Början på något gammalt!

Home Forums Dagböcker Början på något gammalt!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #104413
    #1080330

    Ålder: 29 (30 om 6 veckor! :( )
    Längd : 182
    Vikt: 95 senaste vägningen innan jul men förmodligen 99 nu :S Allt kommer dock mätas i cm inte vikt, då blir ja tokig.
    Midjemått: 110 (OMG)
    Biceps: 42
    Lår i spänt läge strax ovanför nedre muskeln: 58

    Bakgrund:
    Har alltid varit en träningsnarkoman fram tills 2000 då ja slutade nästan helt med min hockey/fotbollskarriär.
    Alltid tränat på ngt sätt men samtiidgt alltid druckit, ätit och levt ohälsosamt så har jag nu fått nog.
    Köpte gymkort här i KD i December förra året och har tränat väldigt hårt mellan Jan- Apr och Juli – November med 4-5 pass i veckan nästan varje vecka. DOck fort festat och ätit dåligt. Överkroppen har sett bra ut men det är de ni ser på bilderna nedan som jag är missnöjd med, MAGEN och därav kommer kosten ändras.
    HAde en lägsta vikt på 92kg i höstas och midjemått på 102 så har nu efter 1 månads dåligt med tränande bestämt mig att från nästa vecka är det t.o börja med 4 veckors hårdträning med bara bra mat och gym + konditions pass som gäller och detta 4-5 pass i veckan.
    Kommer uppdatera med bilder plus mått kontinuerligt så både jag och er läsare (om ja nu får någon/några) kan följa min träning.
    Det kommer även förekomma viss del hur jag tränat men inte alla övningar utan bara vad jag kört.
    Om någon har ett bra upplägg på 5 dagars gympass med vad som kan köras så vore det superbt, jag har i nuläget tänkt mig följande upplägg med träning mån – fre (helger promenader för att hålla kroppen igång men inge gym):

    Dag 1 Bröst och Biceps

    Dag 2 Kondition 40 – 60 min + Mage

    Dag 3 Rygg + Triceps

    Dag 4 Kondition 40 – 60 min + Mage

    Dag 5 Axlar + Mage

    Ben tänker jag inte köra allt för ofta då jag alltid haft stora sådana, men kommer slängas in några pass i veckan som extra.

    Som ni ser nedan så är magen den stora boven och det som kommer fokuseras på till stor del.

    Tips mottaget väldigt gärna!

    #1080332

    Mina fyra veckor (t o börja med) kommer följande saker inte att intas:

    Alkohol, Pizza, hamburgare, godis, saker som är bov i mitt liv och jag vet att bara jag sköter kosten (dvs äter vanlig husmanskost och får i mig rätt energikällor osv) så kommer kilon och cm försvinna snabbt och jag även kommer fortsätta med samma tillvägagångssätt efter 4 veckor (30 årsfest för mig i februari då blir de fusk helg dock ;):up: )

    #1080343

    Gött med en till som närmar sig 30 sträcket ;) Jag har 2:a maj som mitt magiska datum. Lycka till med träningen.

    #1080384
    Gurra G wrote:
    Gött med en till som närmar sig 30 sträcket ;) Jag har 2:a maj som mitt magiska datum. Lycka till med träningen.

    Haha, tack så mycket! Ja idag börjar de, fick hem min polar ft7klocka idag så ska iväg till gymmet och köra ett testpass innan jag kör igång på riktigt med träningen på måndag! :)

    #1080386

    Första passet för i år, tänkte inte börja förrän på måndag men fick min pulsklocka idag som jag hoppas få användning för.

    Vikt: ingen aning
    Midja: 107 – 3cm (Berodde nog på julen? )
    Började inte så bra då vi inte hade någon vettig frulle hemma, och mitt proteinpulver var nästan slut.
    Men men, lite pulver plus mjölk så fick jag fram mättnadskänslan och kunde köra följande pass mest för att komma igång så inget seriöst pass idag:

    3*10 Lutande bröst i bänk 25Kg
    2*8 Biceps stående 20Kg
    1*7 -||- 17.5kg
    2*10 enarms triceps i cablecross (nedåt, kan inte förklara, haha)
    2*10 chins
    Sen 10 min promenad till och från gymmet vilket allt som allt resulterade i detta:

    #1080406

    Blev även idag ett litet pass för att få igång kroppen inför omstarten imorgon igen. Denna gång 5 min kortare, dock 15 min längre på gymmet men ingen promenad till eller från gymmet då ja va tvungen att åka in till stan för att köpa nytt Whey 100.. Men men, dagens korta pass:

    3*10 25kg shoulder shrugs
    15 min mage
    3`*10 17kg i cable cross axlar
    3*12 40kg vadpress
    3*8 bak o fram lår, vet dock ej vikten men tungt var de o det lär kännas imorgon!

    Nu sängen och imorgon börjas riktiga passen, nu har ja gått genom kroppen lite grundligt igen! :D

    #1080413

    Idag då så var det dags,
    Armar stod på schemat!

    Biceps:

    Sittande dumbbell curl
    2*6 20kg
    1*8 17,5kg

    Underhand chinup
    3*5 (förjävla svag kände jag mig!)

    Sittande barbel curl
    2*10 32Kg
    1*8 32kg

    Triceps:

    Dips
    1*10 10kg extra
    1*10 15kg extra
    1*5 25kg extra (nytt PB, föregående 20kg)

    [http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExtSC.html] Heter på svenska?
    3*10 27kg

    Enarmspushdown i CC:
    2* 10 23kg
    1*10 27kg

    Känns grymt bra i armarna, enda jag i stortsett inte tappat!
    Imorgon är det kondition och mage på schemat, får se hur det går då!

    Dagens skörd med pulsklockan nedan:

    #1080423

    Ett pass idag igen, dock ett konditionspass a´la lätt..
    Började med 25 min mage så den får sig en genomkörare 2 ggr i veckan, och då i samband med konditionspasset.
    Avslutade med 20 min på löpbandet, tanken var 20 min till på cross eller något annat, men mina ben från lördagens lätta benpass fick de inte att funka, helt nöjd ändå med ca 10 min löpning och 10 min någorlunda rask takt.

    Min ”deff” går helt okej, ni som läst från början vet att jag ju ska undvika följande: läsk , alkohol, pizza, hamburgare (sånt som hör till med skräpmat öht), godis, chips(för mig är chips inte godis, bara massa kolhydrater).
    Hur har de gått med ”okej” menat? Mja, sedan jag började med detta i torsdags så har jag ”endast” slängt i mig en chipspåse och några godisar, annars är jag jävligt nöjd då jag varit mer eller mindre ”beroende” av de andra skräpet (förutom ölen självklart, ingen alkis här inte).
    Men snart en vecka gått, mätningen sker på torsdag och då får vi se om något skett. även foto kommer läggas upp i andra posten som jag har.
    Väldigt mkt ”” och () idag ,ha överseende! Nu dags för lättare lunch, köttfärsfylld paprika och keso, sen jobb!
    Bild på dagens mätning:

    #1080443

    Bra pump idag!

    Bröst och axlar stod på schemat, hade lite ont om tid så fick bli mindre vila och mer vikter på varje övning, vilket gav riktigt skön känsla när jag gick ifrån gymmet, kunde knappt lyfta armarna när ja skulle hänga på mig väskan! Undrar hur detta går på jobbet om en timme, jobbar på terminal och ska idag för första gången på 5 månader kasta paket som väger allt mellan 1 – 30 kg, well well!

    Bröst

    CC 2 övningar, vikten varierar väl från olika CCs på olika gym men mina vikter här:

    Stående flyes :
    2* 10 27kg
    1*10 32Kg

    Stående flyes men nedifrån och upp:
    3*10 36Kg

    Lutande bänk hantelpress
    2*8 27kg
    1*6 27kg (nytt PB på denna vikt

    Axlar:
    Dumbbell front raise
    1*10 10kg
    1*8 12,5kg
    1*7 12,5kg
    Hade ingen riktig press då ja va slut i kroppen efter bröstövningarna, puh!

    [http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBUprightRow.html]
    Denna ovan fast med skivstång, vet inte vad övningen kallas?
    1*10 30kg
    2*10 35kg

    Sedan en övning till med en dumbell som påminner om första som ja inte kommer på
    där ja körde 3*8 och 20kg första sedan 16kg på sista två repsen.

    Skön press som sagt, riktigt gött!
    Nu jobb sen vila inför morgondagens mage+ konditionspass. Kanske lite ben också? :)

    #1080466

    Glömde posta igår, inget märkvärdigt pass men riktigt gött var de iaf!

    Mage 20 min, en mage som fortfarande inte hade helt återhämtat sig från tisdagen så det kräma rejält i magmusklerna konstant!

    DÄrefter kondition, skulle köra 20 min crosst men fick bara ur mig 10 min sen dog jag typ och gick över till löpbandet där 30 min spenderades.
    Vet inte hur mkt som löpningen bestod av men körde några intervaller varvat med promenader, så säg sammanlagt löpte jag nog 12-15 minuter.
    Lustiga var att jag hade kunnat stå 1 timme till, den orken och viljan hade jag i mig, men icke, jobbet kallade dessvärre! BAH!

    Idag rygg och underarmar, sen får vi se om ja klämmer in lite extra kondition när ändå helgen och vila vankas!

    Ser att jag har massa läsare men inga kommentarer, skriv gärna och ge mig feedback! :)

    #1080472

    Blev rygg och underarmar idag som sagt,
    kändes riktigt skönt!
    Återkommer med övningsnamnen, står still i skallen a.t.m!

    Dock, sedan 2:e Dec så har jag nu minskat 3cm i midjan, riktigt härligt!

    #1080484
    hellie84 wrote:
    Blev rygg och underarmar idag som sagt,
    kändes riktigt skönt!
    Återkommer med övningsnamnen, står still i skallen a.t.m!

    Dock, sedan 2:e Dec så har jag nu minskat 3cm i midjan, riktigt härligt!

    Riktigt kul med framsteg i midjemåttet. Grattis :up:

    #1080493
    Quote:
    Riktigt kul med framsteg i midjemåttet. Grattis :up:

    Tack! Känns inte som mycket och dagen efter var måttet tillbaks på starten, kan bero på konstig kost den dagen, vad vetja! Känns mindre ändå, haha :)

    #1080494

    Glömde tillägga igår att jag ju fuskade (ajabaja!) och gick och köpte mig en kebabtallrik, så med det på samvetet så drog jag till gymmet i 40 min och körde 10 min cykel + 30ish min löp blandat med promenad. haha..

    Dagens pass (egentligen vilodag men kände massa ork i kroppen) blev biceps och triceps,
    Riktigt skönt pump:

    Biceps:

    3*8 20Kg Dumbbell curl
    1*10 27kg sittande Barbbell curl
    2*8 37kg samma

    Triceps

    Dips
    1*15
    1*12
    1*10
    Pallade inte köra med extravikt påhängd idag så maxade 3 ggr istället (lite lat sista dock, hade säkert fått 2 reps till men nä..)

    2* 8 27kg (på mitt gym) CableCross, enarms pushdown
    1*8 32kg samma som ovan

    2*55kg Cablecross pushdown med rep
    1*50kg samma

    Kasst pass men ändå bra push i armarna, nu tar jag en dags vila och kör igång nästa vecka igen med nya tag!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.