Jag skulle vilja ha en second opionen om mitt kcalintag.
Jag har pt och det är hen som lägger det, men jag blev lite tveksam de kcalintaget.

Innan jag började med denna pt så har jag testat på många olika kcal. Hade en pt som gav mig ett kostschema på 1200kcal trots att jag kör 5 tuffa pass i veckan. Jag tappade musklerna såklart och stod kvar på samma vikt. Antagligen för musklerna blev energin istället.

Så tog en ny pt och fick då ett kostschema på 1600 och där är vi idag. brukar landa på 80 gram kolhydrater,205 gram proteiner och 50gram fett.
Tränar 6 dar i veckan.. 4 styrkepass och 2 aktiv vila som är 60min HIIT.

Jag vill tappa 1 kilo men bygga samtidigt.
På 2 veckor så har jag fått 3 hekto viktuppgång ,magmusklerna börjar komma fram mer.
Fått bättre kondis och absolut blivit starkare.. och större lårmuskler.

Det som är jobbigt att jag är kontant hungrig efter jag kom in på denna diet med 1600kcal. När jag åt 1200kcal så försvann hunger. Men nu är jag hungrig konstant. Blir liksom inte mätt..
Frukosten ser ut såhär: Havregrynsgröt med proteinpulver och 2 ägg ,plus proteinshake.Samt 50gram hallon på gröten.
Min pojkvän bli tvärmätt medan min hunger är konstant. Hungern pågår enda tills jag går och lägger mig. Skitsvårt att sova när magen skriker efter mat.

Så frågan är, om ni ville ner i vikt och tränade 6 dar i veckan. Skulle ni ligga på 1600kcal? eller skulle ni höja det mer?
Jag räknade ut att jag bränner ca 2100kcal. Varför är jag så konstig som går upp av kcalunderskott haha..

178cm, Kvinna, Väger 66kilo.
Normalvikt ja. Men vill få fram rutorna som ligger under fettet.