Rom byggdes inte på en dag

Home Forums Dagböcker Rom byggdes inte på en dag

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #103699
    #1079469

    Poängen med denna dagbok ligger i att upprätthålla motivationen genom att tydligt se förändringar i de övningar min träning består av. Träningen i sin tur begränsar sig till hemmet, utöver min egen kropp kommer hantlar att brukas. Det övergripande syftet med träningen är att nå ett ökat allmänt välbefinnande.

    Fokus ligger inte på att bygga massa, istället vill jag hålla mig någorlunda till dagsvikten (uppskattningsvis 64 kg, 0,5 kg give or take, fördelade på 172 cm). Skälet till detta är att jag utför en idrott där det blir problematiskt att lägga på sig. Har tidigare legat på 75 kilo och upplevde då i kontrast mot nu att mängden muskulatur och vikten i sig var problematiskt gällande snabbhet och syresättning.

    Övningar:
    Armhävningar (olika typer)
    Plankan
    Dragon Fly
    Crunches
    Diverse övningar för axlar
    Diverse biceps och triceps-övningar
    Underarmar
    Knäböj
    Utfall
    Tåhäv
    Prone Cobra
    Hantelrodd
    Brottarbrygga
    Chins och pull-ups (i framtiden när jag har en stång)
    Hopprep
    Diverse stretchövningar

    #1079484

    Lycka till och kör så det ryker :up:

    #1079505

    Det skall jag göra!
    Igår körde jag för andra gången, dock inte samtliga övningar. Har inte lagt upp något exakt program än, vill köra och känna lite innan jag gör det. Hur som helst så körde jag följande igår:

    Triset Med 60 sekunders vila mellan varje triset.
    20 Superman push ups
    1 minut plankan
    Prone Cobra 30sek x 4 med 3 sek vila emellan

    Körde detta 6 gånger, andra set körde jag 20 spartan push ups och tredje set ”vanliga” fast med ett ben i luften. Avslutade med brottarbrygga, lite stretchövningar samt tio snabba upphopp.

    Poängen är att jag skall köra komplex när jag väl får cash och kan köpa hantlar. Tänkte lägga upp bilder imorgon, har kass kamera men poängen är just nu inte att kunna syna någon symmetri eller liknande poängen är snarare att upprätthålla motivation. Detta genom att se någon typ av förändring.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.