Min deff funkar inte

Home Forums Deff och fettminskning Min deff funkar inte

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106165
    #1082591

    Hej jag är en 16:årig student som bor hemma. jag styrketränar på gym 5 pass i veckan och har gjort det nu i över 1 år. Jag har bra koll på mina pass effektivitet osv. så jag vet att det inte är där felet ligger. på detta kör jag lite högintensiv cardio en gång i veckan.
    Nu till problemet. som alla vet att med de första nybörjar ”gainsen” kommer suget efter mer. ABS! Jag har ätit en kost under den senaste tiden som har bestått utav 1500 kcal (grönsaker ej inräknat) och 150g protein (jag väger 70kg). Mitt RMR är 2100 kcal. efter de första 2 månaderna lyckades jag skaffa en mycket mer rippad kagge, men sen tar det slut… det där lilla sista verkar vara en omöjlig knöl att ta sig över. med ett kcal underskott på 600 kcal om dagen borde min deff kurva fortsätta stadigt ett tag till? Jag ligger nog nu på 14-15% kroppsfett. en dags mål kan bestå av:
    Frukost: 250g kvarg/keso + banan + svart kaffe
    Lunch: Skollunchen utan kolhydraterna (massa sallad!)
    Pre-workout: 1 burk tonfisk i vatten m. salsa + svart kaffe + 2 naturella riskakor med jordnötssmör (99.x% jordnöt)
    postworkout: Proteinshake
    Middag hemma: samma som på lunchen
    Kvällsmål: 250g kvarg/keso
    Finns det något jag borde ändra eller förbättra för att nå det sista på mitt mål?

    #1082602

    Hej! Jag tror problemet ligger i att du äter alldeles för lite. Kroppen strävar efter överlevnad som du kanske vet. Hur länge har du deffat? Jag skulle föreslå att fylla på med kolhydrater en dag/vecka och lägg ditt tyngsta pass på den dan, ät både snabba och långsamma kolhydrater (rekommenderar dock så bra mat som möjligt, ex pasta eller banan). Prova det en månad och kolla om du ser någon skillnad, tänk inte på vågen och fokusera på vad som händer i spegeln, bilder kan vara bra att ta också varje vecka.

    Problemet kan också ligga i att du dricker för lite vatten.

    Annars kan du köra på den här tekniken: https://www.youtube.com/watch?v=3BVhKKLe1eA

    Hoppas det var till hjälp! :)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.