Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2016-07-21
Inlägg 2

Hej! Jag är en tjej på snart 18 år, 166 cm och 60 kg. Kortdraget: Försöker deffa med står stilla, vad gör jag för fel?
Gymmar hårt 7dagar i veckan, thaiboxning en dag/v. (har 3-4 vilodygn/mån för återhämtning) sover minst 8h/dygn. Ligger runt 1500 kcaldag. ökade precis fr 1200 kcal då jag stod stilla.. inbillade mig att det blev FÖR lite, men vad vet jag.. en dag kan se ut såhär ungefär:
5:30 -gym
9:00-250g havreyoughurt, 200g hallon
11:30- en dl kokt ris, 100g nötfärs, ca 250 g grönsaker
14:30 samma som frukost
18:00- 150g potatis, 150 g kycking, 150 g grönsaker
19:00- PW ca 1 h
20:30 - 300 g kvarg, 300g bär/frukt, 20g nötter

TIPS OCH RÅD? varför händer det inget?

Iz
Titel
Registrerad 2015-08-20
Inlägg 2

Hej :)

Hur pass länge har du tränat som du gör idag? Har du deffat/tappat vikt tidigare? Dessa faktorer spelar till stor roll in då om du exempelvis tränat hårt under en längre tid och eventuellt jojobantat eller tappat kroppsvikt. Detta kan leda till en lätt underproduktion av vissa sköldkörtelhormoner vilket i sig kan leda till förbränningen avtagit en smula.

Din kost ser bra ut som helhet. Möjligen skulle jag överväga att dra ner på kolhydraterna framåt kvällen. Ett annat tips är att införskaffa en köksvåg och installera Myfitnesspal -app på telefonen. Då kan du få mycket noggrann koll på hur mycket kalorier du får i dig och vad du gör av med.

Glöm inte bort att se till att du får i dig tillräckligt med vitaminer och mineraler och att du inte tar degfen till extrema nivåer med tanke på att du är så pass ung.
Något som inte många är medvetna om är att man , som kvinna, i sena tonåren (fram till ca 22 års ålder) lagrar in kalcium i skelettet för att stärka detta. Detta sker genom inverkan av de kvinnliga könshormonerna - menstruationscykeln. Om du skulle får utebliven mens (om du ej går på preventivmedel) kan det tyda på att kroppen är försatt i ett stressläge. Avbryt då deffen eller öka mängden mat. Vill bara informera om dig om detta då detta ofta viftas bort, tyvärr finns det stora risker då detta sker - frakturer o framtida benskörhet. Så var rädd om dig!

Totalt så handlar det hela om sunda vanor, kalorier in och kalorier ut - samt hormonbalans.

Titel
Registrerad 2016-07-21
Inlägg 2

Okej! Tack för svar! Jag gick fr förra sommaren 70 kg till 60 kg, då började jag öka maten lite igen och nu vill jag, några mån senare skala av det sista.. Jag har en tendens att äta det störta målet på kvällen för jag är oftast väldigt hungrig då, kan det bero på att jag äter för lite under dagen? Spelar det någon roll när maten intas? Ja, jag håller koll på ev varningssignaler ;)

Titel
Registrerad 2015-01-01
Inlägg 46

Glöm inte att när du går ner i vikt måste du också räkna om kaloribehovet (såklart), OCH att varje gång man räknar kalorier, oavsett om man går efter livsmedelsverket eller förpackningarnas förteckningar så räknar man ALLTID fel +/- ungefär 500 kalorier, vilket är ganska mycket beroende på hur seriös man är.

Du tränar så pass mycket att jag tror 1500 är ett underskott, så resultaten kommer nog. Man vill ju inte gå ner för snabbt heller, iaf inte om deff är målet snarare än ren viktnedgång.

Och nej det spelar ingen roll när på dagen du äter, det där är broscience.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016