Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

YAAAY!!
Äntligen händer det!!
2009 går i träningenstecken och det är fan dax att röra på fläsket på allvar! (Take it back, SATAN!)

Har en hel massa nyårslöften om mitt nya, förbättre jag som jag faktiskt tänker hålla!

Målet är att bli Stor som ett hus och tight som ett korvskinn! :P O Sen får vi se hur långt det kan räcka :emo-thumb

Har tränat styrketräning i 4-5 år, sen hur seriöst det varit kan ju diskuteras! Men det ska som sagt bli andra bullar nu.

Har inga spännande pass att lägga upp... för jag ligger hemma o är APSJUK!! Magen får dock maximal träning iom hostan från helvetet..

Det kan mycket väl vara så i framtiden att de dagar jag inte tränar kommer jag att slänga upp helt ointressant fakta om vad för onödiga grejer jag ägnar mej åt när jag inte leker på gymmet eller springer i skogen.. ENJOY!

Tar tacksamt emot all form av tips o trix om träning&kost!

PEACE OUT PEOPLE!

Titel
Registrerad 2005-11-19
Inlägg 981

Krya på dig och lycka till med träningen =)

ZuperZandra
Titel
Registrerad 2008-03-01
Inlägg 892

Lycka till med att bli frisk, och kör du på..... !
:p

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Tack så mkt nicke & ZuperZandra!
Är på bättringsvägen och hoppas på att kunna köra ett riktigt fläskigt rygg+bic pass på tordag igen! :P

Måste väga mej på gymmet då.. fy fan. Tror jag gått ner en del nu när jag bara legat hemma o degat :cry:

ZuperZandra
Titel
Registrerad 2008-03-01
Inlägg 892

Pixi skrev:
Tack så mkt nicke & ZuperZandra!
Är på bättringsvägen och hoppas på att kunna köra ett riktigt fläskigt rygg+bic pass på tordag igen! :P

Måste väga mej på gymmet då.. fy fan. Tror jag gått ner en del nu när jag bara legat hemma o degat :cry:

Hahaha, va tacksam för att du inte legat hemma och fläskat på dig..Massan går allt att bygga upp igen..Kommer ju synas mer om du tappat lite fett oxå....Hihihi, se det som en bonus.....

Ska ska jag börja kämpa bort julfläsket,tack och lov att det är tid kvar till vår/sommar och tävling..... :p

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

ZuperZandra skrev:
Hahaha, va tacksam för att du inte legat hemma och fläskat på dig..Massan går allt att bygga upp igen..Kommer ju synas mer om du tappat lite fett oxå....Hihihi, se det som en bonus.....

Ska ska jag börja kämpa bort julfläsket,tack och lov att det är tid kvar till vår/sommar och tävling..... :p

Hehe, jag har fläskat hela julen!! :D Ser ut som en liten julgris!!! HAHA! Är det fläsket som försvinner är jag glad, bara de få/små muskler jag har stannar kvar så!

ED86
Titel
Registrerad 2006-01-19
Inlägg 448

[size=4]Lycka till med träningen å allt!![/b]

[size=4]MVH Emil :up:[/b]

ZuperZandra
Titel
Registrerad 2008-03-01
Inlägg 892

Pixi skrev:
Hehe, jag har fläskat hela julen!! :D Ser ut som en liten julgris!!! HAHA! Är det fläsket som försvinner är jag glad, bara de få/små muskler jag har stannar kvar så!

Haha, mmmm, själv så känner jag mig som en liten rund köttbulle med mycket muskler under.....
Attans vad det lät sexigt!!!!
Tacka fan att allt går att förändra, bara man har vilja och motiveringen.Sen är det en lång stund kvar till vår och sommar mode, så man kan ju dölja de extra kilona i sina fina underbara stora vinter kläder.... :D
Näää, skämt och sido...Så illa står det inte till med mig.bara man själv som är van vid att vara hård större delan av tiden, men man måste ju ha en off seson.....

Ha en bra dag!!!!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

ZuperZandra skrev:
Haha, mmmm, själv så känner jag mig som en liten rund köttbulle med mycket muskler under.....
Attans vad det lät sexigt!!!!
Tacka fan att allt går att förändra, bara man har vilja och motiveringen.Sen är det en lång stund kvar till vår och sommar mode, så man kan ju dölja de extra kilona i sina fina underbara stora vinter kläder.... :D
Näää, skämt och sido...Så illa står det inte till med mig.bara man själv som är van vid att vara hård större delan av tiden, men man måste ju ha en off seson.....

Ha en bra dag!!!!

Haha! tjocka kläder is the shiet! :D Jo, tack o lov är det ett tag kvar till sommaren o den där bikinin.. en låång skön vår med måånga fina löprundor o fläskiga gympass! :P

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Årets första gympass igår!
Var helt slut sedan min veckolånga influensa så det blev en genomkörare av överkroppen för att visa vad som väntar när jag är helt frisk! :)

Under min 10-veckors praktik i Halmstad passade jag på att sätta upp ett delmål där jag styrketränade 3ggr/vecka och åt avsevärt nyttigare och mindre än innan! :p Målet var att väga under 65 kg när jag drog igång träningen 2009.

V. 45 kommer jag till halmstad och väger mig... 70 pannor..:( fifan. Målet spikas!
V. 47 Kalipermätning av överkroppen 30,1% fläsk och BMI på 24,6

träning,träning,träning...

V. 2 64,5 kg!!!!! 28,3% fläsk och BMI på 23,7%

FAAAAN SÅ GOTT!!
Det känns som en bra utgångspunkt för 2009 års träning!

Ha en skön helg nu! Själv ska jag flytta upp mej själv till Jönköping igen.

ZuperZandra
Titel
Registrerad 2008-03-01
Inlägg 892

Pixi skrev:
Årets första gympass igår!
Var helt slut sedan min veckolånga influensa så det blev en genomkörare av överkroppen för att visa vad som väntar när jag är helt frisk! :)

Under min 10-veckors praktik i Halmstad passade jag på att sätta upp ett delmål där jag styrketränade 3ggr/vecka och åt avsevärt nyttigare och mindre än innan! :p Målet var att väga under 65 kg när jag drog igång träningen 2009.

V. 45 kommer jag till halmstad och väger mig... 70 pannor..:( fifan. Målet spikas!
V. 47 Kalipermätning av överkroppen 30,1% fläsk och BMI på 24,6

träning,träning,träning...

V. 2 64,5 kg!!!!! 28,3% fläsk och BMI på 23,7%

FAAAAN SÅ GOTT!!
Det känns som en bra utgångspunkt för 2009 års träning!

Ha en skön helg nu! Själv ska jag flytta upp mej själv till Jönköping igen.

Grattit. till att det rullar på för dig... Så nu till att använda detta till en bra sporre!!!!
Helgen din blir bra och skoj...Hmmm, hur kan jag veta detta??! Have fun!!!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Tackar! Jo, helgen var kanon faktiskt! :D

Hade mitt första pass detta året på Friskis idag. Bräda/medel... Jesus! Vart genomsvett efter 10 min! Men riktigt kul var det, trots att kordination inte är min starka sida.. :p

Efter passet kunde jag inte låta bli att köra lite gym också, så det blev ett underbart ben & magpass!! wihoo! Sååå gott när benen är riktigt genomkörda!

Funderar på att ta ett tidigt gympass imon bitti med en klasskompis.. Kul o se hur han tränar ;) will see..

Dax för lite plugg en stund så man kan ta kväll sedan.. :|

ED86
Titel
Registrerad 2006-01-19
Inlägg 448

[size=4]Roligt å se att du är igång igen![/b]
Har ingen aning om va bräda\medel är?? Men måste ju va bra grejer om du är genomsvett efter 10 min! :p

Aldrig fel med ett ben pass!
Men skulle va roligt om du redovisade passen lite mer utförligt!
Tex med övning, vikt och reps mm. Blir lättare att följa din träning och utveckling då!
Sen är ju lite bilder alltid kul att kika på!!

ZuperZandra
Titel
Registrerad 2008-03-01
Inlägg 892

Hoppas att det känns bra nu och att du kan rocka loss på gymet.

Läste om vikten och dina mål, det kommer och du har BRA mycket tid fram till sommar mode.
Får jag fråga hur lång du är?

Ha en bra kväll!!!!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

ED86 skrev:
[size=4]Roligt å se att du är igång igen![/b]
Har ingen aning om va bräda\medel är?? Men måste ju va bra grejer om du är genomsvett efter 10 min! :p

Aldrig fel med ett ben pass!
Men skulle va roligt om du redovisade passen lite mer utförligt!
Tex med övning, vikt och reps mm. Blir lättare att följa din träning och utveckling då!
Sen är ju lite bilder alltid kul att kika på!!

Haha, menar du att det inte är din grej?! :P Det är som step-up ungefär.. ska förklara imon! O du är alltid välkommen att hänga på :)

Jag blir alltså tvungen att hålla KOLL på vad jag har för vikter!? hehe, jo men det kommer när jag kommit in i träningen här uppe igen.

Bilder däremot kommer när jag känner mej redo o har ngt att visa :whistle:

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

ZuperZandra skrev:
Hoppas att det känns bra nu och att du kan rocka loss på gymet.

Läste om vikten och dina mål, det kommer och du har BRA mycket tid fram till sommar mode.
Får jag fråga hur lång du är?

Ha en bra kväll!!!!

Tack! Jodå, nu känns det bättre! Nästa vecka hoppas jag köra på som vanligt :D

Jag är 165 cm kort.. :P

ZuperZandra
Titel
Registrerad 2008-03-01
Inlägg 892

Pixi skrev:
Tack! Jodå, nu känns det bättre! Nästa vecka hoppas jag köra på som vanligt :D

Jag är 165 cm kort.. :P

Nice att du är på bättreingsväg, nu blir det oxå ljusare ute...Underbar tid framför oss...Hihihi, känner mig smått vår nykär i dag.Jaja, bra att det oxå börjas i tid.

165 cm kort? Hmm, lång menar du väl? Själv är jag bara 159 cm ibalnd max 160 ca....Där har du smurfen......

Have fun!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

ZuperZandra skrev:
Nice att du är på bättreingsväg, nu blir det oxå ljusare ute...Underbar tid framför oss...Hihihi, känner mig smått vår nykär i dag.Jaja, bra att det oxå börjas i tid.

165 cm kort? Hmm, lång menar du väl? Själv är jag bara 159 cm ibalnd max 160 ca....Där har du smurfen......

Have fun!

Sant, blir såå skönt med lite ljus på morgonen :P
Va?! Du ser ju ut att vara runt 170 eller ngt! ;) Men ok, ska inte klaga på min längd..!

ZuperZandra
Titel
Registrerad 2008-03-01
Inlägg 892

Pixi skrev:
Sant, blir såå skönt med lite ljus på morgonen :P
Va?! Du ser ju ut att vara runt 170 eller ngt! ;) Men ok, ska inte klaga på min längd..!

Nopp,den bistra sanningen...Zandra är super kort :o
Kan ju typ handla byxor på barn avdelningen för alla andra bywor är jämt för långa...Hahaha....
Tro mig ser inte ut som 170 in real life...! Smurf mamma med muskler... :D

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

ZuperZandra skrev:
Nopp,den bistra sanningen...Zandra är super kort :o
Kan ju typ handla byxor på barn avdelningen för alla andra bywor är jämt för långa...Hahaha....
Tro mig ser inte ut som 170 in real life...! Smurf mamma med muskler... :D

Jo tack.. har samma problem! Får alltid lägga upp byxorna :\ fast det är billigare på barnavd.. haha! Aja, får ju tänka på att vi har väldigt bra hållning när vi får gå o sträcka på oss hela tiden! ;)

Har vart på gymmet nu, tänkte att det nog inte är så mkt folk runt 9.. snacka om lurad! Trodde det bara skulle vara några pensionärer, men icke. Hatar verkligen att behöva trängas på gymmet o behöva VÄNTA på grejerna.. blää.

Körde genom överkroppen, men var inte riktigt på hugget.. enda som kändes bra var axelövningarna.

På måndag börjar dock allvaret! Rygg+bic blir det, o det ska bli så jävla bra också! :D Ska äta som en häst i helgen så energin är på topp!

Peace out!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

1-1..
jaja, det blev ingen träning igår.. men blev så mkt bättre idag istället!! Åt som sagt en massa i helgen o det gav bra resultat idag!

Hade lite tajt med tid innan brädpasset, men hann med ryggen innan passet. Blev lite rodd, lats och chins (kommer med vikter o så när jag vet vad plattorna väger!! :P)

Körde passet o svettades nog om möjligt mer än förra gången.. fy fasen!!! snacka om energi man har efteråt! :D
Så biccarna fick vad de förtjänade.. saaaatan vilket pump!!! såå skönt!
Blev även lite mage då jag kom ihåg den där äppelkakan hemma i kylen...:P

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Körde ett turbopass för bröst o tric idag.. satt som en smäck! :D Korta och intensiva pass is the shit!

Men har svårt att komma på nya tric övningar.. har lite problem med armbågarna så kan nästan bara köra push downs hårt.. nån som har några tips?!

Sov gött!

ED86
Titel
Registrerad 2006-01-19
Inlägg 448

Pixi skrev:
Körde ett turbopass för bröst o tric idag.. satt som en smäck! :D Korta och intensiva pass is the shit!

Men har svårt att komma på nya tric övningar.. har lite problem med armbågarna så kan nästan bara köra push downs hårt.. nån som har några tips?!

Sov gött!
Intensiva pass är aldrig fel! :p

Ang triceps övningar hade du ju en tråd :http://forum.body.se/showthread.php?t=23896
Tycker Arne.P har fått med dom bästa övningarna! http://forum.body.se/showthread.php?t=5146

Här kan du kika med: https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=54
Bara att söka på internet!

Finns ju rep, olika vinklade handtag, hantlar , stänger och maskiner!
Sen kan man ju variera med stående, sittande, enarms, frivikter, maskiner och olika grepp (smalt, brett och omvänt)
Bara testa dig fram!

Lycka till!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Haha!
Du har ju bättre koll på mej än vad jag själv har!! :P

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Jag ÄLSKAR Magnus Samuelssons tango ikväll!!!!!!!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Ben o axelpass idag!
Hade tajt med tid idag också så intensiteten var på topp, likaså energin!! jippie!!

Lyckades för en gångs skull med att kolla vikterna.. Bra va, Emil! :)

Benpress: 15*77kg 15*86kg 12*95kg
Knäböj: 15*10kg 15*15kg*2
Benspark: 15*30kg*3
Marklyft: 15*20kg 20*16kg*2

Axelpress: 20*5kg 10*10 kg*2
Åt sidan: 15*2kg 15*3kg 10*4kg 8*5kg
Framåt: 15*2kg 15*3kg 10*4kg 8*5kg

hehe... hoppas ni fattar! :P

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Idag var det dax för rygg+bicpass!
Motivationen var det inget fel på så i latsen tog jag ut mej ordentligt.. *KÄRLEK!!*

(P=platta, jag dock ingen koll på vad varje platta väger! :P)
Bred lats: 12*7p, 5*9p, 7*8p
Smal lats: 12*7p, 6*9p, 9*8p
Sittande rodd: Lekte lite med 7 plattor bara..
Chins: ja du.. värmde upp lite o sen körde lite på ca halva kroppsvikten...!
Hammer: 15*6kg, 10*8kg, 8*9kg
"Utåt": 15*6kg, 8*8kg, 6*9kg

Sen hem o hämtade hundarna för en promenad med en kompis :D

Har även hunnit med att rulla köttbullar så jag är mätt o belåten! 30st blev det så det räcker till några matlådor! hehe

Sleep TIGHT!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Blev inget brädpass idag... hon var sjuk så det blev ett fuck´n step up.. BLÄÄ!! De där med kordination är INTE min grej!!!

Blev axel+mage efter passet iaf ;)
axelpress: uppv., 10*10kg, 7*12,5kg*2
"utåt": 15*2kg, 10*4kg, 8*5kg
"framåt": 15*2kg, 10*4kg, 10*5kg
framåtböjd hantellyft: 12*5kg, 10*6kg

o sen lite mage med sit-ups på matta o sen på boll.

Kom även på att ett av mina delmål i vår var att komma i min nya korsett som jag köpte i början av dec. Provade den idag och den satt som en SMÄCK!!!! Nästan så jag får snöra åt den lite extra! :D YEEEEES!!!

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Jag bjuder på lite(med betoning på liiite) kärlek!! ;)

56359.attach

Pixi
Titel
Registrerad 2006-02-24
Inlägg 1 549

Körde ett komprimerat ban,bröst o tricpass igår! Sen promenad på det och rejält med mat!! GÖTTE!!

På kvällen blev det en helt crazy danskväll!!! rockade FETT på dansgolvet heela kvällen! :D

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden