”Äggdeff”, kaloriunderskott, bantning, farligt?

Home Forums Deff och fettminskning ”Äggdeff”, kaloriunderskott, bantning, farligt?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #108175
    #1084496

    Hej Body,

    Till att börja med får jag be om ursäkt om detta inte riktigt hör hemma i denna forumdel, flytta tråden gärna i så fall.

    Allright, nu till saken:
    Är 28 bast och asfet (har inte vägt mig på länge, men skulle uppskatta 130ish) – men tänkte nu ta ett ordentligt krafttag för att få ordning på denna skiten.

    För ett par år sedan körde jag Itrim’s VLCD (shakes) vilket fungerade bra, tror jag droppade en 20 kilo eller något sådant. Gled sedan tillbaka till gamla vanor, vilket jag ångrar gravt idag.

    Denna gången tror jag mig ha bättre fundament för att lyckas på lång sikt då jag lärt mig väldigt mycket om kost/näringslära sedan dess. Så förhoppningsvis håller jag en stadig nedgång till dess att jag känner mig nöjd (har 100 pannor som mål för stunden…)

    Senaste 2 veckorna har jag gjort radikala ändringar både gällande motion och kost, käkade i princip bara tonfisk/ägg/sallad till en början ett par dagar, 2 små mål om dagen, skulle uppskatta runt 800kcal kanske. Sedan läste jag en hel del om det ni som är rippade kallar för ”äggdeff”, vilket jag har kört nu ett par dagar. Det brukar bli runt 8-10 ägg om dagen beroende på hur stora äggen är, så runt 800-900 Tycker det fungerar bra för att det är dels så lätt att följa och dessutom billigt som fan!

    Det jag funderar över är följande:

    • För att vara så pass fet, är det verkligen hälsosamt att ligga på ett sådant stort kaloriunderskott, finns det potentiella risker med det?
    • Om jag fortsätter med att enbart käka ägg, är det några specialla tillskott jag borde införskaffa?

    (i dagsläget slukar jag följande så fort jag klivit upp ur sängen; Omega3 fiskolja x2, Active man (multivit), Järn+C, Zink+C, Kalcium+D3, Magnesium – samt tar även ett piller av 5-HTP (för de som inte känner till, ett ämne som är förstadie till serotonin, dämpar hunger/aptit hejdlöst bra, sover bättre, etc)

    Något jag tycker är konstigt är hur pass bra jag mår trots att jag ligger på ett så lågt intag, jag orkar fortfarande dra och simma en timme eller promenera en halvmil dagligen och tycker inte direkt mig märka några bieffekter av detta. Finns det något jag ska vara extra noga med?

    Jag vill avsluta med att påpeka att jag är mycket väl medveten om att denna metoden troligtvis är alldeles för extrem, vilket jag kan hålla med om – men jag tror att vad jag behöver just nu är att se skillnad, så att jag blir ännu mer eggad att fortsätta – bara på dessa 2 veckorna tycker jag själv mig se resultat, ansiktet har fått mer definition (käklinje, mindre dubbelhaka), klockan hänger nere vid handen, magen ”hänger inte över” lika mycket som förr.

    All input är enormt uppskattad,

    #1084497

    Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

    Jag skulle rekommendera en diet bestående av bra mat.
    Rött kött, vit fisk, kyckling, kalkon, lax, ägg, havregryn, potatis, ris, kesella, grönsaker, frukter och bär är bra råvaror att använda sig av.

    Lägg dig på en underskott på 500-1000 kcal om dagen och rör dig. Styrketräna och kör lite cardio.

    #1084561

    Att bruka endast ett livsmedel kommer inte att bygga några bra vanor och när du inte längre klarar av att leva på bara ägg så kommer allt bli som förr.

    #1084568

    Det gäller att hitta en bra balans med både kost och träning, instämmer med GustavFors.

    //Hkfitness

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.