Hej, jag har tänkt försöka gaina lite muskler nu igen efter lite skador och uppehåll. Drog upp en gammal ryggskada och tröstkäkade snacks i några veckor. Fixade formen lite fort när jag fick tillbaka motivationen, nu vill jag bara gaina tillbaka all massa och gärna lite till.
Jag är 21år, 176cm, väger runt 71-73kg?
Jag jobbar som byggnads arbetare 7-16, och tränar helkropps pass tre gånger i veckan, går också promenader några gånger i veckan, på vilodagar. Låter ett intag runt 3500-4000kcal rimligt? Jag använder mig ibland utav fasta, koffein, grönt te, och även afrikansk mango, (som tjejen köpte hem en gång

)
Anledningen till att jag frågar är för jag har snittat runt 3000-3500kcal+ i ca två veckor nu och vågen verkar inte vilja röra sig. Jag räknar hyffsat strikt och har gjort det i ca 3år.
Vill inte dra på med för mycket mat heller för intaget motsvarar ju en normal aktiv kille på 80kg+?
Eftersom du både jobbar med kroppsarbete och tränar ganska intensivt, har jag beräknat din energiförbrukning till mellan 4100 till 4900 kcal per dygn. Så börja med 4500 kcal och se vad som händer, går du inte upp så höj till 5000 kcal.