Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2017-03-29
Inlägg 1

Hej
Det är första gången jag gör frågar andra om hjälp och hoppas att det hjälper mig
Jag har varit övervikt, men inte fet, i majoriteten a mitt liv och nu har jag kommit till en punkt i livet där jag inte vill vara lika tung. Har testat mitt egna sätt, men det funkade endast till en viss punk och slutade senare.

Jag är en kille på 18 år och är 173 cm lång och väger 86 (vågen hemma säger det, vet ej om den ljuger). Jag äter 4 äggvitor och en äggula tilsammans med en och en halv matsked citron och lite salt för att ta bort äggsmaken.
Till lunch äter jag sallad jag hittar i salladsbaren som tar upp 90% av talriken och ungefär 50-100g av protein och kolhydrat och blir hyfsad mätt.
Till middag tar jag något litet ibland en kolhydratfri måltid och ibland kött, men det varierar. Jag räkanade kalorier och såg att jag låg på ungefär 1000 - 1300 kcal per dag och jag gymmar varje dag.

På gymmet så kör jag basics och ska börja köra mer med min egna kroppsvikt. Jag kör 1 muskelgrupp per dag med att springa varannan dag tills jag bränner 400 kalorier som det står på maskinen.

Mitt mål är att gå från 91-77 och jag har kommit en bit men allt känns som det har stannat. Blir mer och mer hungrig och det känns inte som om jag går ner alls i vikt. Första 2 veckorna gick jag ner 5 kg utan problem.

Så min fråga lyder. Hur ska jag träna och ska jag forsätta äta som jag äter och träna som jag gör eller byta helt och hållet, om du tycker att jag borde vad ska jag ändra det till

Tack!

Titel
Registrerad 2017-07-09
Inlägg 1

Hej! Det viktigaste är inte själva vikten, även om en alltför hög vikt i sig kan vara skadlig. En övervikt kan leda till olika följdsjukdomar, men för oss som tränar brukar BMI (Body Mass Index) vara missvisande.

Om du vill gå ner i vikt bör du äta mindre energi än du förbrukar, det vill säga ligga på ett lagom kaloriunderskott. Vad gäller träningen är cardio och högintensiv styrketräning att föredra framför lågintensiv träning.

Lycka till! :up:

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017