Jeppah´s Dagbok.

Home Forums Dagböcker Jeppah´s Dagbok.

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #56046
    #247531

    Hejsan alla. Tänkte att det kanske var dags att starta en dagbok o dela med mig av mina framgångar och händelser. Vem är jag då?.

    Jag heter jesper, är 19år och kommer ifrån gotland.
    Jobbar som IT-Tekniker men har ett stort intresse inom träning.
    ca 1.5veckor sen bestämde jag mig för att börja deffa och få en snyggare kropp till beachen 2011 :D så jag slöt med all godis,läsk chips, u name it. Ändrade mina matvanor till bättre, mer proteinrikare mat. Nu 1.5 veckor senare har jag gått ner ca 2.4Kg =) känner mig ganska duktig!

    Det som händer/har hänt idag är:
    05:35 Morgonpromenad.
    06:00 Frukost som innehåller: ett grovt bröd, kalkonpalsami, lättfil och proteinshake.

    08:00-16:00 : Jobb.Rör mig väldigt mycket på jobbet eftersom jag är fälttekniker så blir det en del farande framåt o tillbaka. Och Lunch, Kycklingfilé,grönsaker och quinoa(?)

    17:00 Gymmet. (kommer tillägga ikväll vad jag gjorde på träningen)
    18:30 Middag,Tror det blir Lax och ris/potatis samt grönsaker ikväll=)
    + Protein.

    22:00 Godnatt, Kanske en frukt innan;)

    Inte det bästa inlägget menmen, iallafall ett försök!! :)

    Peace out!

    #247532

    Bra initiativ att starta en journal tkr jag:d…det här kommer bli intressant att följa:D Grattis till viktnedgången förresten! va ligger vikten på och vad är målvikten?=)

    #247533

    kul att du är intresserad:) Glömde nämna det, men när jag började den 1/8 vägde jag 96.7Kg
    10/8 väger jag 94Kg :)
    Har ett mål på 90kg den 1 augusti. sen så nära 80 som möjligt i slutet av september, hälst vill jag ligga runt 75-80 :)

    #247534

    grattis till nedgången. kämpa på

    #247535

    yesyes. Då har man varit 1.5timme på gymmet nudå! gick bra :)
    Idag blev det bröst.

    Bänkpress:
    50kg 6×3PB
    40kg 8×3
    30kg 8×3

    Hantelpress:
    12.5kg 8×3
    12.5kg 8×3
    12.5kg 8×3

    Flyes med Hantlar:
    8kg 8×3
    8kg 8×3
    8kg 8×3

    Sned Bänkpress:
    30kg 6×3
    30kg 6×3
    30kg 6×3

    Jag har en bild på brösten också, men bilden och Dagens stats är tyvärr ingenting att komma med :( men det är iallafall en början! kommer höjas kan jag lova:) menmen..

    Peace out!

    #247536

    Ny dag idag! vaknade upp med huvudverk i morse… inte så roligt kanske! ingen promenad blev det heller, så ikväll kör vi med ett fint gympass och promenad efter det sen en behövlig måltid!! Blir att träna rygg/axlar idag.

    Återkommer efter passet med stats=)

    #1078038

    OjOjOj… Vet inte riktigt vart jag skall börja, sist jag skrev här var för 3 år sen.. Tappade motivationen och orken att fortsätta.. tänkte försöka ta tag i denna dagbok/journal igen..

    I november förra året startade jag en diet för att gå ner i vikt ifrån mina 96kg.
    Nu idag, väger jag 75kg altså en viktnedgång på 21kg!!! har också minskat midjemåttet med 19cm, dock var det ett tag sen jag mätte, så kanske mindre nu :) Riktigt stolt över mig själv.
    Har slutat med godis,läsk, chips å allt gott!

    Tränar 4ggr/vecka och försöker slänga in en pw då jag inte tränar, då många (?) säger att det inte är speciellt bra att köra cardio i samband/efter muskelträning?
    Anlitade en PT i början av året, Just nu är vi i ”hypertrofi fasen” och det går frammåt, jag blir starkare, 1 Augusti går vi över till Maxstyrka, vilket jag ser fram emot…

    Har bränt en del fett och det är huvudmålet just nu, men samt bevara så mkt muskler som möjligt/försöka bygga på mer.

    Kosten just nu ser ut som följande:
    Morgon: Kesella 150-250g + mild yoghurt och proteinshake

    Lunch: oftast husmanskost, men mindre portion (då vi köper mat från jobbet), Proteinshake.

    Mellanmål: Kesella + mild yoghurt och proteinshake

    Middag: oftast kyckling/kött, Sallad, Kesella, fetaost och proteinshake.

    Vill ni (om någon är intresserad kan jag slänga in det nuvarande schemat jag har också)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.