Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-05-17
Inlägg 2

Hej!

Tror rubriken avslöjar att jag inte är något proffs på varken träning eller kost. Jag har alltså en ölmage, upptäckte den på tok för sent. Jag reggade mig här för att se om jag kan få hjälp av proffsen!

Det rör sig alltså om en klassisk hård ölmage och sen har jag s.k lovehandles också. I övrigt är jag ganska smal, speciellt benen. Har alltid haft något underviktig, lång och inte ätit så mycket. Nu på äldre dagar (är 28 ) händer något och jag har alltså gått upp 25 kilo på några år. Det handlar inte om 25 kilo fett utan även mest muskler faktiskt. Nu är jag 190 och väger 90 kilo. Ganska bra tycker jag, men jag vill bli av med min ölmage. Sätta den vikten på exempelvis benen.

Jag tränar relativt mycket sedan ett år tillbaka. Från juni- december blev det ungefär 3 simpass a 1 km ungefär i veckan. Efter nyår skadade jag axeln och kan inte längre simma. Nu löper jag istället och det blir 4-5 gånger i veckan. Jag äter mycket, men inte i min mening för mycket, tänker på mitt alkoholintag och försöker undvika tillsatt socker och vitt bröd. INGENTING händer men min kropp trots dessa positiva förändringar jämfört med mitt liv för 1 år sedan.

Jag kan tänka mig att många kommer tycka att jag bara ska äta mindre för det handlar ju i slutändan bara om att göra av med mer än man stoppar i sig. Jag gillar inte detta av två anledningar:

1. Jag har nyligen hittat en aptit/kärlek för mat som aldrig funnits tidigare och jag vill inte åka tillbaka till att få svårt att äta och bli underviktig.

2. Jag vill inte bli av med vikt, jag vill bara placera om den ;)

Hade blivit superglad om någon kunde förklara för mig vad det är som händer och hur jag kan fixa detta. Är medveten om att jag förmodligen inte ger nog med information om min situation för att fastställa problemet men säg bara vad ni vill veta så skriver jag ocensurerat svar :D

Johan Otterström
Titel
Registrerad 2011-03-19
Inlägg 416

Tung styrketräning, skippa löpningen, mindre kolhydrater. Just den hårda kulmagen är det sämsta stället då fettet är insprängt bland organen.

Titel
Registrerad 2014-05-17
Inlägg 2

Tack för ditt svar Johan!

Nu har jag sen jag skrev det här gjort massa ändringar. Har inte skippat löpningen, för den vill jag ha.

Löper 3 gånger i veckan men styrketränar också 3 gånger i veckan. Har helt tagit bort pasta, ris, potatis och bröd ur min kost. Antar att man kan sammanfatta min kost med LCHF eller LCHP. Dricker inte längre, förutom vid enstaka undantag. En kväll i månaden har det kanske blivit. Äter aldrig snacks eller något annat som anses onyttigt. Äter/dricker inget med tillsatt socker.

Det är möjligt att byxorna sitter lite lösare men det är ingen skillnad jag ser. Nu har jag tränat så oerhört hårt för det här och på sistone också asträngt mig massor med kosten. Tyvärr har jag till och med ätit mindre, vilket jag egentligen inte ville.

Hur svårt är det egentligen att bli av med den här typen av mage? Känns nästan hopplöst.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016