Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
wialm
Titel
Registrerad 2015-02-14
Inlägg 2

Hej!
Jag har skitsvårt att få fram mer synliga muskler..behöver tips..
Har tränat ganska seriös i 2 år nu och har fått väldigt bra volym (får mycket beröm på gymmet för storleken påmina muskler.
Men jag har ett problem jag vill få dom mer synliga..
Har börjat med LCHF för att få bort lite extra kilon, kör hårt på gymmet men ska man köra många reps, några reps, många set, några set ? är konditionsträning viktigt ? Tacksam för svar...

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

Hejsan, kul att du kör LCHF och tränar, hur länge har du kört LCHF? När jag körde strikt LCHF och tränade hade jag väldigt synliga muskler, speciellt på magen, något som jag inte haft förut. Det som hindrar muskler från att synas är det underhudsfett som omger dem, så bränner du bort det så får du synliga muskler.

Äter du kreatin? Kreatin gör att musklerna binder mer vatten som gör att du ser större ut, men du blir också "bulligare" och får inte lika definierade muskler.

Fler reps (6-12) ökar muskelvolym, förre reps 1-5 ökar styrka. Men jag tror det främst handlar om att få bort underhudsfett, vilket jag tror LCHF skulle fungera bra för.

Mvh

wialm
Titel
Registrerad 2015-02-14
Inlägg 2

jag har kört det i ca 2 månader nu... men någon enstaka "fusk dag" som jag inte är stolt över :/
ja faktiskt, jag kör med mutants creakong..
har faktiskt tänkt att sluta med det och börja med pwo igen.
tack för dina svar.. då ska jag forstätta med lchf ett tag till och se vad som händer.. har tappat ca 7 kilo redan och många cm runt midjan :D

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 391, februari 2017

• BODY 390, januari 2017

• BODY 389, december 2016