Lioness börjar om på ny (lejon) kula!

Home Forums Dagböcker Lioness börjar om på ny (lejon) kula!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 131 total)
  • Author
    Posts
  • #55930
    #236226

    Hej kompisar! Har nu varit en lat lejonhona som tycker det är dags att ordna till sig lite. Har tränat gym sporadisk nu under två år! Har varit seriös i sex år innan det. Jag flyttade och liksom tappade allt! Hittade inget bra gym o.s.v.sjutusen ursäkter! Däremot hittade jag till sporten cykling ifjol. Blev frälst ett tag i det,men efter en förkylning ifjol(som satt i en månad) tappade jag bort mig igen och blev lat igen. Nu har jag börjat lite smått igen. Jag känner nu att jag vill börja om och bli en vältränad kvinna! Man mår ju så bra av det.Man blir pigg och alert. Har dessutom ett stillasittande arbete så jag måste röra mer på mig!Annars smyger sig fettet på! Är frälst i sajten ”Fitnessguru,se” och hämtar min inspiration där! Har även köpt boken ”Träning för män 40+” till min man men som säkert funkar för mig med!
    Har gjort ett program som jag tror kommer att funka. Vill inte bo på gymmet länge och jag kommer att köra basövningar så mycket som möjligt. Powerwalks kommer automatiskt med hundpromenader så dom räknar jag inte ens! Kroppen är dessutom van vid 1 timmes powerwalks som dom ger inget annat en form av Status quo.Inget händer alltså med fettprocenten. Är lätt överviktig med cirka 8% fettprocent som ska bort.
    Har hjärt och kärlsjukdomar,diabetes och högt blodtryck i släkten och vill själv bli en frisk pensionär. Kommer att räkna kalorier och äta mindre kolhydrater och mer protein så ska det väl kunna hända något! jag ska inte stå på något scen utan är ute efter en vältränad look. Ska även cykla mina turer som är bra för konditionen samt den mentala biten. Nu kör jag!

    #236227

    Frukost:
    Smoothies:
    3 dl lättmjölk
    en halv banan
    0,5 dl blåbär
    1 dl jordgubbar
    1 msk linfrön
    0,5 dl fiberhavregryn
    ett kokt ägg

    Mellanmål 1) 2 dl lättmjölk och en banan (om det finns på jobbet)

    Lunch: Kan vara soppa gjord på råris,grönsaker och kokt kyckling,eller chili con carne soppa,eller omelett gjord på 4 vitor och 2 gulor + sallad och 2 msk keso, eller 2 schulstad danska rågbröd med ett kokt ägg på varje,sallad och keso.

    Mellanmål 2) Om jag hinner…2 dl lättmjölk eller proteindrink

    Träning

    Middag: Protein av någon form+ vitkålssallad + grösallad ,några oliver och 1 msk sås av något passande slag.
    Kvällsmål: 1,5 dl 0,5% yoghurt med 1 msk osötad musli och en strimma honung

    Helger: En räkmacka på rågbröd eller bara räkor istället för yoghurt
    Synpunkter på detta?

    #236228

    Good luck! Ska hoppa in i bland och pusha om det behövs *skratt*!

    #236229
    Dementis wrote:
    Good luck! Ska hoppa in i bland och pusha om det behövs *skratt*!

    Tack Dementis…kommer att behövas! Gick och stukade foten lite lätt på promenaden igår kväll i skogen,men ska träna försiktigt idag ändå!!!

    #236230

    Dag 1
    knäböj
    stående vadpress
    lårcurl
    valfri magövning

    Dag 2
    Vila Bara promenad

    Dag 3
    bänkpress
    sned hantelpress
    millitärpress
    hantelsidolyft
    valfri magövning

    Dag 4
    Cykling

    Dag 5
    marklyft
    stångrodd
    latsdrag/chins
    valfri magövning

    Dag 6
    Cykling

    Dag 7
    skivstångcurl
    smal bänkpress
    hantelcurl
    pushdown
    Börjar lite lätt så här iallafall!

    #236231

    Hej Lioness! Kul med en till tjejdagbok att följa, dom finns inte i överflöd så att säga!

    #236232
    waco3000 wrote:
    Hej Lioness! Kul med en till tjejdagbok att följa, dom finns inte i överflöd så att säga!

    Nä,tänk det har jag märkt oxå! Har märkt en annan sak oxå. I tidningen Body är det oftast repotage om en kille och en tjej! Killen stoltserar med träningsupplägg men tjejens träningsupplägg är oftast ”hemlig”. Inte alltid men ofta! Varför?

    Idag gör min stukade fot ont,får se vad jag ska hitta på!

    #236233

    Det fick bli en långsam promenad med hund.Tur att vovven Rocky är gammal och långsam.Han passade mig idag! Husse och vovven Tanya var lite snabbare och fick vänta på oss då och då

    #236234

    Gillar upplägget:up:. Jag tycker det ser genomtänkt ut med återhämtning för olika muskelgrupper. Tror dock inte att min bakdel hade gillat cykel – mark – cykel, jag får ordentliga bakdelskänningar dagen efter av både cykel och marklyft.
    Sedan så måste jag erkänna att jag inte har läst Body-tidningen fastän jag hänger på det här forumet, som det känns nu undrar jag vad fasen jag gör här inne över huvud taget då det knappt blir någon styrketräning, men jag har för avsikt att bättra mig på den fronten…snart.

    #236235
    waco3000 wrote:
    Gillar upplägget:up:. Jag tycker det ser genomtänkt ut med återhämtning för olika muskelgrupper. Tror dock inte att min bakdel hade gillat cykel – mark – cykel, jag får ordentliga bakdelskänningar dagen efter av både cykel och marklyft.
    Sedan så måste jag erkänna att jag inte har läst Body-tidningen fastän jag hänger på det här forumet, som det känns nu undrar jag vad fasen jag gör här inne över huvud taget då det knappt blir någon styrketräning, men jag har för avsikt att bättra mig på den fronten…snart.

    Ha,ha…känner igen känslan av att spana på Body Forum fast man inte är något vidare på att träna själv,men man blir liksom peppad av andra som sliter hårt!Jag får bara bakdelskänningar av cykel,inte så farligt med marklyften,däremot känns svanken desto mer.

    #236236

    Igår blidde det ingen träning om inte ”springa runt i Göteborg” räknas?:p

    #236237

    Har inte kommit igång ännu! Stukad fot och latmasken tar över direkt.Nåväl nu är den bättre och jag har en tävling på gång med min svåger och svägerska! Vi tävlar om vem som har gått ner mest till den 1:a september fettprocentmässigt och viktprocentmässigt så det är bara att spotta i nävarna och sätta igång! Är inte så mycket tid till slutdatum!:emo-thumb

    #236238

    Tid: 37 min
    Sträcka: 11.00 km
    Hastighet: 17.84 km/h
    Tempo: 3 min 22 sec/km
    Borgskalan: 13
    Intensitet: Hög
    Förbränning: 405 kcal

    Konditionen var inte på topp efter 9 dagars vila från cykling!Men väldigt skönt att få komma ut! Funderar på att köra 5 kilometer på morgonen före jobbet! man blir pigg!:)

    #236239

    Ben : 2 övningar

    Knäböj

    3set 10reps x 19.0 kg

    Lår curl

    3set 12reps x 12.0 kg

    Vader : 1 övning

    Vinklad vadpress med hantel

    3 set 12reps x 9.0 kg

    Mage : 1 övning

    Sit-Ups med vikt

    3 set 25 reps x 2.5 kg

    Kommer ha bra ont i morgon!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.