Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Hej kompisar! Har nu varit en lat lejonhona som tycker det är dags att ordna till sig lite. Har tränat gym sporadisk nu under två år! Har varit seriös i sex år innan det. Jag flyttade och liksom tappade allt! Hittade inget bra gym o.s.v.sjutusen ursäkter! Däremot hittade jag till sporten cykling ifjol. Blev frälst ett tag i det,men efter en förkylning ifjol(som satt i en månad) tappade jag bort mig igen och blev lat igen. Nu har jag börjat lite smått igen. Jag känner nu att jag vill börja om och bli en vältränad kvinna! Man mår ju så bra av det.Man blir pigg och alert. Har dessutom ett stillasittande arbete så jag måste röra mer på mig!Annars smyger sig fettet på! Är frälst i sajten "Fitnessguru,se" och hämtar min inspiration där! Har även köpt boken "Träning för män 40+" till min man men som säkert funkar för mig med!
Har gjort ett program som jag tror kommer att funka. Vill inte bo på gymmet länge och jag kommer att köra basövningar så mycket som möjligt. Powerwalks kommer automatiskt med hundpromenader så dom räknar jag inte ens! Kroppen är dessutom van vid 1 timmes powerwalks som dom ger inget annat en form av Status quo.Inget händer alltså med fettprocenten. Är lätt överviktig med cirka 8% fettprocent som ska bort.
Har hjärt och kärlsjukdomar,diabetes och högt blodtryck i släkten och vill själv bli en frisk pensionär. Kommer att räkna kalorier och äta mindre kolhydrater och mer protein så ska det väl kunna hända något! jag ska inte stå på något scen utan är ute efter en vältränad look. Ska även cykla mina turer som är bra för konditionen samt den mentala biten. Nu kör jag!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Frukost:
Smoothies:
3 dl lättmjölk
en halv banan
0,5 dl blåbär
1 dl jordgubbar
1 msk linfrön
0,5 dl fiberhavregryn
ett kokt ägg

Mellanmål 1) 2 dl lättmjölk och en banan (om det finns på jobbet)

Lunch: Kan vara soppa gjord på råris,grönsaker och kokt kyckling,eller chili con carne soppa,eller omelett gjord på 4 vitor och 2 gulor + sallad och 2 msk keso, eller 2 schulstad danska rågbröd med ett kokt ägg på varje,sallad och keso.

Mellanmål 2) Om jag hinner...2 dl lättmjölk eller proteindrink

Träning

Middag: Protein av någon form+ vitkålssallad + grösallad ,några oliver och 1 msk sås av något passande slag.
Kvällsmål: 1,5 dl 0,5% yoghurt med 1 msk osötad musli och en strimma honung

Helger: En räkmacka på rågbröd eller bara räkor istället för yoghurt
Synpunkter på detta?

Dementis
Titel
Registrerad 2007-03-12
Inlägg 871

Good luck! Ska hoppa in i bland och pusha om det behövs *skratt*!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Dementis skrev:
Good luck! Ska hoppa in i bland och pusha om det behövs *skratt*!

Tack Dementis...kommer att behövas! Gick och stukade foten lite lätt på promenaden igår kväll i skogen,men ska träna försiktigt idag ändå!!!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Dag 1
knäböj
stående vadpress
lårcurl
valfri magövning

Dag 2
Vila Bara promenad

Dag 3
bänkpress
sned hantelpress
millitärpress
hantelsidolyft
valfri magövning

Dag 4
Cykling

Dag 5
marklyft
stångrodd
latsdrag/chins
valfri magövning

Dag 6
Cykling

Dag 7
skivstångcurl
smal bänkpress
hantelcurl
pushdown
Börjar lite lätt så här iallafall!

waco3000
Titel
Registrerad 2010-01-24
Inlägg 1 439

Hej Lioness! Kul med en till tjejdagbok att följa, dom finns inte i överflöd så att säga!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

waco3000 skrev:
Hej Lioness! Kul med en till tjejdagbok att följa, dom finns inte i överflöd så att säga!

Nä,tänk det har jag märkt oxå! Har märkt en annan sak oxå. I tidningen Body är det oftast repotage om en kille och en tjej! Killen stoltserar med träningsupplägg men tjejens träningsupplägg är oftast "hemlig". Inte alltid men ofta! Varför?

Idag gör min stukade fot ont,får se vad jag ska hitta på!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Det fick bli en långsam promenad med hund.Tur att vovven Rocky är gammal och långsam.Han passade mig idag! Husse och vovven Tanya var lite snabbare och fick vänta på oss då och då

86543.attach

waco3000
Titel
Registrerad 2010-01-24
Inlägg 1 439

Gillar upplägget:up:. Jag tycker det ser genomtänkt ut med återhämtning för olika muskelgrupper. Tror dock inte att min bakdel hade gillat cykel - mark - cykel, jag får ordentliga bakdelskänningar dagen efter av både cykel och marklyft.
Sedan så måste jag erkänna att jag inte har läst Body-tidningen fastän jag hänger på det här forumet, som det känns nu undrar jag vad fasen jag gör här inne över huvud taget då det knappt blir någon styrketräning, men jag har för avsikt att bättra mig på den fronten...snart.

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

waco3000 skrev:
Gillar upplägget:up:. Jag tycker det ser genomtänkt ut med återhämtning för olika muskelgrupper. Tror dock inte att min bakdel hade gillat cykel - mark - cykel, jag får ordentliga bakdelskänningar dagen efter av både cykel och marklyft.
Sedan så måste jag erkänna att jag inte har läst Body-tidningen fastän jag hänger på det här forumet, som det känns nu undrar jag vad fasen jag gör här inne över huvud taget då det knappt blir någon styrketräning, men jag har för avsikt att bättra mig på den fronten...snart.

Ha,ha...känner igen känslan av att spana på Body Forum fast man inte är något vidare på att träna själv,men man blir liksom peppad av andra som sliter hårt!Jag får bara bakdelskänningar av cykel,inte så farligt med marklyften,däremot känns svanken desto mer.

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Igår blidde det ingen träning om inte "springa runt i Göteborg" räknas?:p

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Har inte kommit igång ännu! Stukad fot och latmasken tar över direkt.Nåväl nu är den bättre och jag har en tävling på gång med min svåger och svägerska! Vi tävlar om vem som har gått ner mest till den 1:a september fettprocentmässigt och viktprocentmässigt så det är bara att spotta i nävarna och sätta igång! Är inte så mycket tid till slutdatum!:emo-thumb

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Tid: 37 min
Sträcka: 11.00 km
Hastighet: 17.84 km/h
Tempo: 3 min 22 sec/km
Borgskalan: 13
Intensitet: Hög
Förbränning: 405 kcal

Konditionen var inte på topp efter 9 dagars vila från cykling!Men väldigt skönt att få komma ut! Funderar på att köra 5 kilometer på morgonen före jobbet! man blir pigg!:)

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Ben : 2 övningar

Knäböj

3set 10reps x 19.0 kg

Lår curl

3set 12reps x 12.0 kg

Vader : 1 övning

Vinklad vadpress med hantel

3 set 12reps x 9.0 kg

Mage : 1 övning

Sit-Ups med vikt

3 set 25 reps x 2.5 kg

Kommer ha bra ont i morgon!

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 393

Bra jobbat :) Håller tummarna för att du ska vinna tävlingen

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

nördfarbrorn skrev:
Bra jobbat :) Håller tummarna för att du ska vinna tävlingen

Tack ska du ha! Jag håller också tummar för mig!:D

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Promenix i skogen 50 minuter!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Tänker lägga ner lite mer tid på att träna vår viktigaste muskel ett tag.Hjärtat! Jag har väldigt dåligt flås och känner att jag vill gärna öka min konditionsnivå.Kommer att träna helkropps övningar någon gång i veckan för att behålla det lilla jag har.:D
Cykling " 12.80 km
Tid: 41 min
Sträcka: 12.80 km
Hastighet: 18.73 km/h
Tempo: 3 min 12 sec/km
Förbränning: 449 kcal

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Tid: 38 min
Sträcka: 11.66 km
Hastighet: 18.41 km/h
Tempo: 3 min 16 sec/km
Intensitet: Normal
Förbränning: 378 kcal

Tung i benen idag!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Tid: 45 min
Sträcka: 13.73 km
Hastighet: 18.31 km/h
Tempo: 3 min 17 sec/km
Förbränning: 448 kcal
Skönt att cykla i värmen,fläktar bra!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Promenad i skogen i +28 grader! 40 minuter.

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Cykling " 17.73 km
Tid: 54 min
Sträcka: 17.73 km
Hastighet: 19.70 km/h
Tempo: 3 min 3 sec/km
Förbränning: 591 kcal
Börjar äntligen känna att det går lättare att cykla nu!:D

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Promenad " 1h Sammanlagd tid i promenad idag
Förbränning: 336 kcal

Styrketräning " 20 min
Förbränning: 117 kcal
Total vikt: 1216.0 kg

Väldigt lite pass på grund av bicepsskada.
Övningar

Bröstpress

(Maskin )

2* 15 x 19.0 kg
Axelpress

1* 9 x 4.0 kg

1*10 x 4.0 kg
SVAG!!!!
Tricepspress
2*15 x 19.0 kg

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Tid: 55 min 28 sec
Sträcka: 19.81 km
Hastighet: 21.43 km/h
Tempo: 2 min 48 sec/km
Förbränning: 605 kcal

Idag gick det fort trots motvind ditvägen.

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Har skadat mig lite i en lårmuskel! Har ingen aning om var det kommer ifrån,men ont gör det!
Tog ingen marklyft idag.

Uppvärmning 20 minuter med hundar i skogen!
Rygg : 3 övningar

Latsdrag med V-handtag

1 *15 x 19.0 kg

1* 12 x 19.0 kg

Latsdrag

(Total vikt)

1* 10 x 19.0 kg

1* 11 x 19.0 kg

Rodd med hantlar stående

(Hantlar)

1* 12 x 12.0 kg

1* 15 x 12.0 kg

Hantelcurl

(Hantelvikt)

2* 15 x 4 kg

Sit-Ups med vikt

2*25 x 2.5 kg

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Blev en promenad.

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Cykling " 17.74 km
Tid: 50 min 16 sec
Sträcka: 17.74 km
Hastighet: 21.18 km/h
Tempo: 2 min 50 sec/km
Förbränning: 549 kcal
Vill cykla snabbare men det var motvind!

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

Nu har jag hamnat i en svacka igen! Har bara tagit mina promenader! Ingen annan träning. Att latmasken ska ta vid jämt och bestämma över mitt liv. Ska iväg till Cypern en vecka nu.Jag ska ta långa sköna promenader på morgonen. Komma tillbaka sedan med nya krafter!!!!!

waco3000
Titel
Registrerad 2010-01-24
Inlägg 1 439

Promenader är ju trots allt bättre än ingenting alls. Tänkte på det här med att tappa motivationen, har man överlag roligt eller en positiv känsla när man tränar så har man inte motivationsproblem, då ser man ju gärna fram emot nästa träning. Har man dessutom en tydlig målsättning så kan man också genomföra pass som känns oerhört tråkiga men ändå känna att dom gör nytta. Morötter funkar i alla fall bättre än piskan, så är det i alla fall för mig.

Lioness
Titel
Registrerad 2006-10-20
Inlägg 1 101

waco3000 skrev:
Promenader är ju trots allt bättre än ingenting alls. Tänkte på det här med att tappa motivationen, har man överlag roligt eller en positiv känsla när man tränar så har man inte motivationsproblem, då ser man ju gärna fram emot nästa träning. Har man dessutom en tydlig målsättning så kan man också genomföra pass som känns oerhört tråkiga men ändå känna att dom gör nytta. Morötter funkar i alla fall bättre än piskan, så är det i alla fall för mig.

Tack! Jo det är så sant som du säger! Har nu semester och ska arbeta mentalt med mig själv. Ta nya friska tag när jag är utvilad!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 358, maj 2014

• BODY 357, april 2014

• BODY 356, mars 2014