Freppazz Träning.

Home Forums Dagböcker Freppazz Träning.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,380 total)
  • Author
    Posts
  • #65915
    #461600

    Tjena mors och välkommen!
    Mitt namn är Fredrik, 18årig (årsmodell 90) kille från lilla byn Vagnhärad en bit söder om Stockholm. Jag har gymmat i runt 4 år var av de sista mer seriöst.

    I unga/yngre år så höll jag på med både cykling och karate på lite högre nivå.
    Körde även motocross ett tag vill jag minnas.

    Pluggar 3:e året till bilmek, vilket man har ledsnat på en del, men å andra sidan, inte alltför länge kvar nu, så bara att hålla ut.
    Mina intressen är självklart träning, gym, kost, motion med allt vad det innebär. Gillar även allt på hjul men framförallt de som brummar :)
    På fritiden när jag inte går i skolan & tränar så är man väl mestadels i garaget och fixar o donar med min gamla bmw..

    Jaja slut på skitsnacket, läser du fortfarande så är jag imponerad! :)

    Håller just nu på att deffar ner mig inför den berömda beach -09formen, har varit ganska rippad en gång tidigare, men nu ska det banne mig vara ritkigt ordentligt!

    Mål med min träning: tycker det är snyggt med bredare axlar än midja, rätt stora bröst, schyssta armar (självklart tränar jag hela kroppen..) en lagom fit form, inget BF runt 6 procent, men ett ganska lågt är ju alltid snyggt!

    Alright.. hoppas ni inte tror att jag är värsta superman nu bara.. det kan man minst sagt säga att jag är. Men still growing!

    Ålder: 18år (snart 19)
    Längd: 174cm
    Vikt: Idag låg den på 71,8kg, påväg neråt.

    Tillskott: Vitamin/mineraltablett, vasslepulver. (60g. efter fysisk aktivitet)

    Kan ju börja med att redovisa min dag som såg ut ungefär såhär:
    06,00: 35-40min promenad.
    Efter promenaden, frukost: 1grovbröd m. keso & tonfisk på, 2ägg, vitamintablett, c:a 2dl nyponsoppa till.

    Lunch: runt kl 12,15 skollunch, idag var det fisk & potatismos som erbjöds, knäckemacka med smör på och sallad såklart (ons,tors, fre så äts det kyckling, kommer till det strax)

    c:a 15,00 ett äpple.

    Efter träning: 60g. vassle, en banan.
    Middag: 150-200g. kycklingfilé , c:a 1,2dl. fullkornspasta, lite keso, samt broccoli och morötter på, och givetvis sallad efteråt. Ons, tors, fredagar så äts detta även till lunch c:a 12,30.

    Senare, runt kl. 20-20,30 blir det frukt & kesella lätt blandad med fun light.

    Ungefär såhär äter jag alla dagar i veckan, godis, alkohol, bullar osv. är helt uteslutet, vilket jag klarat mig rätt bra ifrån ändå tycker jag allt (nöjd själv :p)

    Träningen idag bestod av; förutom promenaden, Rygg, biceps & mage, kände mig väldigt seg idag, så det blev ett ganska lätt pass därav.

    Rygg
    Chins: 10, 7, 4 * Kv

    Latsdrag (brukar köra med lite krokig stång, så brett det bara går, så även idag) 20kg * 15- 20
    60kg * 8
    45kg * 11
    45kg * 10-11
    35kg * 15

    Latsdrag m. V-handtag: 20kg * 8-12
    60kg * 6
    50kg * 8
    40kg * 9
    40kg * 8-10

    Rodd (i maskin): 25kg * 15
    70kg * 7-8
    60kg * 10
    50kg * 12

    Hantelrodd: 6kg * 10
    32,5kg (hantel) * 8
    20kg * 12
    20kg * 12

    Rygghäv: 12, 12, 12 * KV

    Biceps: väldigt slut i även denna muskelgrupp idag, men självklart så redovisar jag det med:

    Hantelcurl: 12,5kg * 10
    15kg * 5
    12,5kg * 8-12
    8kg * 15-20

    Curl m. ez-stång, ingen nämnvärd vikt, men bra kontakt, efter denna så blev det hammercurl, samma sak här, ingen nämnvärd vikt, men hyffsad kontakt.

    Mage: I maskin, runt 25kg * 12-15 reps
    45kg * 15
    40kg * 15

    Samt hängandes i dips-maskinen och ”sparka”/lyfta benen rakt ut i 90grader, 15-20reps 2set.

    Kommentar: väldigt segt och allmänt dåligt pass, men å andra sidan så gick det rätt bra förra veckan så jag gissar på att det är så här..

    Just det; såhär ser träningsupplägget ut:
    Måndag: Rygg, Biceps & mage (ev. morgonpromenad, lite oklart ännu)
    Tis: 30-40 min löpning/jogging
    Ons: Ben & axlar
    Tors: oftast vila eller en ~50 minuters promenad.
    Fredag: Bröst, triceps & mage
    Lördag: vila
    Söndag: 30-40min löpning/jogging

    just det, för er som undrar, någon kanske har sett min andra journal ”Time to get serious?” tycker en dagbok passar mig bättre än en journal, av den enkla anledningen så drog jag igång en ny!

    Såhär ser kvällsmaten ut nästan jämt nu mer:

    [http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=56228&stc=1&d=1232993616]

    Är det något som du vill veta så var inte rädd för att fråga, bits inte, lovar!

    #461601

    Det här kommer följas :emo-thumb
    Kanske bjuda på en bild? :D

    #461602

    Man tackar, alltid kul att höra! :)
    Absolut.. här kommer några, ganska halvnya, dock väldigt kass posering, men det bjuder jag på :D

    [http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=56229&stc=1&d=1232995725]

    [http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=56230&stc=1&d=1232995755]

    [http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=56231&stc=1&d=1232995873]

    Bild Nr. 3 är från förra sommaren, då var man lite mer rippad.. :)

    Mvh!

    #461603

    Nice med en sörmlänning kör hårt och lycka till med träningen !

    #461604
    Oggelit0 wrote:
    Nice med en sörmlänning kör hårt och lycka till med träningen !

    Stort tack :) och detsamma!

    Mvh

    #461605

    Godkväll! Såhär har dagen sett ut:
    06,00: grovbröd m. keso & tonfisk på , 2ägg, en vitamintablett, c:a 2dl nyponsoppa.
    c:a 12,00: blodpudding, 2skivor +lite lingonsylt, mycket sallad.
    c:a 15,30: 20min löpning/jogging på löpband, samt 10 min på crosstrainer, blir galen snart om jag inte ”får” springa ute… har nog lite för dåliga skor, så det känns rejält vid insidan av vaderna när man springer löpband, men hoppas det torkar upp lite i skogen till helgen :)

    Efter träning: 60g. vassle, en banan.

    runt 17,00: 150-200g. kyckling, 1,2dl. fullkornsmakaroner, lite keso (som sås) sallad.

    lite senare så blir det kesella lätt m. fun light och lite frukt, och självklart ska man glo på mästarnas mästare också… ;)

    Imorrn är det ben & axlar som gäller!
    Får se om det blir ett bättre pass än igår.

    God kväll! :)

    #461606

    Nice med springning :p
    schysta bilder också för den delen :up:

    #461607

    Hehe jadå, ibland så :p

    Tackar för det! :) Alltid kul att höra :)

    Dock inte ens i närheten av dig MR Hulk :up:

    Såg på mästarnas mästare förut, och då i alla fall, så skulle de hänga i en ”chins-stång” över en bassäng, den som hängde längst där hängde ungefär 3min & 20s…. självklart så blev både jag & farsan tvungna att pröva här hemma, slutade med att jag hängde 1,50… 2min var ju så jäkla nära… detta är nog något som jag kommer börja träna på nu, : typ innan man ska till bussen, dock med full utrustning (jacka, skor osv. säkerligen minst 2-3kg) vilka ursäkter… haha. jaja, ben & axlar imorrn i alla fall.

    Trevlig kväll!

    #461608

    God kväll!
    Såhär har dagens käk sett ut…
    06: grovbröd m. keso & tonfisk på, 2ägg, vitamintablett, c:a 2dl blåbärssoppa
    09: grovbröd m. smör & ost
    12,30: 150-200g. kyckling, c:a 1,2dl. fullkornsmakaroner, samt lite keso på.
    c:a 18,15: 60g. vassleshake, banan.
    c:a 18,45: 150-200g. kyckling, 1,2dl fullkornspasta

    Senare blir det en burk kesella lätt + funlight, och lite frukt! :)

    Ben & axlar var det som gällde idag, tokskönt axelpass med bra kontakt! benen var det också helt ok kontakt med.

    Marklyft: 20kg*12
    50kg*12
    90kg*6
    90kg*4
    70kg*8
    70kg*8

    Böj: 20kg*12
    50kg * 6
    50kg * 5

    Benpress: 25kg*12
    90kg*5
    50kg*12

    Ham. curl: 15kg*10
    55kg*6
    45kg*7
    30kg*12

    Lår. curl: 15kg * 15
    70kg * 6
    60kg * 7
    35kg * 11

    Vad press: 30kg * 15
    70kg * 12
    50kg * 12

    Som sagt, rätt lätt pass, men med bra kontakt, varför jag kör så snuskigt lätt i t.ex böj är väl dels för att jag är klen som fan i benen… :p men att jag går rätt djupt, samt att jag inte tycker tekniken sitter riktigt är väl de största orsakerna. (har tagit både 70 & 80kg)

    AXLAR
    Drag till hakan m. rep (baksida) ganska lätt & strikt, med bra kontakt
    Hantellyft åt sidan, 1 sida i taget, denna hade jag aldrig prövat förut, men det känndes riktigt bra!

    Just det, tilläggas ska att jag har en liten axelskada… så militärpressar osv. är helt uteslutet.

    samt lite specialövningar för just axeln.

    Kommentar: ett helt ok pass med halvbra kontakt – aldrig fel! :)

    Trevlig kväll!

    #461609

    Kör hårt!

    :)

    #461610
    Karlssooooon wrote:
    Kör hårt!

    :)

    Promise! :)

    :up:

    #461611

    God kväll! såhär har dagen sett ut;
    06: grovbröd m. keso & tonfisk på, 2ägg, vitamintablett, c:a 2dl nyponsoppa
    09: grovbröd m. smör & ost
    12,30: 150-200g. kyckling, c:a 1,2dl. fullkronsmakaroner, keso som sås.
    c:a 18,15: 150-200g. kyckling, se ovanstående.

    lite senare så blir det en burk kesella m. fun light + massa frukt.

    Veckans sista gympass imorrn, bröst, triceps & mage.

    Just det, 50 minuters promenad har man ju avverkat idag också! gick väl helt ok. :)

    Ang. käket så ska jag nog shoppa lax nu, skönt att variera lite när man har käkat kyckling i några veckor. :p (någon som vet hur många gram jag bör få i mig varje måltid?)

    Just det, på lördag blir det med största sannolikhet en ätardag, med smörgåstårta, vanlig tårta osv, en polare fyller 20 så… dock ingen alkohol, för min del alltså :)

    Trevlig kväll!

    #461612

    Åh smörgåstårta :P

    #461613
    Karlssooooon wrote:
    Åh smörgåstårta :P

    Haha, ja det är aldrig fel :P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,380 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.