Varför tar du kosttillskott?

Home Forums Dagböcker Varför tar du kosttillskott?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #104470
    #1080444

    Tjena!

    Jag hade gärna velat veta varför just du tar Kosttillskott? när man tex kan äta apelsiner istället för att äta c-vitamin tabletter? eller äta proteinrik måltid istället för att ta proteinpulver?

    Hoppas ni förstår syftet med frågan!

    Hade gärna velat få så många svar som möjligt! tack på för hand:)

    Kan tillägga att era svar kommer ingå i mitt arbete som handlar i stora drag varför man väljer att använda sig av kosttillskott. Anledningen till att jag ber er om hjälp är att det inte räcker med mitt egna svar, därför behöver jag även era tankar och svar också! :)

    #1080451

    D-Vitamin under de mörkare månaderna då min kropp inte får allt för mycket solljus
    Omega-3 året om i doser runt 5-10gr/vecka som komplement till den fisk jag äter 1-2ggr/vecka
    Proteinpulver för att det är smidigt att ha med sig, enkelt att förvara (till skillnad mot att släpa med sig 3-4 ägg) och smakar gott

    #1080453

    Protein för att få i sig den extra mängd protein snabbt och som Tommy här ovan nämner om äggen..

    #1080486

    Jag tar proteintillskott för att se till att jag får i mig tillräckligt med protein. Dessutom har jag inte tiden att laga all mat det annars skulle krävt. Plus att få ihop det med ett arbete på heltid. D-vitamin är också något jag tar för att göra mig piggare i den mörka vintern. Därtill tar multivitamin för att få i min alla vitaminer och mineraler. Hård styrketräning gör immunförsvaret sämre och då behöver man fylla på.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.