Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Susanne O
Titel
Registrerad 2005-11-09
Inlägg 56

Finns det någon som känner en sömmerska i södra Sverige som kan sy bikini till Body Fitness?

Susanne O
Titel
Registrerad 2005-11-09
Inlägg 56

Finns det någon sömmerska i Sverige som syr tävlingsbikinis över huvud taget?

Lina
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 888

Kul att du tänker testa Body Fitness!
Såg dig på DC och tänkte direkt att du skulle göra dig bra i BF :)

Tyvärr är det lite svårt att hitta sömmerskor. Jag sydde mina dräkter själv och det gick hur bra som helst :) Tänkte sy nya till min nästa tävling.
Du kanske kan ge dig på att sy själv du också, eller känner någon som är duktig på att sy?

Susanne O
Titel
Registrerad 2005-11-09
Inlägg 56

Lina skrev:
Kul att du tänker testa Body Fitness!
Såg dig på DC och tänkte direkt att du skulle göra dig bra i BF :)

Tyvärr är det lite svårt att hitta sömmerskor. Jag sydde mina dräkter själv och det gick hur bra som helst :) Tänkte sy nya till min nästa tävling.
Du kanske kan ge dig på att sy själv du också, eller känner någon som är duktig på att sy?

Tack! :o

Såg bilder på dig på FF 2007, du var superfin! Mycket bra symmetri! :emo-thumb

Har hittat en sömmerska som kommer att sy mina bikinis. Har faktiskt tänkt på att sy mina bikinis själv men väntar tills jag har fått första bikinin sydd av en sömmerska så kan jag ha den som mall.

Vet du om man behöver man speciella verktyg eller någon speciell symaskin för att sy bikinis?

Lina
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 888

Tack ska du ha :happy:

Jag hade också mina första dräkter som mallar när jag sydde, kan ju underlätta en del, framförallt vad gäller baddräkten. Du behöver inte någon speciell maskin. Jag använde en helt vanlig symaskin och sydde med elastiska sömmar, t.ex. förstärkt raksöm och trestegs-sicksack. Den som går både rakt och sen ut i sidled är väldigt stark och bra, men den blir inte så snygg så den använde jag bara där det inte syntes.
Vill du se hur jag gjorde så finns det lite tips och bilder i min blogg under tävlingsdräkter.

Susanne O
Titel
Registrerad 2005-11-09
Inlägg 56

Lina skrev:
Tack ska du ha :happy:

Jag hade också mina första dräkter som mallar när jag sydde, kan ju underlätta en del, framförallt vad gäller baddräkten. Du behöver inte någon speciell maskin. Jag använde en helt vanlig symaskin och sydde med elastiska sömmar, t.ex. förstärkt raksöm och trestegs-sicksack. Den som går både rakt och sen ut i sidled är väldigt stark och bra, men den blir inte så snygg så den använde jag bara där det inte syntes.
Vill du se hur jag gjorde så finns det lite tips och bilder i min blogg under tävlingsdräkter.

Jättebra tips, tack!

Titel
Registrerad 2006-06-21
Inlägg 5

Hej! Har baddräkk och tre olika bikinis som endast är använda en gång uppsydda för body fitness som jag tänkte sälja billigt om du eller någon är intresserad?

elinorLilja
Titel
Registrerad 2006-03-04
Inlägg 369

Jag har hittat en sömmerska här i norrköping, hon har en tygaffär som heter Husqvarna viking och hon har sytt mycket dans och konståkningkläder tidigare, hon ska få sy min dräkt. Jättetrevlig är hon dessutom:)

Susanne O skrev:
Finns det någon som känner en sömmerska i södra Sverige som kan sy bikini till Body Fitness?

Susanne O
Titel
Registrerad 2005-11-09
Inlägg 56

elinorLilja skrev:
Jag har hittat en sömmerska här i norrköping, hon har en tygaffär som heter Husqvarna viking och hon har sytt mycket dans och konståkningkläder tidigare, hon ska få sy min dräkt. Jättetrevlig är hon dessutom:)

Tack för tipset! :emo-thumb

endorfin
Titel
Registrerad 2007-08-22
Inlägg 6

Om man inte har en uppsättning med tävlingsdräkter att använda som mall, skulle det vara bra med ett mönster.

Någon som vet om man kan köpa sömnadsmönster till tävlingsdräkt någonstans?

snuttan347
Titel
Registrerad 2005-11-29
Inlägg 1 503

Har för mig att Mirre här på forumet syr ,
Pm:a henne o fråga :)

Titel
Registrerad 2008-04-18
Inlägg 2

In med det nya och ut med det gamla!:) Skall därmed bli av med 2st bikinisar och en onepiece. Den blåa bikinin & simdräkten är sydda och dekorerade (Swarovski-kristaller) av C.C. Fitwear (USA). De sitter på superfint, även utan bikinibite!Tyget är väldigt stretchbart.
Hela fadirullan kostar 550 euro, eller så kan du köpa dem skildt:
Blå bikini 250 euro
Svart bikini 60 euro
Onepiece 300 euro.
Jag är 170cm lång och väger i tävlingsform ca 60kg. Är du intresserad så mejla mig gärna! Min address är erika.torronen@go4fit.com
Jag kan skicka dig bättre bilder via email :) !
MVH

-Erika
http://gallery.fitness.ee/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=59970&g2_serialNumber=2

http://gallery.fitness.ee/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=60044&g2_serialNumber=3

http://gallery.fitness.ee/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=60153&g2_serialNumber=3

Bild

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 629

På förekommen anledning: Notera att forumets regler inte tillåter köpes/säljes/bytes/överlåtes/hyres-annonser!

Titel
Registrerad 2008-04-18
Inlägg 2

Oj f'örlåt, my mistake!!
:whistle: - > Erika

Titel
Registrerad 2005-12-14
Inlägg 16

Hej,

Jag har tips och rek till bra sömmerska som syr mkt tävlingskläder till BF :up:.

Hör av Er till mig om Ni vill ha namn och tele nr. Finns i Stockholm.

Ha en bra helg!

Mvh Madelaine

Mirre
Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 854

snuttan347 skrev:
Har för mig att Mirre här på forumet syr ,
Pm:a henne o fråga :)

Jo, jag syr men endast i mån av tid.

Kan varmt rekommendera Anita. Hon är den jag anser vara bäst i Sverige på tävlingsdräkter:
http://forum.body.se/showpost.php?p=352440&postcount=5

Anita har satt sig in i vår sport och har bra öga för skärning mm. Håller med P-A i länken ovan dessutom. De jag har skickat dit har alltid varit nöjda och fått leverans i tid.

Nu har ni som undrar ett par alternativ så hör er för och ta in offerter och förslag. Lycka till!

Titel
Registrerad 2005-12-14
Inlägg 16

Hej allihopa!

Jag var och fika med Anita igår och vi skrattade gott åt hur allt började med hennes bana ibland alla tävlande i BB, BF och Fitness.

Det var jag som för en massa år sedan "hittade" henne. Jag satt och skulle ha bikini och tänkte att blir så svårt att få tag i någon som inte jobbar i Sve, så jag jagade runt på nätet.

Tänkte att jag hittar någon som om inte annat syr danskläder då dom har bra koll på hur saker ska sitta även om man rör på sig utan att det glider hur som helst :o

Så jag hittade hennes hemsida efter en del letande och ringde henne och åkte över med en massa BB tidningar och förklarade vad jag ville ha. Hon skrattade och sa att - Jag kan väl försöka men jag har aldrig gjort det.

Men va kul vi hade till att få till den första bikinin :D

Sedan tror jag det var Petra eller P-A som skulle tävla och jag hänvisade till Anita som jag tycke dom skulle ta kontakt med och dom åkte dit. Hon är otroligt kunnig och är så underbart trevlig och hjälpsam.

Och efter rek att Petra och P-A skulle dit har det blivit många man skickat dit och det är jätte kul!

Från att letat i blido på nätet till att hon blivit den som syr till dom flesta i Sverige känns jätte kul då hon nu är en väldigt nära vän.

Och efter den första bikinin har det blivit många till, så jag ska behålla den första hon sydde, vi skojade om att hon skulle rama in den hos henne som minne :p

Så ja, jag kan varmt rek henne!

Ha en underbar helg! :emo-thumb

Mvh Madelaine

Mirre
Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 854

Madelaine skrev:

Det var jag som för en massa år sedan "hittade" henne.

:up: Många som har dig att tacka för vackra tävlingsdräkter! ;)

Fredrik Age
Titel
Registrerad 2005-10-12
Inlägg 44

Madelaine fr Fredriks/

Tack Mirre, men det är Anita som ska ha cred :emo-thumb, som är så duktig!

Jag råkade bara snava över henne, jobbet gör hon med sin kunskap och hela hjärtat!

Jag gjorde bara vad jag bruakar göra hela dagarna, jagar rätt på det folk vill ha :D

Ha det gott!

Mvh Madde :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 6 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 361, augusti 2014

• BODY 360, juli 2014

• BODY 359, juni 2014