Vigren’s gymdagbok!

Home Forums Dagböcker Vigren’s gymdagbok!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 72 total)
  • Author
    Posts
  • #161411

    Hallå allihopa!
    Jag har tränat i ca 5 månader nu , varav 2½ nu utan uppehåll!
    I den här dagboken kommer jag skriva av mig lite efter träningspassen !

    Ålder: 17år
    Längd: 192+
    Vikt: 82kg

    Bänk: 80kg+-, ska maxa nästa vecka så får vi se hur de blir!
    Mark: 100+ , ska maxa ikväll!
    Knäböj: Aldrig maxat, kommer nästa vecka !

    Schema:
    Måndag – bröst+rygg
    Tisdag – biceps+triceps
    Onsdag – axlar+traps+mage
    Torsdag – ben
    Fredag – vila
    Lördag – vila
    Söndag – vila

    Mitt mål nu till sommarn är att få bort fett från kroppen så man får en så kallad ”strandkropp” eller vad man ska kalla det !
    Efter vintern tänker jag börja äta som en björn och fokusera på att gå upp i vikt !

    Tar jättegärna emot tips om schemat, är lite osäker om det är bra det jag använder just nu !

    Uppdatering kommer efter dagens gympass!

    #55514
    #161412
    Vigren wrote:
    Hallå allihopa!
    Jag har tränat i ca 5 månader nu , varav 2½ nu utan uppehåll!
    I den här dagboken kommer jag skriva av mig lite efter träningspassen !

    Ålder: 17år
    Längd: 192+
    Vikt: 82kg

    Bänk: 80kg+-, ska maxa nästa vecka så får vi se hur de blir!
    Mark: 100+ , ska maxa ikväll!
    Knäböj: Aldrig maxat, kommer nästa vecka !

    Schema:
    Måndag – bröst+rygg
    Tisdag – biceps+triceps
    Onsdag – axlar+traps+mage
    Torsdag – ben
    Fredag – vila
    Lördag – vila
    Söndag – vila

    Mitt mål nu till sommarn är att få bort fett från kroppen så man får en så kallad ”strandkropp” eller vad man ska kalla det !
    Efter vintern tänker jag börja äta som en björn och fokusera på att gå upp i vikt !

    Tar jättegärna emot tips om schemat, är lite osäker om det är bra det jag använder just nu !

    ,.

    #161413

    Hade ett härligt bröst+rygg gympass idag !
    Började med att maxa 120kg marklyft vilket är mitt personliga rekord nu men tror jag tar 130 nästa vecka !
    Det kändes skitbra iallafall !!
    Dessa övningar gjorde jag:
    Hantelpress 2×22,5kg + 1x20kg

    Cable cross-overs 2x25kg + 1x30kg

    Samma maskin som cable cross-overs fast man drar repen nedifrån uppåt 1×17,5kg + 2x15kg -.-

    Marklyft 1x70kg + 2x80kg

    lever lat pulldown (jobbig maskin) 1x50kg 2x45kg

    Enhands hantelrodd 3×22,5kg

    Slappade lite på ryggen kännde jag, har ni nå tips på bättre övningar säg gärna till !
    Ha en bra kväll!

    #161414

    Här kommer två nytagna bilder, är riktigt kass på posa och vette fan hur man ”spänner” ryggen haha :D

    [http://img822.imageshack.us/img822/8169/img07021.png]

    [http://img163.imageshack.us/img163/1530/img07031.png]

    #161415

    Eftersom att du är ny i träningen och speciellt benträningen, så föreslår jag att lägga benpasset tidigare in på veckan.
    Kommer att ge dig bättre resultat när Du har mer energi, vilket det kan finnas dåligt av sista passet på veckan.
    Speciellt när man kör alla pass efter varann, tycker du kan lägga åtminstone en av vilodagarna mitt i veckan. ;)
    Vila onsdagar, och kör fredag.

    mån: pass 1
    tis: pass 2
    ons: vila
    tor: pass 3
    fre: pass 4.

    – benpasset kan du köra t.ex. tisdag.

    Kolla lite videos om hur man gör korrekta knäböj och få till en bra teknik,
    kommer hjälpa dig massor. Jag är själv rätt ny på den ”seriösa” benträningen,
    har varit lite slö där innan. Lycka till annars ;)
    Vet inte hur du såg ut innan träningen, men det ser ut som du fått lite muskler iaf.

    Tips på ryggpass.

    Marklyft 5 set. 8-12 reps, få till tekniken.
    hantelrodd 4 set, 8-12 reps.
    latsdrag tätt grepp 5 set. 10-15 reps.

    #161416
    BigH wrote:
    Eftersom att du är ny i träningen och speciellt benträningen, så föreslår jag att lägga benpasset tidigare in på veckan. Kommer ge dig bättre resultat när man har mer energi, vilket det kan finnas dåligt av sista passet på veckan.
    Speciellt när man kör alla pass efter varann, tycker du kan lägga åtminstone en av vilodagarna mitt i veckan ;)
    Vila onsdagar, och kör fredag.

    mån: pass 1
    tis: pass 2
    ons: vila
    tor: pass 3
    fre: pass 4.

    benpasset kan du köra t.ex. tisdag.

    Kolla lite videos om hur man gör korrekta knäböj och få till en bra teknik,
    kommer hjälpa dig massor. Jag är själv rätt ny på den ”seriösa” benträningen,
    har varit lite slö där innan.

    Tack så mycket för tipset, jag uppskattar det :)
    Jag gör som du säger och slänger in ben på tisdagar istället ! Jag har kollat på massa bodybuilding filmer bl.a pumping iron :)

    Det är många som slöar på ben och det kan jag förstå , det är ju så jääävla jobbigt och tråkigt men det var bra tips att lägga in det tidigare på veckan tack så mycket igen ! :D

    #161417

    Jag menade mer instruktionsvideos, men pumping iron funkar bra också då de tränas ben med korrekt utförande i filmen :) Det var så lite så, jag föreslår att du testar ryggpasset ovan :) Vartannat ryggpass kör jag sådär. Om du är intresserad av hur mitt andra ryggpass ser ut så är det min senaste uppdatering i journalen :)

    #161418
    BigH wrote:
    Jag menade mer instruktionsvideos, men pumping iron funkar bra också då de tränas ben med korrekt utförande i filmen :) Det var så lite så, jag föreslår att du testar ryggpasset ovan :) Vartannat ryggpass kör jag sådär. Om du är intresserad av hur mitt andra ryggpass ser ut så är det min senaste uppdatering i journalen :)

    Okej! :) Jag tar en titt på det , tack :)

    #161419
    BigH wrote:
    Eftersom att du är ny i träningen och speciellt benträningen, så föreslår jag att lägga benpasset tidigare in på veckan.
    Kommer att ge dig bättre resultat när Du har mer energi, vilket det kan finnas dåligt av sista passet på veckan.
    Speciellt när man kör alla pass efter varann, tycker du kan lägga åtminstone en av vilodagarna mitt i veckan. ;)
    Vila onsdagar, och kör fredag.

    mån: pass 1
    tis: pass 2
    ons: vila
    tor: pass 3
    fre: pass 4.

    – benpasset kan du köra t.ex. tisdag.

    Kolla lite videos om hur man gör korrekta knäböj och få till en bra teknik,
    kommer hjälpa dig massor. Jag är själv rätt ny på den ”seriösa” benträningen,
    har varit lite slö där innan. Lycka till annars ;)
    Vet inte hur du såg ut innan träningen, men det ser ut som du fått lite muskler iaf.

    Tips på ryggpass.

    Marklyft 5 set. 8-12 reps, få till tekniken.
    hantelrodd 4 set, 8-12 reps.
    latsdrag tätt grepp 5 set. 10-15 reps.

    Jag har hört att man inte ska göra mer än 3 sets ? Vad blir de för skillnad om man kör fler sets?

    #161420

    Inte mer än 3 sets låter dumt i mina öron, inte färre än 3 set skulle jag vilja säga.
    Du kan köra 8 set om du nu vill det. Fler sett färre övningar är bättre, 8 olika övningar och 2 set på varje är t.ex. mycket sämre än
    4-5 arbetsset på 3 olika övningar.

    #161421
    BigH wrote:
    Inte mer än 3 sets låter dumt i mina öron, inte färre än 3 set skulle jag vilja säga.
    Du kan köra 8 set om du nu vill det. Fler sett färre övningar är bättre, 8 olika övningar och 2 set på varje är t.ex. mycket sämre än
    4-5 arbetsset på 3 olika övningar.

    Okej det är bara vad jag hört !

    Bygger man muskler snabbare om man kör fler sets?

    #161422
    BigH wrote:
    Inte mer än 3 sets låter dumt i mina öron, inte färre än 3 set skulle jag vilja säga.
    Du kan köra 8 set om du nu vill det. Fler sett färre övningar är bättre, 8 olika övningar och 2 set på varje är t.ex. mycket sämre än
    4-5 arbetsset på 3 olika övningar.

    Blir 4-5 sets bra om jag kör på 3 övningar per muskelgrupp? 6-10 reps

    #161423

    Det kommer funka utmärkt

    #161424
    BigH wrote:
    Det kommer funka utmärkt

    Okej, jag har kört ca 3 övningar per muskelgrupp med 8-10 reps och 3 sets !

    Mne ska testa med fler sets ! tack för hjälpen ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 72 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.