

Alm skrev:
Inte på friskis i helsingborg iallafall. Gym-delen är ett enda stort skämt.

Gymdelen kommer snart att bli brutal på F&S i HGB.

Titel
Registrerad 2006-02-20
Inlägg 22

Man kan väl inte jämföra endast priser, borde väl också kolla många andra faktorer. Är väl som med allt annat..kvalitet kostar en smula mer !
När man köper en bil kollar man ju märke, årsmodell mm. inte bara priset.

Gasp_88
Titel
Registrerad 2006-03-24
Inlägg 32

Jag betalar 800 spänn om året och det gymet har allt jag behöver. skulle vägra träna på nått av gymen i stan som kostar ca 2000 kr om året.

Titel
Registrerad 2007-04-24
Inlägg 65

gerda i lund har allt man klan önska sig o lite till! 2000kr/år för normalt folk 1350 för studenter. Bara att rekommendera enda nackdelen är alla yuppisar som står o blockar allt från hantlar till maskiner för att de måste stå och spegla sig i flera timmar!

Titel
Registrerad 2005-12-13
Inlägg 45

Jag tränar på friskis i Trollhättan där betalar jag 150 kr i månaden för ett helt nytt gym på 1200 m2 lr 1500 kanske det är...iaf helt nya maskiner från Lifefitness :emo-thumb

Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 847

Fighterbabe skrev:
En sak som är lite intressant det är att ju mer man jobbar och mindre tid man har till att träna, desto mer får man betala... :|

Jag betalar än så länge 279:-/mån. Pris för studerande/pensionär/sjukskriven o dyl.
Men om jag skulle få fast heltidsjobb måste jag betala 359:-/mån. Man har väl oftast mer pengar med ett heltidsjobb, men oftsat mindre tid också. Det är väl träningen man ska betala för, inte betala mer bara för att man har mer pengar... :\

Fast nu är det ju inte så att man får lämna in en inkomstredovisning och sedan får ett pris man ska betala. Utan manhar helt enkelt ett pris för studenter osv och ett för andra. T.ex. på Sats så är det så att de billigare allternativen också ger färre tider man ka nräna på, vet ej om det är så hos dig.

Annars är det ju mycket möjligt att företaget vill ge lägre priser till folk som de missstänker inte skulel betala anars för att på så sätt tjäna mer pengar.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden