Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

En liten uppdatering.
Har fortfarande en hel del mage kvar :( och vikten står rätt still, far lite upp och ner mellan 103-105. Dock så lyfter jag mer än förut och byxorna sitter lösare :)

Då jag kollar mig i spelgeln så ser jag främst att låren börjar få tydligare muskler så nått gör jag rätt i alla fall. Sen känns kroppen annorlunda. Kanske främst övre rygg och axlar, på ett possitivt sätt kan tilläggas.

Hmm får se hur länge jag kan hålla mig innan ny kort tas. det är ju då man får lättare att se om något har förändrats på riktigt

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Gymmat :)
benböj
95x5x5

militärpress
37,5x5x5 fan vad tungt :/

mark
120x5x1 eftersom jag tog för lite förra gången så höjde jag bara till det jag hade som max innan. men tungt tungt

DonTom
Titel
Registrerad 2009-12-02
Inlägg 552

Tycker dina styrkeökningar verkar vara rätt ordentliga sett till den relativt korta tid du kört konceptet. Ser bra ut med andra ord.

Hur känns det i kroppen?

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Hela helgen har jag varit matt och sliten eventuellt någon sjukdom på gång. Tar en extra vilodag eller två och kör bara två pass denna veckan.

Det är militärpressandet som jag tycker laggar efter... men på det hela känns jag rätt nöjd med utvecklignen.

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

idag var det mycket folk på gymmet vilket sabbade mitt upplägg lite :/
Det var en kille som precis skulle köra benböj i racket då jag kom, och istället för att vänta så körde jag på hans upplägg :) så då blev det
60kg*8reps
70kg 9 reps
80kg 10 reps
90kg 10 reps
100kg 5 reps
60kg 10 reps
det heter tydligen pyramidset nåja det känns i benen iaf, killen jobbade tydligen som tränare så han rättade till min teknik lite. Tydligen vinklar jag ut ena foten lite väl mycket så att knät hamnar lite inannför i nedersta läget.

Sen var det dags för bänk, alla småvikter var upptagna så det blev samma vitk som sist
60kg 5 set med 6 reps i varje så lite högre total belastning iaf

stångrodd
55 kg 5 set a 5 reps

sen körde jag lite biceps curl med rakt skaft i kabelmaskin samt lite nedåtpress med rep för mina triceps. tänkte inte köra föränn på fredag så därför vart det lite extra övningar

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Hupp ett pass till avklarat

benböj
100kg 3set med 5 reps Har dragit ner på arbetsetten på grund av att åtehämtningen känns lite lidande. Har dock 3 uppvärmningsätt på väg upp till arbetsvikten (körde bara med två tidigare)

Axelpress
40kg 5 set med 5 reps. kändes bättre än förra gången jag låg på 40

Marklyft
1 set 5 reps på 125 kg PB

DonTom
Titel
Registrerad 2009-12-02
Inlägg 552

Ser ut att gå STARKT framåt! Hur känns det i kroppen?

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Vafan? Här har det hänt mycket sen jag kolla sist. Varför ökar alla så snabbt i styrka utom jag. :)

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Ingen träning förra veckan :( sjuk och klen och jävlig

Men idag var det på det igen
Benböj
102,5 kg, 3 set om 5 reps PB

Bänkpress
62,5 kg , 3 set om 5 reps, 1 sett på 4 och ett på 3 reps first fail fast PB :)

stångrodd
57,5 kg 5 set om 5 reps PB

trött vart jag men det kändes på det hela rätt bra

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

stronlifts programmet har funkat väldigt bra såhär långt. Känns som om det skulle kunna vara ett bra program för nybörjare eller sådana som har lite begränsat med möjlighet att slita på gymmet varje dag.

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Insåg att jag inte lagt in gårdagens träning :)

Benböj
105kg 3 set om 5 reps. Gick ganska bra men tungt PB

Axelpress
42,5 kg 5 set om 5 reps tungt men det gick

Marklyft
130 kg 1 set om 5 reps. Satan vad tungt :) var tvungen att ta nytt grepp efter rep 3 OCH 4. Kanske dags att börja köra med tummarna åt samma håll istället för att ha båda tummarna innåt.

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

bra träningsvecka :) fått in tre pass, här kommer dagens

Benböj
107,5kg 3 set om 5 reps tungt. Kan lägga till att jag numera börjar mina uppvärmningsset på 60kg hehe

Bänkpress
65kg 3 set om 5 reps Efter benböjen funkade inte hjärnan riktigt, borde ju ha kört fem set på 62,5 på grund av failet sist.

Stångrodd
hmm helt plötsligt var varenda stång upptagen. (skolklass kanske) så jag körde med en anordning som set ut som en lång pinne som sitter fast i i backen i ena änden och har handtag i andra. Man drar liksom upp den mella benen. Ingen aning om vad den väger. Men då jag la på en 25:a kändes det skitlätt. Så då la jag på 20 kg till. Då vart det tungt=lagom så då körde jag fem set om 5 reps på den vikten :)

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

för sjuk för att träna

Däremot tog jag lite bilder i helgen. Ser ingen större skillnad själv men lägger upp dem i alla fall
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

fan vad jaghatar att vara sjuk.
Lite funderingar runt min träning så här långt.
På sistone verkar inte kroppen ha föraändrats så mycket. Vikten hoppar lite upp och ner men verkar rätt stabilt runt 105 kg. Däremot lyfter jag betydligt tyngre nu sedan jag började med SL 5x5 så något görs rätt. Däremot äter jag för mycket sötsaker. Så som pepparkakor, lussebullar och julmust. Måste verkligen skärpa mig på den delen om vikten skall börja sjunka igen misstänker jag. Kanske dags att köra med lite proteinpulver istället för fikabröd? Borde vara bättre i alla fall.

Nåja blir väl lite lungnare med det efter julen här i alla fall.

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Han med ett pass i fredags men inget särskillt att rapportera mer än att jag kändes lite krasslig och slapp men körde igenom kroppen ändå :) Har man tagit sig till gymmet är det lika bra att lyfta lite tänkte jag.

Är fortfarande lite sjuker men tönker iaf klämma ett pass lite senare i veckan. Efter trettonhelgen sen blir det fullfart igen ... hoppas hoppas ...

Sammanfattning av 2011. Fick äntligen fart på min träning och har hållit sen våren brabra

gåt ner ca 10 kg totalt brabra

Blivit starkare jajjamensan :D

Mål för 2012
Gå ner till ca 95, hellst innan somaren :)
Bli ännu starkare
Inte bara snacka om att förbättra kosten utan faktiskt göra det också hehe..
Har hyffsad koll på maten men har haft otroligt svårt att sluta med fikabröd och läsk men nu jävlar. Får jag ordning p åmaten tror jag resten köser sig ganska "lätt" Har nu inhandlat proteinpulver för att ta en sån drink istället för fika då jag blir sugen.

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

fortfarande lite småkrasslig men gick och tränade i alla fall. Men det kändes rätt klent då jag började köra så det blev mer fokus på teknik
Benböj nöjde jag mig att köra arbetssetten på 100kg 3 set om 5 reps
Axelpress stannade på 40 kg 3 set 5 reps
marklyft körde jag upp till ett avslutande sett på 130 kg 5 reps

Var och kollade in ett nyöppnat gym i byn där jag bor De hade varke power rack eller palts för att köra marklyft :o
inget för mig tror jag men annars såg det rätt hyfsat ut, fast ganska litet. Hade ett litet rum med sånna där easyline maskiner eller vad det heter. med tryckkolvar som man ställer in på nått sätt.

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Dagens träning
Känns verkligen att det har varit glest med träning och varit sjuk och så men det blev av i alla fall :)
Benböj
110kg 5,5,3 fail

Bänk
65kg 4 reps fail
sänkte till 60 och fick in 3 set om 5 reps lite klent men men

Stångrodd fast med den där pinnen med handtag och där man stoppar på vikterna därfram
45kg 5 set med 5 reps i varje

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

ok nu har jag varit sjuk och lat och haft tidsbrist. Detta leder till att jag nu måste sänka alla vikter. Kanske inte bara av ondo men lite irriterande. Jag håller på att kolla igenom och kommer med uppdatering under veckan.

Jag har hoppat på PT projektet i år igen detta för att få lite tips och motivations tjat :)

nic
Titel
Registrerad 2012-01-05
Inlägg 53

nördfarbrorn skrev:
för sjuk för att träna

Däremot tog jag lite bilder i helgen. Ser ingen större skillnad själv men lägger upp dem i alla fall
Bilder...

Vad är det för tidsperiod mellan bilderna?

Kämpa på. :up:

Titel
Registrerad 2011-11-28
Inlägg 93

Kul journal att läsa! :) Jag har tänkt börja med stronglifts och körde första passet idag med tom stång bara för att känna in tekniken. Kändes inte som att man lyft ett finger, Blir att slänga på lite vikter nästa gång :P
Men jag har en fråga, hur lägger du upp uppvärmningen? Jag har lite svårt att greppa hur jag ska göra. Värmer du upp med lätta vikter inför varje övning?

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Jag värmer upp med lätta vikter på varje övning, för att få igång leder och annat. Sen bastar jag efteråt för att det är skönt :)

Har nu varit bortrest och haft en slänng av maginfluensa så nästa träning blir nog i nästa vecka någon gån då kroppen har återhämtat sig lite.
Nic ska kolla vad det är för tidsskillnad mellan bilderna

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Bilderna är tagna
februari, juni och december 2011 :) Ska kanske lägga till det under serien nästa gång så blir det lättare

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

ok nu var det ett tag sedan jag skrev och även sen jag to i ordentligt. Mina PT-elever har byggt ett shema åt mig och jag körde efter delar av det igår så då blev det
Benböj 5x5 på 90kg
Bänkpress 5x5 50kg
Flyes 5x5 10kg
Militärpress (stående) 5x5 30 kg
Marklyft klarade bara ett set 5 reps 110kg
stående rodd 5x5 hmm glömde tydligen skriva upp vikten.

De tyckte även att passet skulle innehålla bröstpress,axelpress med sviktande skivstång, axeldrag och benpress alla med 5x5 principen. SÅ lång tid har jag inte tid att vara på gymmet. det jag genomförde tog bara det över en timme. Vissa övningar känns dessutom onödiga då de går på samma muskler som andra hmmm... Nåja träningsvärk har jag i alla fall :D

McAber
Titel
Registrerad 2012-03-20
Inlägg 1

Hej på dig bror!

Nu var det länge sedan du skrev något här. Jag vill ju se vad du kör på nu.

/McAber

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Har varit lat sjuk och lite lågt motiverad. Men gkort lite mer än vad som syns här. Men nu ska det bli lite ordning igen :)

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Gårdagens pass
Benböj
95kg 3 set om 5 reps

Bänk hade lite ont så jag körde bara på
40 kg 7 set om 5-10 reps testa lite olika greppbredder och vinklar i axlar och armbågar :)

Stående axelpress
30kg 5x5

Marklyft
100kg 2 set om 5 reps

Biceps med krokigt handtag i kabel maskin
50kg 3 set om 5 reps
kördes varannan av dem med
Triceps nedåt press med rep i övre trissan på samma kabelmaskin
50kg 3 set om 5 reps i varje.

Körde lite extra eftersom det var mer än tre dagar sen jag körde sist och att näst möjlighet kommer först på måndag Skönt som fan med bastu efteråt :D

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

ujuj vad lat jag har varit :( och sjuk :( och klen:(
inte nått några av mina mål inte tränat på 2 månader typ alls. (hmm pratar för mycket med tonnåringar)
nya mål
1 komma igång igen :)
2 komma upp i de vikter som jag hade innan dippen
3 inte bry mig om vikt eller utseende (gör jag inte så mycket ändå) men klarar jag av mål 1 o 2 så kommer dresten automatiskt :)

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Dagens pass blev ganska kort
Benböj
5 set 5 reps 70 kg

bänkpress
5 set 5 reps 40kg

stångrodd
5 set 5 reps 35kg

kändes helt ok men kommer att ha ont i morgon

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 391

Såja tränat idag igen :)
benböj
5 set 5 reps 72,5 kg

Militärpress 5x5x25kg

marklyft 1x5x90kg

Så nu har jag lite vikter att utgå ifrån för att jobba vidare efter mitt uppehåll :)

nenya
Titel
Registrerad 2008-04-08
Inlägg 342

nördfarbrorn skrev:
Såja tränat idag igen :)
benböj
5 set 5 reps 72,5 kg

Militärpress 5x5x25kg

marklyft 1x5x90kg

Så nu har jag lite vikter att utgå ifrån för att jobba vidare efter mitt uppehåll :)

Härligt! Bra jobb!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 8 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden