lchf + träning = synliga muskler????

Home Forums Deff och fettminskning lchf + träning = synliga muskler????

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #106540
    #1083011

    Hej!
    Jag har skitsvårt att få fram mer synliga muskler..behöver tips..
    Har tränat ganska seriös i 2 år nu och har fått väldigt bra volym (får mycket beröm på gymmet för storleken påmina muskler.
    Men jag har ett problem jag vill få dom mer synliga..
    Har börjat med LCHF för att få bort lite extra kilon, kör hårt på gymmet men ska man köra många reps, några reps, många set, några set ? är konditionsträning viktigt ? Tacksam för svar…

    #1083110

    Hejsan, kul att du kör LCHF och tränar, hur länge har du kört LCHF? När jag körde strikt LCHF och tränade hade jag väldigt synliga muskler, speciellt på magen, något som jag inte haft förut. Det som hindrar muskler från att synas är det underhudsfett som omger dem, så bränner du bort det så får du synliga muskler.

    Äter du kreatin? Kreatin gör att musklerna binder mer vatten som gör att du ser större ut, men du blir också ”bulligare” och får inte lika definierade muskler.

    Fler reps (6-12) ökar muskelvolym, förre reps 1-5 ökar styrka. Men jag tror det främst handlar om att få bort underhudsfett, vilket jag tror LCHF skulle fungera bra för.

    Mvh

    #1083113

    jag har kört det i ca 2 månader nu… men någon enstaka ”fusk dag” som jag inte är stolt över :/
    ja faktiskt, jag kör med mutants creakong..
    har faktiskt tänkt att sluta med det och börja med pwo igen.
    tack för dina svar.. då ska jag forstätta med lchf ett tag till och se vad som händer.. har tappat ca 7 kilo redan och många cm runt midjan :D

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.