Hunger vid deff

Home Forums Deff och fettminskning Hunger vid deff

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #759944

    Tänkte bara ställa en snabb fråga:
    Exempel:
    Går upp kl 6, äter frukost – blir hungrig igen runt kl 10. Är det då bra att trycka i mig te.x en banan i väntan på lunchen eller är det bättre ’förbrännings-mässigt’ att låta bli?

    Alla svar är välkommna – Tack på förhand.

    #81949
    #759945

    Att stoppa i sig mat innebär ju att mer kcal tillförs, kolhydratintag hämmar fettförbränningen. Men om det leder till överätning vid lunchen p.g.a. okontrollerbar hunger är ju bananen bättre.

    Allt handlar ju om intaget av energi kontra utgifterna i ett längre tidsperspektiv. Självklart gör inte en banan någon ”skada” men energi är ju energi och den motsvarande energin måste ju ”plockas bort” någon annanstans under den dagen eller någon annan dag.

    #759946

    Är det bara någon timma kvar till lunch och man är hungrig så kan en pastill, halstablett, läkerol eller liknande funka bra för att få tankarna på annat och ändå använda munnen. Funkar för mig iaf. :)

    #759947
    Insulinus wrote:
    Är det bara någon timma kvar till lunch och man är hungrig så kan en pastill, halstablett, läkerol eller liknande funka bra för att få tankarna på annat och ändå använda munnen. Funkar för mig iaf. :)

    För mig kan det även räcka att dricka vatten.

    #759948
    lyftaskrot wrote:
    Tänkte bara ställa en snabb fråga:
    Exempel:
    Går upp kl 6, äter frukost – blir hungrig igen runt kl 10. Är det då bra att trycka i mig te.x en banan i väntan på lunchen eller är det bättre ’förbrännings-mässigt’ att låta bli?

    Alla svar är välkommna – Tack på förhand.

    Så här funkar det för MIG!

    Skiter fullständigt i tiderna jag äter…..
    Äter precis just när jag är hungrig,

    Tränar helkropp 2 dagar i veckan…

    Äter sjuka mängder mat på träningsdagen
    samt dagen efter ett pass…
    Bara bra grunkor.

    Alla andra dagar äter jag lite som jag vill
    men mycket mindre mängd mat.

    Har på detta vis tappat 42 kilo sedan 18 Okt-06

    Såg då ut så här…

    [http://www.youtube.com/watch?v=H0IZvIUBHY0]

    MVH

    #759949
    Bergström wrote:
    Så här funkar det för MIG!
    Har på detta vis tappat 42 kilo sedan 18 Okt-06

    Såg då ut så här…

    [http://www.youtube.com/watch?v=H0IZvIUBHY0]

    MVH

    Ingen bild på hur du ser ut nu ?

    #759950
    nible wrote:
    Ingen bild på hur du ser ut nu ?

    Sparar på det tills jag återfår motivation
    till att slipa bort det sista…

    Angående kalorierna så har jag hela tiden
    gått på känn….
    Om det konstant ser bra ut i spegeln
    och genererar viktnedgång,
    varför då bry sig…?

    #759951
    Bergström wrote:
    Sparar på det tills jag återfår motivation
    till att slipa bort det sista…

    Angående kalorierna så har jag hela tiden
    gått på känn….
    Om det konstant ser bra ut i spegeln
    och genererar viktnedgång,
    varför då bry sig…?

    Förmodligen för att du inte i spegeln ser hur mkt av musklerna som försvinner om du går på för lågt kalloriintag?

    #759952

    Okej, huvudsakligen så ’kan’ jag äta en banan, men det är bättre i längden att låta bli.
    Med andra ord är det ingen fara att gå hungrig, som sagt – det går över och så länge man får i sig rätt mängd Protein/Fett så bör inga muskler bli lidande?

    amiright?

    #759953
    lyftaskrot wrote:
    Okej, huvudsakligen så ’kan’ jag äta en banan, men det är bättre i längden att låta bli.
    Med andra ord är det ingen fara att gå hungrig, som sagt – det går över och så länge man får i sig rätt mängd Protein/Fett så bör inga muskler bli lidande?

    amiright?

    jag hade lätt valt äppple istället l…dempar hungern bättre

    #759954
    sneeb wrote:
    jag hade lätt valt äppple istället l…dempar hungern bättre

    Haha, mjo det må stämma, Men äpplen behöver sköljas innan dom äts upp.
    eftersom jag jobbar ute hela dagarna har jag ingen tillgång till vattenkran :p
    (Kanske skulle nämnt att jag köper 2 bananer om dagen på jobbet)

    #759955

    Bara att köpa ekologiska äpplen eller skölja dom hemma och lägga i en plastpåse. Då behålls även fukten och äpplena blir saftigare under de varma sommardagarna

    #759956

    Är jag ensam om att tycka att äpple på fastande mage gör en hungrigare?

    #759957
    Kung Bruno wrote:
    ALL mat gör mig hungrigare. Dvs. lite mat.

    Om jag t.ex. är helt tom i magen men inte känner någon hunger och smakar en halv tomat så blir jag vrålhungrig.

    +1

    Jag ser inte katastrofen med att gå och känna sig lite hungrig en stund. Kanske hänger det ihop med folks noja över att ”tom mage = KATABOLT OMG!!!” vilket ju inte är fallet.

    Nä då försöker jag istället hitta på något tills det blir dags att käka ordentligt. Kanske tar en kopp kaffe eller så. Dessutom bor jag ju själv så även om jag normalt sett äter middag vid 17-18 så har jag inga problem med att tidigarelägga den middagen om jag får lust.

    Lite flexibilitet och självdisciplin är allt som krävs.:) Men just det där med självdisciplinen kan ju faktiskt tala för bananens fördel i trådskaparens fall också. Som jag skrev innan, har bananen (eller vilken frukt/annat litet snack som nu väljs) den effekten att det minimerar isken för tokätning senare så är det ju bättre.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.