Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2016-06-14
Inlägg 1

Tjenare gott folk på body !,

Har nu tränat i ett halvt år gått ner ungefär 30 kilo på ett halvår ligger på 95 kilo nu från 125 är 1,80 lång, kört styrketräning + 1 timma kondtion och väldigt strikt kost.

Nu är det så att ja har lite fett på kaggen kvar och lite kärlekshandtag kvar, men känner för att gå fullt in på muskelbyggning nu, finns det en chans att mitt sido fett som sitter kvar kan försvinna om jag kör hårt styrketräning med bra mat, eller måste jag springa bort dom,? läst lite att om man vill bygga muskler på ett bra sett ska man inte göra för mycket kondition.


Har även beställt whey 100, när och hur många gånger skall man ta det, och är det ett bra kosttillskot för mig som har lite fett runt kaggen så det inte får mig att gå upp i fett igen,

Kör BCAA just nu svenskkosttillskott, 1 shake medans jag gymmar, hur ska jag lägga in whey på mitt schema ?

schema just nu,

Mån Bröst + triceps + mage

tis Ben + mage

ons vila

tor rygg + biceps + mage

fre axlar + mage

Titel
Registrerad 2014-06-07
Inlägg 16

Hejsan Napalm666!

Jag vill börja med att gratulera till din viktnedgång och att du fått så bra resultat. Gratulerar! Att gå ner som du gjort är absolut ingen lätt bedrift!


Vill du idag bygga muskler så rekommenderar jag att du fortsätter med din styrketräning som du gör. Konditionen däremot kan du gärna göra mer intensiv eller slopa helt beroende på om du känner behov av den bättre kondition du får av träningen. Det du dock ska veta är att för att gå upp i vikt krävs ett kcal-överskott. Dvs. att du äter mer mat än vad du gör av med, så med det inräknat blir det såklart mer mat att äta vid fortsatt konditionsträning.

Tränar du dessutom långa pass (>20 min) så finns stor risk att din kropp använder muskler som bränsle. Det är ju en oönskad egenskap då det är just muskler vi vill åt.

Min rekommendation är att du skär ner konditionsträningen till 1 eller 2 pass i veckan. 10 minuter. 3 min uppvärmning följt av 40 sek högintensiva intervaller. Sen nedvarvning i 20 sekunder långsam gång för att få ner pulsen under 75-80 % så du kan kliva av utan att känna dig yr.


När det kommer till mat så är troligen din diet toppen, bara ät mer än förut. Försök gå upp ca 0.5-1 kg i månaden, inte mer. Försök att planera maten så du inte överäter eller faller tillbaka i gamla banor, regelbundet är nyckeln och att man alltid äter planerade måltider - en typiskt oplanerad måltid kan vara "jag orkar inte laga nått så det blir pizza".

Vad som är relevant är att du äter mer än du gör av med och att du får tillräckliga mängder proteiner för att kroppen ska prioritera hypertofi. dvs muskeltillväxt. Sikta gärna på 1.5 g / kg kroppsvikt eller mer.


Vad gäller whey 100 så är det ett bra tillskott av kvalitetsproteiner som du kan äta som mellanmål under dagen. Stoppa gärna in en shake på förmiddagen och en på eftermiddagen. En av dessa bör vara direkt efter träning i lag med exempelvis en banan eller annan bra källa för naturliga halvsnabba kolhydrater.
BCAA är bra, de hjälper din kropp att undvika proteinsyntes i så stor utsträckning som möjligt. Dvs. att man använder just muskler eller proteinet man äter som bränsle. Fortsätt med bcaa under träning.


Superroligt att du ändrat din livsstil och att det verkligen händer saker! Riktigt bra jobbat och fortsätt i samma banor!

Lycka till!

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016