Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-09-15
Inlägg 2

Är en tjej på 15 år som tycker det är jättekul att styrketräna och sedan se resultat.
Det började med att jag ville gå ner i vikt då jag mådde extremt dåligt över hur jag såg ut, hur jag bara satt inne varje dag framför datorn med godispåse/kakpaket så ja, kände att det var dags för förändring.
Har gått ner drygt 10 kg och trivs i min kropp men jag vill verkligen bygga mer muskler men ändå gå ner lite i fettprocent så musklerna blir mer synliga.

En dag brukar se ut såhär ungefär

6:10 FRUKOST - 1,5 dl fiberhavreygrynsgröt med kanel

12:00 - LUNCH I SKOLAN - typ 2 knäckebröd och lite gurka/majs/morötter. Har väldigt svårt att äta maten som serveras och nej, jag är inte särskilt kräsen men maten gör mig spyfärdig och vill veta på ett ungefär vad som finns i vilket ingen vet, inte ens de som serverar maten.

ca 15:00-16:00 - Ganska mycket kyckling och grönsaker och ibland bönpasta. Något knäckebröd också.

18:00 - innan träning. Clementin, gröt eller någon energibar.

20:00-21:00 - efter träning. Bananpannkakor (1 banan, 2 ägg, 1 dl proteinpulver)

När jag skrev ner det såhär ser det ut att inte alls vara mycket.

snälla döm mig inte eller säg att jag inte ska bry mig om vad jag äter bara för jag anses som ung. Jag tycker träning är roligt och är intresserad av kost osv.
skulle vara jättesnällt om nån ville hjälpa mig :)

Titel
Registrerad 2013-02-19
Inlägg 3

Ser ut som att du äter extremt lite akta så att du inte blir som en anorektiker dvs du bränner upp musklerna som energi pga att du äter för lite men när du tittar på vågen så går du ner i vikt.

Om du verkligen vill gå ner i vikt så kan det vara värt att köpa en matvåg och ta med dig en egen lunch till skolan så att du faktiskt kan räkna och se hur mycket energi du äter du bör nog inte ligga under 1600 kcal/dag, om du går in på livsmedelsverkets hemsida så kan du enkelt se (det är förvisso skitsvårt att hitta sen dom ändra den skit sida.) vad din mat innehåller sikta på 1,5* kroppsvikt i protein 1*kroppsvikt i fett och försök få i dig resten i från kolhydrater ( lägg upp det så du får mer kolhydrater till måltiderna närmast din träning det kan även vara bra att ha rätt mycket kolhydrater till frukost så man vaknar till liv.


Om du gillar att äta ute så rekommenderar jag Thai/Kina mat (undvik det friterade) mycket protein och grönsaks alternativ där.

Hoppas att jag hjälpte med nått GL!

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017