Hej,

Jag har i lite mer än 80 dagar kört en diet på 1800 Kcal för att dels vänja mig vid att äta mindre portioner men även bli av med vikt, vilket har fungerat riktigt bra än så länge. Utöver att bara göra en ändring till mindre portioner och mer balanserad kost så har jag även börjat jogga 5 KM Måndag, Onsdag och Fredag. Men nu har jag har även börjat gymmat sedan en vecka tillbaks.

Det jag har märkt är att jag nu inte längre orkar med mig när jag gymmar och joggar tillsammans och väldigt snabbt får slut på energi, detta beror troligen på att jag bränner mer energi än jag tar in och jag har en liten fundering angående detta.

Jag bränner ca: 2600 Kcal (enligt dom flesta kalkylatorerna jag kört) utan att köra mer än 30 minuter prommenad om dagen. Äter 1800 Kcal per dag, ligger på mellan 1750 - 1850 varje dag och bränner varje Måndag, Onsdag och Fredag mellan 600 - 1600 Kcal extra utöver min basförbränning med joggning/gym.

Skall jag då även anpassa mitt kaloriintag dom dagarna jag tränar så jag käkar 1800 Kcal dom dagarna + vad jag nu bränner på träning? Eller bör jag ta det lite lungnare, hålla mig till endast joggning Måndag, Onsdag och Fredag tills jag nått min mål vikt?

Tacksam för lite input då jag gärna vill kunna fortsätta köra på som jag gjort innan utan att behöva svänga allt för mycket bort från min mål vikt i Mars.