Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 322

Johanna: förstått :emo-thumb

Rygg och bröst ikväll då!

Chins:
1x15 :buttrock:
1x11
1x10
1x9
1x9 Fy satan vad jobbigt! Bestämde mig för att köra 5 set och göra så många reps som möjligt...sjukt jobbigt men go känsla i Latsen efteråt ;)

Rodd i kabel, enarms:
15kg 1x10
20kg 2x10 Första gången jag kör denna! Fick fin kontakt!

Sittande rodd med konstigt handtag:
35kg 1x10
40kg 3x10 Denna är en favorit! Kan variera greppet på 3 olika sätt med handtaget och det bränner fint i Romboideérna i lite olika vinklar!

Ryggresningar:
10kg 3x10 Också en favorit såklart....

Lutande hantelpress (30grader):
13.5kg 1x10
16kg 1x5
21kg 1x5
23.5kg 3x6

Breeeeeda bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10
50kg 1x10 Jädrans, detta kändes betydligt mer i rattarna än vad vanliga bänkisar gör....får nog variera lite mellan dessa

Lutande flyes (30grader):
13.5kg 3x10

Jag har lite problem med min bröstträning! Jag har svårt att variera den...det blir ju bara bänkpress, hantelpress och flyes i olika former och olika lutningar på bänken som jag kan köra....eller glömmer jag något? Vad mer finns som jag kan göra? Det finns ju olika övningar i kabel men jag kan ju bara köra en sida i taget och dte blir ju knasigt...eller?

J.B
Titel
Registrerad 2007-01-20
Inlägg 2 186

Bra pass Pinglis. Jobba på! KRAM/J.

Steppen1983
Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 4 971

Fy fan Pinglan, dunkar på friskt i Chins, jävla grymt, STRONG :). Bra pass för övrigt med, du kör på fint. sussa sött.

MVH cesse

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 322

Johanna och cesse: tack kamrater!!!

Nu har jag varit ute och joggat! 8km blev det och satan, jävlar vad bra det gick! Sprang på 46.19 vilket betyder REKORD på denna runda med hela 41 sekunder! Inte varje dag man krossar rekord med så pass mycket! Dessutom var det mycket blött bitvis i skogen där jag sprang! På ett ställe trampade jag ner mig i vatten upp till halva smalbenen! Snacka om tungsprunget :D Dessbättre var det inte lika mycket vatten överallt, annars hade jag väl tjänat på att simma istället ;)

Ikväll ska vi på 50-års fest! Med den baksmälla som följde efter midsommardagen i färskt minne har jag bestämt mig för att köra :| :emo-thumb

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 322

Axlar idag då!

Sittande hantelpress:
6kg 1x10
11kg 1x5
16kg 1x5
21kg 3x5 :buttrock:
18.5kg 1x10
16kg 1x10
11kg 1x20 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJ mina axlar!!!! Så jävla brutalt, sån jävla puump!!! Det gjorde OOOOOOOONNNTTTTTTTTTTT!! Jag var nära att börja lipa, det är sant! Axlarna skakade långt efter att jag satt ner hantlarna....HÄRLIGT!!!!!!!!

Lyft åt sidan i kabel (bakom kroppen):
5kg 2x15 Ahhhh, den här övningen brukar ju ge sån pump dne också men nu var dte liksom inget att snacka om...pumpen på 20-repsarna i hantelpressen går inte att jämföra med något annat jag upplevt i axelpumpväg så nu var detta rean fjollpumpen sas

Lyft åt sidan i kabel (framför kroppen):
5kg 2x15 Samma som ovan.....fjollpump jämförelsevis.....:D

Omvända flyes:
6kg 3x10

Face pull:
15kg 1x15
20kg 1x15

Stående militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 3x5 jag vet inte varför jag gav mig på att pressa som avslutning....kanske för att jag visste att det skulle göra ont...även på lätta vikter...hahaha, skakigt värre! Efter detta var mina axlar totalt söndertrasade...det var de ju egentligen redan efter första övningen...sen var det bara att rida på njutningsvågen resten av passet :buttrock:

Hängande benuppdragningar:
3x10

J.B
Titel
Registrerad 2007-01-20
Inlägg 2 186

super BRA Pass Pinglis, inte alls illa!
Du sköter dig!
Nice 8km runda också!

Faan vad gryma vi är!
Ha de bästast, träna hårt och ge dig INTE!

KRAM!

SUSAN
Titel
Registrerad 2006-10-03
Inlägg 3 035

Pinglan skrev:
Johanna: förstått :emo-thumb

Rygg och bröst ikväll då!

Chins:
1x15
1x11
1x10
1x9
1x9 Fy satan vad jobbigt! Bestämde mig för att köra 5 set och göra så många reps som möjligt...sjukt jobbigt men go känsla i Latsen efteråt ;)

Rodd i kabel, enarms:
15kg 1x10
20kg 2x10 Första gången jag kör denna! Fick fin kontakt!

Sittande rodd med konstigt handtag:
35kg 1x10
40kg 3x10 Denna är en favorit! Kan variera greppet på 3 olika sätt med handtaget och det bränner fint i Romboideérna i lite olika vinklar!

Ryggresningar:
10kg 3x10 Också en favorit såklart....

Lutande hantelpress (30grader):
13.5kg 1x10
16kg 1x5
21kg 1x5
23.5kg 3x6

Breeeeeda bänkpress:
20kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10
50kg 1x10 Jädrans, detta kändes betydligt mer i rattarna än vad vanliga bänkisar gör....får nog variera lite mellan dessa

Lutande flyes (30grader):
13.5kg 3x10

Jag har lite problem med min bröstträning! Jag har svårt att variera den...det blir ju bara bänkpress, hantelpress och flyes i olika former och olika lutningar på bänken som jag kan köra....eller glömmer jag något? Vad mer finns som jag kan göra? Det finns ju olika övningar i kabel men jag kan ju bara köra en sida i taget och dte blir ju knasigt...eller?

Grymt bra jobbat Pinglan!:up:
Speciellt med chinsen*wow*
Ser att du kör på för fullt!Blir ju såååå sugen när man går in här och läser!:P Hoppas allt är bra med dig!Du kanske har sem?
Många kramar//s*

LiMi
Titel
Registrerad 2005-10-25
Inlägg 1 572

Pinglan skrev:

Godmorgon Pinglan :)

En övning som jag älskar är Pull Over med hantel eller stång (själv föredrar jag stången). Jag lägger mig tvärs över en bänk med skuldrorna i bänken och huvudet utanför kanten. Sedan kör jag så djupt jag kan. Det blir även en perfekt stretchövning och kontakten är enorm ;)

Good Luck :emo-thumb

Steppen1983
Titel
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 4 971

HÄRLIGA PASS PINGLAN!!! KEEP ON GOING STRONG GIIIRL: mvh cesse

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 322

Tack för era kommentarer! Har haft fullt upp ett par dagar och har bara hunnit hålla en av mina journaler uppdaterade (således inte denna, förlåt :o ) Än mindre har jag hunnit läsa och skriva i andras journaler! Ber om ursäkt! Nu försvinner jag iväg igen eftersom Johan och jag åker på semester till Skåne imorgon och blir borta 1 vecka och där har jag inte tillgång till dator. Vi hörs om 1 vecka alltså och då ska jag försöka komma igång med uppdateringen här igen :emo-thumb ! Ha det så bra alla!!!

J.B
Titel
Registrerad 2007-01-20
Inlägg 2 186

Kör hårt och ha en super semester Pinglis!
KRAM

Titel
Registrerad 2007-01-09
Inlägg 909

Hoppas ni har en härlig semester i civilisationens vagga!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 5 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden