Tjock klenis som är i desperat behov av hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning Tjock klenis som är i desperat behov av hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106239
    #1082662

    Hej

    För göra en lång historia kort så behöver jag hjälp med min ”deffning” (eller bantning) dålig på räkna ut kcalbehov, dålig på kost, osäker på träning osv..
    Min bror gick nyligen bort, orsaken var flera små hjärtattacker och sen brast aortan.. Han tränade inte själv eller hade mage som mig men därför jag nu fått upp ögonen att kanske dags att göra en förändring..

    Försökt innan att räkna upp mitt energibehov men vet inte riktigt vad min aktivitetsfaktor är så svårt att veta om jag gjort rätt eller fel innan. Jobbar ständig natt och när jag försökt på min ”deff” så ar jag tränat 1 h styrketräning (2 muskelgrupper/pass 4-5 övningar/muskelgrupp) och 1 h pw.. Gått ner till en början men sedan har viktminskningen helt slutat fast jag prövat öka cardion

    Vet inte om min styrketräning med 2 muskelgrupper om dagen är bra eller ej, eller om min timmes pw är okej.. Går jag ute ligger jag på allt mellan 7,50-8,20 min/km och på gångbandet ligger jag på hastigheten 6,5-6,8 utan lutning..

    Kosten är med all säkerhet åt helvete, jobbar ständig natt så alltid annars när jag försökt ”deffa” har jag lagt min kost även på natten.. Men fick på senaste hälsoundersökningen på jobb veta att man helst inte skall äta mellan 2-5 på natten då förbränning är väldigt låg osv..

    Jag är 39 år (40 om 3 mån)
    197 cm
    122-123 kg
    midjemått: 110
    BMI 31, 6 fetma

    Jobbar ständig natt
    vardag 23-6:12
    helg 21:30-6:12
    Arbetsuppgift: Kör plocktruck och plockar kolli jag lastar på bur eller pall så arbetar fysiskt hela nätterna.. Kollinas vikt varierar med maxvikt på 15-20 kg..

    Min kost jag prövat vid tidigare försök är

    1 h pw

    Frukost
    1 dl havregrynsgröt

    1 h styrketräning
    1 Proteindrink

    lunch
    200 g nötfärs/200 g kokt pasta

    mellanmål (kväll)
    Kesella 250 g 1 frukt

    mellanmål (natt)
    1 grovmacka med 1 burk makrill

    middag (natt)
    200 g kycklingfile/200g kokt ris

    Som sagt funkat att gå ner ett par kilo men sen avstannat helt även om jag ökat min pw till 2h osv.. Vet inte om jag behöver annan kosttillskott heller.. Är rätt värdelös men försöker åtminstone.. Hoppas att ni kan hjälpa mig få rätt på vad jag sysslar med..

    HJÄLP mig gärna med kost, träning och vad mitt energibehov och aktivitetsfaktor är.. Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få..

    Mvh
    BrianKlen

    #1082700

    Hejsan där!

    räknade lite snabbt enligt Harris-Benedict-ekvationen, med din ålder vikt längd etc. så ska ditt kcal ligga på drygt 3834 om dagen för att hålla din nuvarande vikt. Vanligast är ju att ligga på ett underskott på 500kcal om dagen för att gå ner 0.5kg i veckan, så med 500kcal i underskott ska du ha i dig 3334kcal om dagen! dock får du ju väga maten och räkna osv.. och nu mätte ja enligt att du kanske tränar eller något aktivit mellan 3-5 dagar i veckan.

    Kosten är ju lite olika finns mycket, när ja deffar kör jag periodisk fasta så kan äta de mesta och så..
    men de kan du fråga mer om, om du vill veta något om det!
    Maten du äter låter inte så dålig enligt mig. Men de vanligaste inom deff är att äta mycket vitt kött (kycklimg,kalkon etc) de är proteinrikt också, och fisk ska du äta, så får du även i dig omega3 och andra bra saker.. Sen kan du t.ex äta lax med potatis/ris, även kyckling med ris/potatis.. sen får du väga upp allt och räkna så du kommer upp till ditt kcal behov. även lägga till t.ex brocolli/sparris och andra grönsaker.. Hoppas de hjälper dig något med detta, då ja inte är helt inne me det här med kost.. Om något låter galet får någon gärna rätta..

    Det här med träning beror på helt. Något som jag (även säkert många andra) så kör jag 2 muskelgrupper per gång, som även du gör. ett snabbt schema kan ju vara t.ex
    dag 1 : bröst och triceps
    dag 2 : rygg och biceps
    dag 3 : ben och mage
    dag 4: axlar

    Så är det jag kör i alla fall! Sen kan du lägga om hur du vill, och kanske lägga in cardio någon dag om du känner för det!

    Hoppas du fått ut något av detta, lite snabbt och små slarvigt skrivit men. Som sagt, någon får rätta om dom tycker något låter dumt.

    Och lycka även till med din viktnedgång! :) Bara kämpa på, så blir detta bra!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.