Hej!

Vill deffa men det är väldigt svårt att veta vad man ska äta samt hur mycket kalorier jag ska få i mig. Jag är 160cm och väger 61kg, tränar 3-4 dagar i veckan. På en dag brukar jag få i mig ca. 1800 kalorier, om jag ska deffa, ska jag få i mig 1500 då? Eller är det för lite? Dock är det svårt att veta exat hur mycket kalorier skolmaten innehåller. Jag har slutat äta snabbmat, godis eller chips för jag tänkte att det var en bra början, men har fuskat ibland... Vill verkligen ha magrutor till sommaren! :P

Jag tränar voltige ocg går på gym. Joggar också ibland. Tänker på att äta var 3:e timme ungefär.

Vad är ett bra kostschema för mig? Kommer det jag gör nu få mig att nå mina mål?

Såhär brukar en vanlig dag se ut för mig:

Frukost vid 7:30
Havrefrynsgröt, mjölk, russin(äpple ibland)

Lunch mellan ca 11-12
Det som serveras, använder tallriksmodellen

Mellanmål vid ca 15/16(beroende på när jag slutar)
Macka, frukt och te.

Träning(ofta en banan innan träning)

Middag vid ca 18-20 (beroende på träningen)
Ibland vegeteriskt, ibland kött. Ofta vanlig husmanskost.