Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Hej ! Jag har tänkt att påbörja min deff om ett tag. Grejen är att har extremt lite FETT på kroppen men mera underhudsfett så går knappt att nypa i huden. Och musklerna finns ju där efter min bulkning. Men ska jag deffa då? Känns som jag kommer bli för tunn?

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

För när man har lång underhudsfett procent är det väll stort sett bara skinn?

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Underhudsfett är det jag pratar om, har förmodligen en del av det eftersom mina muskler inte är allt för tydliga. Men när man står upp och nyper i huden tillexempel magen, så finns det knappt något att nypa i. Varför syns inte mina muskler bättre en vad dom gör, för muskler finns det.

När man har låg underhudsfettprocentuell massa är det väl mest skinn på kroppen? förutom muskler då

Titel
Registrerad 2009-07-14
Inlägg 90

Använd tjocka kläder vid träningspass för att börja svettas mer

Cardio 2 timmar var annan dag innan frukost

Ät mycket protein och dra ner kolhydraterna

Ta en proteinshake efter gympasset och skippa måltid/mellanmål på kvällen

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

Sicke skrev:
Använd tjocka kläder vid träningspass för att börja svettas mer

Cardio 2 timmar var annan dag innan frukost

Ät mycket protein och dra ner kolhydraterna

Ta en proteinshake efter gympasset och skippa måltid/mellanmål på kvällen



Förutom mer protein/mindre kolhydrat samt en proteindrink efter träning måste jag bara säga att jag inte alls håller med.

Svettas ger ju noll fettförbränning och endast en onödig vätskeförlust.

Skippa mat på kvällen har ju ingen direkt effekt heller, du kan lika gärna skicka frukost eller dra ner mängden något på dagens samtliga måltider.

Varför 2 timmar cardio, varför varannan dag, varför innan frukost?
Menar du att 1 timme varje dag efter lunch inte skulle ge likvärdig effekt?

Albin
Titel
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 4 180

Jag vill se bild på killen som är bulkad utan fett... för ärligt talat fattar jag ingenting.

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Skickar bild inom kort

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Jag vill inte ha hjälp med och deffa.. jag vet hur man gör men jag undrar om jag ska deffa.

Läs noggrant. Jag har lagt på mig en del muskler, men jag har tänkt att börja deffa nu. Frågan är om jag ska deffa eller inte.
För jag har ingenting att nypa i, på magen som exempel. Är lixom hård och men musklerna syns inte speciellt. Hur skulle då en deff se ut skulle jag bli för tunn?

Men jag skickar bild så kanske ni förstår

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

Med rejält mycket vätska kan musklerna döljas trots låg fettmängd, kolla bara proffsen ibland. Dock finns det flera orsaker till deras höga vätskemängd.
Att du har svårt att nypa i fettet betyder inte att det inte finns där, kan vara så att det är hårt vilket det blir när man ligger på överskott. En fet ölmage brukar inte gå att nypa om trots 40 kg övervikt som exempel.

Prova att göra en rejäl tömning på kolhydrat så försvinner vätskan, då vet du om det är det som är felet.

Tänk på att du bör laborera med salt och vatten för er riktig tömning.

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Tack för svaret, det du säger låter exakt som mitt problem. I Gainern som jag kör efter träningen innehåller 5000mg creatin per portion, ganska lite men som kanske också ha bidragit till vätskebindandet?

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

neey skrev:
Tack för svaret, det du säger låter exakt som mitt problem. I Gainern som jag kör efter träningen innehåller 5000mg creatin per portion, ganska lite men som kanske också ha bidragit till vätskebindandet?



Hur mycket gainer tar du?

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

per vecka eller efter träningen?
Jag kör G-recovery fyra dagar i veckan.

Innehåll per
portion
Energi 633kcal
Protein 25g
Kolhydrater 125g
Fett 2.5g
Kreatin monohydrat 5g
L-glutamin 2.5g

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

Bara den mängden kolhydrat från malto, dextros eller liknande är tillräckligt för att lägga på sig vätska.

Sikta på en snabb tömning, så lite kolhydrat det bara går och endast protein och lite fett.

Ca 10-20 g kolhydrat, 40 g fett och 300 g protein.
Det är tufft, men behövs bara 2-3 dagar för att bli av med den mesta vätskan.

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Okej tack så hemskt mycket för tipset, ska lägga ett ordentligt försök !

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

neey skrev:
Okej tack så hemskt mycket för tipset, ska lägga ett ordentligt försök !


Om du inte vet hur man gör en riktig tömning med salt, vatten och allt så bör du läsa på lite.
Men du kan skita i saltet och vätskan och bara tömma kolhydrat om du inte vill ha maximala resultat. Det bör räcka med 2 eller kanske 30 dagar med lite kolhydrat och kalorier för att du ska se skillnad. Men posta gärna bilder snart, vill gärna se hur du ser ut.

HyunJin
Titel
Registrerad 2006-03-29
Inlägg 109

Lägg upp bild nu så vi får se din extremt hårda kropp!

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Känner att jag fått den hjälp jag behöver, tänker inte visa min kropp för något jävla äckel på internet idiot

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

''Lägg upp bild nu så vi får se din EXTREMT hårda kropp! ''

tss vad förväntar du dig haha.. men postar bilder så fort jag kan

Titel
Registrerad 2009-11-14
Inlägg 683

Du är antagligen fetare än du tror. No offence. Men det ska bli kul med bild.

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Jag påstår inte att jag har värsta kroppen? Jag säger bara att jag undrar varför det inte går att nypa i skinnet. Och eftersom jag själv ser att jag inte är deffad så undrar jag varför.'
Det rimliga svaret jag fick fram var att jag bundit mycket vätska. Men ska ta bild idag så blir alla nöjda och glada

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Okej. Jag laddar upp imorgon, godkväll!

jesperstahl
Titel
Registrerad 2010-02-11
Inlägg 40

Definiera kroppen, thats the hard part!

Men lägg om kosten, börja promenera på morgonen och lägg till några extra cardio-pass i veckan.

Innan morgonpromenaden bör du ta Omega3 och möjligtvis 30g proteinpulver.. Du vill ju inte förlora allt för mycket muskler :)

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

jesperstahl skrev:
Definiera kroppen, thats the hard part!

Men lägg om kosten, börja promenera på morgonen och lägg till några extra cardio-pass i veckan.

Innan morgonpromenaden bör du ta Omega3 och möjligtvis 30g proteinpulver.. Du vill ju inte förlora allt för mycket muskler :)


Nu spär du på en myt om att kroppen äter upp sina muskler om man inte ständigt tillför protein.
Dom ideerna har gått ur tiden. Finns många som går på tom mage större delen av tiden under både diet och uppbyggnad med gott resultat.

Titel
Registrerad 2009-11-14
Inlägg 683

TS är ett troll.... har sett så många sådana här trådar. det heter att det kommer bild varje dag i en månad men inget händer

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Survivalist du kan ge fan i att skriva i den här tråden om du inte har något bättre att komma med. Det ända du bidrar med är dåliga inlägg som försöker sänka min självkänsla.
Här kommer bilderna iallafall

73403.attach 73402.attach

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

ursäktar bildkvalitén men får inte upp några bättre bilder än detta, ge gärna konstruktiv kritik och tips till det ni ser !

Clark
Titel
Registrerad 2009-08-13
Inlägg 697

Du behöver inte deffa. Nuff said.

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

Musklerna syns ju visst, men det finns ju mer fett att ta bort om du vill vara ännu hårdare. Visst skulle du vinna lite form på en vätsketömning, men inte mer än tillfälligt då du inte ser ut att hålla överdrivet mycket vatten.

Titel
Registrerad 2010-03-19
Inlägg 33

Okej tack tack för svaren, uppskattas ! :)

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 363, oktober 2014

  • BODY 362, september 2014

  • BODY 361, augusti 2014

  • BODY 360, juli 2014

  • BODY 359, juni 2014

  • BODY 358, maj 2014

  • BODY 357, april 2014