Alla ideér och tankar är välkomna! Hjälp mig rädda min kropp under deffen!

Home Forums Deff och fettminskning Alla ideér och tankar är välkomna! Hjälp mig rädda min kropp under deffen!

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #106411
    #1082832

    Tjena!

    Jag är en ganska stor pojke på 100 pannor. Mäter hela 196 cm och är 18 år. 8)

    Har gymmat i ca ett år nu och fått en helt okej fysik enligt mig själv. Har tränat runt 5 ggr/ veckan och tränar i dagsläget på t.ex.
    Bänkpress på 85kg, 10×3.
    Romanian deadlift 110kg, 10×3.
    T-bar row 50kg, 10×3.
    Smal bänpress 65kg, 10×3.
    Militärpress (smith) 60kg, 10×3.
    Squats (smith) 110kg, 10×3.
    Bicepscurl 17,5kg, 10×3.
    Chins 11st
    (Vet inte om det är relevant men jag tycker det känns bättre om ni vet ungefär vilken nivå jag ligger på)

    Nu är det så att det snart börjar bli dags för en deff men eftersom jag är väldigt orutinerad tänkte jag fråga er :up:
    Har aldrig räknat kalorier eller liknande (har ingen lust med det heller). Vet inte heller riktigt vad mitt kaloribehov men jag har ökat 15 kg på ett halvår iallafall. :P Har ätit MYCKET skit under den tiden men upplever inte att jag är tjock på något sätt. Kan t.o.m. se mina abs i de flesta ljusförhållanden. ;) Dock vet jag att jag har mer muskler än vad som syns… Så jag hade helt enkelt tänkt att träna på ungefär som vanligt, dra ner på iprincip ALLT skit, dra ner lite på kolhydraterna, behålla ett högt proteinintag, fortsätta sova bra o.s.v.

    MEN så läste jag att ett stort kaloriunderskott kommer göra att mina muskler mer eller mindre kommer tina bort :( :O :down: Jag har förstått att en stor pojke som jag har ett ganska stort kaloribehov som jag nog inte kommer vara närheten av om jag gör som jag beskrev i stycket ovan.. Så vad anser du? Hur mycket muskelmassa TROR du jag kan tappa? Ska jag göra som jag tänkt? Kanske inte dra ner på kolhydraterna alls? TIPS TACK!!!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.