Fem kilos deff!

Home Forums Deff och fettminskning Fem kilos deff!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #65715
    #458469

    Tja, här glider jag in med 1 post count och söker tips, Tar ikapp senare :p 17 bast, jag väger 74 kilo och är 182-184 cm lång och jag tänkte tappa 5 kilo under sisodär en månad, Räknade ut mitt energibehov och det låg på 3271 om jag kommer ihåg rätt?(kan räkna det igen för att vara säker på det är superduper petigt)
    Har deffat nu i två dagar, och såhär har dagarna sett ut på matväg:
    Söndag.
    Vaknade sent så jag skriver inte tiderna, för i fortsättningen håller jag god dygnsrytm
    Frukost: 2 dl havregrynsgröt med en stor skvätt soja mjölk, 2 kokta ägg med lite salt.

    Lunch: Var tvungen att käka ute så det blev en kyklingsallad med curry dressing, kyklingsallad kommer jag äta ofta till lunch fast då gör jag den själv utan nån fet dressing.

    Middag: En ”normal stor” knipa fullkorns pasta,(har inte börjat väga maten och jag vågar inte gissa vad det väger) en burk tonfisk där jag låtit oljan rinna i diskhon, en burk krossade tomater blandat med diverse kryddor som sås!

    Måndag:
    Frukost: 09:10 2 dl havregrynsgröt .m soja mjölk, 2 kokta ägg, 1 banan.

    Mellis: 11:00 1 avocado.

    Lunch: 13:00 kyklingsallad.

    Powaaah restore 16:00 1 banan.

    Middag: Kyklingfile .m broccoli!
    Så har det sett ut. Jag boxas och joggar mest, tränar mycket med min egen vikt(chins, dips,pushups osvosvosv, Men kommer börja gymma igen om allt mellan 1-2 veckor, ska försöka lägga upp ett träningsschema när jag orkar, gärna med någons hjälp!:D Har du något tips om maten oxå så skulle det vara great Är allätare tack vare en mor som utsattit mina smaklökar för allt förutom husmanskost kan det verka som enda sen jag var liten! :whistle:

    Tack på förhand!

    #458470

    Är inte så duktig på sånt här… men ät mycket protein (stavas kyckling)

    #458471

    Lol, tack…vet inte hur jag tänkte. jo men kan inte helt strypa kolhydrats intaget, protein pissar man ju typ bara ut, och det där är ju bara mina två senaste dagar, alla mina dagar kommer ju inte se ut sådär, Kommer mixtra recept i all oändlighet :emo-thumb Tack för svaret och lycka till med deffen! Kolla in den här sidan om du behöver hjälp med att hitta matvaror som fungerar bra [https://www.body.se/content/traning/artikel.asp?CID=101]

    #458472
    Gabbu wrote:
    protein pissar man ju typ bara u:

    Kissar du ut protein du äter, måste du uppsöka läkare snarast.

    #458473
    Gabbu wrote:
    Lol, tack…vet inte hur jag tänkte. jo men kan inte helt strypa kolhydrats intaget, protein pissar man ju typ bara ut

    Du kissar inte ut proteinet om du är frisk och dessutom finns inte bara kolhydrater och protein. Ett kolhydratintag som hålls vid ett minimum ersätts med protein och fett i önskad mängd.

    Finns t.ex. ingen anledning att tro att det skulle vara minsta negativt om en kost med sunda råvaror består av 3000 kcal med t.ex. 800 kcal från protein, 2000 kcal från fett och återstående 200 kcal från kolhydrater.

    #458474
    King Grub wrote:
    Kissar du ut protein du äter, måste du uppsöka läkare snarast.

    :D:emo-thumb

    Förlåt om jag hi-jackar tråden.
    Men hur ligger det till med Vassle, eller kasein som du dricker? Vart ligger maxgränsen för upptag där? Och vad händer med resten?

    #458475
    Indec wrote:
    :D:emo-thumb

    Förlåt om jag hi-jackar tråden.
    Men hur ligger det till med Vassle, eller kasein som du dricker? Vart ligger maxgränsen för upptag där? Och vad händer med resten?

    Kasein och vassle kan inte jämförs. En kaseindrink med vatten tas upp långsamt långsamt men samma mängd vasslepulver i vatten går fort som tusan.

    Det finns ingen konstaterad siffra men att vassleprotein i vatten på tom mage ger en så snabb genomförsel i mag- tarmsystemet att allt inte hinner tas upp är inte orimligt. Jag vill inte ge mig på en maxsiffra eller så men det är som sagt inte orimligt att viss mängd passerar odigererat då tarmen inte hinner med.

    #458476
    Eddie Vedder wrote:
    Kasein och vassle kan inte jämförs. En kaseindrink med vatten tas upp långsamt långsamt men samma mängd vasslepulver i vatten går fort som tusan.

    Det finns ingen konstaterad siffra men att vassleprotein i vatten på tom mage ger en så snabb genomförsel i mag- tarmsystemet att allt inte hinner tas upp är inte orimligt. Jag vill inte ge mig på en maxsiffra eller så men det är som sagt inte orimligt att viss mängd passerar odigererat då tarmen inte hinner med.

    Jag hade för mig att kroppen endast kan ta upp ca 40g vassle vid ett och samma tillfälle men jag kanske är ute o cyklar för du brukar ju ha koll på sånt :whistle:

    #458477
    dilldipparn wrote:
    Jag hade för mig att kroppen endast kan ta upp ca 40g vassle vid ett och samma tillfälle men jag kanske är ute o cyklar för du brukar ju ha koll på sånt :whistle:

    Nej du behöver definitivt inte vara ute och cykla. Men jag vet som sagt inte. Dock förväxlas ständigt tarmens förmåga att ta upp x antal gram med vad som akut kan utnyttjas för muskelanabolism.

    De två sakerna är helt olika men förväxlas ofta som sagt.

    #458478
    Eddie Vedder wrote:
    Nej du behöver definitivt inte vara ute och cykla. Men jag vet som sagt inte. Dock förväxlas ständigt tarmens förmåga att ta upp x antal gram med vad som akut kan utnyttjas för muskelanabolism.

    De två sakerna är helt olika men förväxlas ofta som sagt.

    Ja, i mångt och mycket inser jag att desto mer jg försöker lära mig, desto mindre förstår jag.

    Jag inser att det är en skillnad mellan vad som kan tas upp och vad som kan utnyttjas för muskelanabolism.

    Men vad är skillnaden mer specifikt? Och hur mycket är det som skiljer sig?

    #458479
    Indec wrote:
    Men vad är skillnaden mer specifikt? Och hur mycket är det som skiljer sig?

    Skillnaden är att i ena fallet tas ju allting upp men där handlar diskussionen om vad det används till inne i kroppen. I det andra fallet passerar det tarmen och ut i toaletten.

    #458480

    Lägg dig på cirka 700-1000kcal under behovet, beroende på hur mkt du rör dig extra.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.