Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2010-08-24
Inlägg 2

Tja, här glider jag in med 1 post count och söker tips, Tar ikapp senare :p 17 bast, jag väger 74 kilo och är 182-184 cm lång och jag tänkte tappa 5 kilo under sisodär en månad, Räknade ut mitt energibehov och det låg på 3271 om jag kommer ihåg rätt?(kan räkna det igen för att vara säker på det är superduper petigt)
Har deffat nu i två dagar, och såhär har dagarna sett ut på matväg:
Söndag.
Vaknade sent så jag skriver inte tiderna, för i fortsättningen håller jag god dygnsrytm
Frukost: 2 dl havregrynsgröt med en stor skvätt soja mjölk, 2 kokta ägg med lite salt.

Lunch: Var tvungen att käka ute så det blev en kyklingsallad med curry dressing, kyklingsallad kommer jag äta ofta till lunch fast då gör jag den själv utan nån fet dressing.

Middag: En "normal stor" knipa fullkorns pasta,(har inte börjat väga maten och jag vågar inte gissa vad det väger) en burk tonfisk där jag låtit oljan rinna i diskhon, en burk krossade tomater blandat med diverse kryddor som sås!

Måndag:
Frukost: 09:10 2 dl havregrynsgröt .m soja mjölk, 2 kokta ägg, 1 banan.

Mellis: 11:00 1 avocado.

Lunch: 13:00 kyklingsallad.

Powaaah restore 16:00 1 banan.

Middag: Kyklingfile .m broccoli!
Så har det sett ut. Jag boxas och joggar mest, tränar mycket med min egen vikt(chins, dips,pushups osvosvosv, Men kommer börja gymma igen om allt mellan 1-2 veckor, ska försöka lägga upp ett träningsschema när jag orkar, gärna med någons hjälp!:D Har du något tips om maten oxå så skulle det vara great Är allätare tack vare en mor som utsattit mina smaklökar för allt förutom husmanskost kan det verka som enda sen jag var liten! :whistle:

Tack på förhand!

Raderad
Titel
Registrerad 2017-01-25
Inlägg 0

Är inte så duktig på sånt här... men ät mycket protein (stavas kyckling)

Titel
Registrerad 2010-08-24
Inlägg 2

Lol, tack...vet inte hur jag tänkte. jo men kan inte helt strypa kolhydrats intaget, protein pissar man ju typ bara ut, och det där är ju bara mina två senaste dagar, alla mina dagar kommer ju inte se ut sådär, Kommer mixtra recept i all oändlighet :emo-thumb Tack för svaret och lycka till med deffen! Kolla in den här sidan om du behöver hjälp med att hitta matvaror som fungerar bra http://www.body.se/content/traning/artikel.asp?CID=101

Titel
Registrerad 2005-09-13
Inlägg 5 064

Gabbu skrev:
protein pissar man ju typ bara u:


Kissar du ut protein du äter, måste du uppsöka läkare snarast.

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Gabbu skrev:
Lol, tack...vet inte hur jag tänkte. jo men kan inte helt strypa kolhydrats intaget, protein pissar man ju typ bara ut


Du kissar inte ut proteinet om du är frisk och dessutom finns inte bara kolhydrater och protein. Ett kolhydratintag som hålls vid ett minimum ersätts med protein och fett i önskad mängd.

Finns t.ex. ingen anledning att tro att det skulle vara minsta negativt om en kost med sunda råvaror består av 3000 kcal med t.ex. 800 kcal från protein, 2000 kcal från fett och återstående 200 kcal från kolhydrater.

Indec
Titel
Registrerad 2008-08-04
Inlägg 919

King Grub skrev:
Kissar du ut protein du äter, måste du uppsöka läkare snarast.


:D:emo-thumb

Förlåt om jag hi-jackar tråden.
Men hur ligger det till med Vassle, eller kasein som du dricker? Vart ligger maxgränsen för upptag där? Och vad händer med resten?

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Indec skrev:
:D:emo-thumb

Förlåt om jag hi-jackar tråden.
Men hur ligger det till med Vassle, eller kasein som du dricker? Vart ligger maxgränsen för upptag där? Och vad händer med resten?


Kasein och vassle kan inte jämförs. En kaseindrink med vatten tas upp långsamt långsamt men samma mängd vasslepulver i vatten går fort som tusan.

Det finns ingen konstaterad siffra men att vassleprotein i vatten på tom mage ger en så snabb genomförsel i mag- tarmsystemet att allt inte hinner tas upp är inte orimligt. Jag vill inte ge mig på en maxsiffra eller så men det är som sagt inte orimligt att viss mängd passerar odigererat då tarmen inte hinner med.

Titel
Registrerad 2009-04-17
Inlägg 577

Eddie Vedder skrev:
Kasein och vassle kan inte jämförs. En kaseindrink med vatten tas upp långsamt långsamt men samma mängd vasslepulver i vatten går fort som tusan.

Det finns ingen konstaterad siffra men att vassleprotein i vatten på tom mage ger en så snabb genomförsel i mag- tarmsystemet att allt inte hinner tas upp är inte orimligt. Jag vill inte ge mig på en maxsiffra eller så men det är som sagt inte orimligt att viss mängd passerar odigererat då tarmen inte hinner med.


Jag hade för mig att kroppen endast kan ta upp ca 40g vassle vid ett och samma tillfälle men jag kanske är ute o cyklar för du brukar ju ha koll på sånt :whistle:

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

dilldipparn skrev:
Jag hade för mig att kroppen endast kan ta upp ca 40g vassle vid ett och samma tillfälle men jag kanske är ute o cyklar för du brukar ju ha koll på sånt :whistle:


Nej du behöver definitivt inte vara ute och cykla. Men jag vet som sagt inte. Dock förväxlas ständigt tarmens förmåga att ta upp x antal gram med vad som akut kan utnyttjas för muskelanabolism.

De två sakerna är helt olika men förväxlas ofta som sagt.

Indec
Titel
Registrerad 2008-08-04
Inlägg 919

Eddie Vedder skrev:
Nej du behöver definitivt inte vara ute och cykla. Men jag vet som sagt inte. Dock förväxlas ständigt tarmens förmåga att ta upp x antal gram med vad som akut kan utnyttjas för muskelanabolism.

De två sakerna är helt olika men förväxlas ofta som sagt.


Ja, i mångt och mycket inser jag att desto mer jg försöker lära mig, desto mindre förstår jag.

Jag inser att det är en skillnad mellan vad som kan tas upp och vad som kan utnyttjas för muskelanabolism.

Men vad är skillnaden mer specifikt? Och hur mycket är det som skiljer sig?

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Indec skrev:

Men vad är skillnaden mer specifikt? Och hur mycket är det som skiljer sig?


Skillnaden är att i ena fallet tas ju allting upp men där handlar diskussionen om vad det används till inne i kroppen. I det andra fallet passerar det tarmen och ut i toaletten.

Albin
Titel
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 4 180

Lägg dig på cirka 700-1000kcal under behovet, beroende på hur mkt du rör dig extra.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016

  • BODY 386, september 2016

  • BODY 385, augusti 2016