Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-11-04
Inlägg 1

Hej jag är en 16:årig student som bor hemma. jag styrketränar på gym 5 pass i veckan och har gjort det nu i över 1 år. Jag har bra koll på mina pass effektivitet osv. så jag vet att det inte är där felet ligger. på detta kör jag lite högintensiv cardio en gång i veckan.
Nu till problemet. som alla vet att med de första nybörjar "gainsen" kommer suget efter mer. ABS! Jag har ätit en kost under den senaste tiden som har bestått utav 1500 kcal (grönsaker ej inräknat) och 150g protein (jag väger 70kg). Mitt RMR är 2100 kcal. efter de första 2 månaderna lyckades jag skaffa en mycket mer rippad kagge, men sen tar det slut... det där lilla sista verkar vara en omöjlig knöl att ta sig över. med ett kcal underskott på 600 kcal om dagen borde min deff kurva fortsätta stadigt ett tag till? Jag ligger nog nu på 14-15% kroppsfett. en dags mål kan bestå av:
Frukost: 250g kvarg/keso + banan + svart kaffe
Lunch: Skollunchen utan kolhydraterna (massa sallad!)
Pre-workout: 1 burk tonfisk i vatten m. salsa + svart kaffe + 2 naturella riskakor med jordnötssmör (99.x% jordnöt)
postworkout: Proteinshake
Middag hemma: samma som på lunchen
Kvällsmål: 250g kvarg/keso
Finns det något jag borde ändra eller förbättra för att nå det sista på mitt mål?

Titel
Registrerad 2014-11-10
Inlägg 2

Hej! Jag tror problemet ligger i att du äter alldeles för lite. Kroppen strävar efter överlevnad som du kanske vet. Hur länge har du deffat? Jag skulle föreslå att fylla på med kolhydrater en dag/vecka och lägg ditt tyngsta pass på den dan, ät både snabba och långsamma kolhydrater (rekommenderar dock så bra mat som möjligt, ex pasta eller banan). Prova det en månad och kolla om du ser någon skillnad, tänk inte på vågen och fokusera på vad som händer i spegeln, bilder kan vara bra att ta också varje vecka.

Problemet kan också ligga i att du dricker för lite vatten.

Annars kan du köra på den här tekniken: https://www.youtube.com/watch?v=3BVhKKLe1eA

Hoppas det var till hjälp! :)

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 5 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016