Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2009-12-08
Inlägg 74

Förslag på billig men nyttig mat. Har typ 1500:- / månaden till mat. Jag äter det mesta, och gillar jag det inte brukar det gå att tvinga i mig det

PatrikBergman
Titel
Registrerad 2008-08-20
Inlägg 714

ägg

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Flessa skrev:
säsongens grönsaker (frömst frysta)

Vad finns det för anledning att välja efter säsong bland de frysta grönsakerna? De är ju lika bra och kostar samma året runt.

Vincent Qvarfordt
Titel
Registrerad 2008-01-31
Inlägg 2 091

Gott om plats i frysen hjälper.
Köper kycklingfile runt 30-35 kr kilot när det finns erbjudande, sen fryser jag in. När Willys öppnade ny butik i Eskilstuna hade dom fryst fläskfile för 30 kr kilot, köpte 10 kg och lade i frysen.
Nappade på erbjudande om 100 påsar protein/750 g.
Visst fan blev det 75 kg protein, men kilopris runt 70 kr.
Havregryn ger både fett, protein och kolhydrat till en billig penning

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Jompa skrev:
Handlar ofta kött på Lidl som är nedsatt 30%, senast piggam kassler, bara att äta utan något spill, kostade 50 pix kilot ordinarie pris, då är det enkelt att äta bra till lågt pris. Stekt kassler med gräddstuvad spenat är inte fel....

:P

Men jag hade föredragit isterband till.

Blobas
Titel
Registrerad 2009-04-21
Inlägg 932

Temeraire skrev:
Förslag på billig men nyttig mat. Har typ 1500:- / månaden till mat. Jag äter det mesta, och gillar jag det inte brukar det gå att tvinga i mig det

Jag köpet kött som har kort datum och fryser in superbilligt kan man kommaundan med ibland..2 måltider för 15 kronor=)

Så det är mitt största tips, gå till rea hörnan i affärena=)

Sedan så är proteinpulver billig proteinkälla=)

Sedan köpa storpack, det är alltid billigare men det krävs att man har en större frys=)
Sedan att man delar in allt i portionspåsar..Köper man 1 kilo köttfärs skär ut 2 portioner i varje påse..

Många lagar för mkt mat och får då slänga sedan.
Och DET är verkligen något som är dyrt i längden!

Sedn att man storhandlar och inte går och småköper här och där för det blir alltid att man köper något som man igentligen inte behövde då=)

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 2 677

att knacka på lilla dörren på sidan någon timme innan öppning fungerar utmärkt på många mindre slakterier. då kan man ofta få några fina bitar till bra pengar.

Titel
Registrerad 2010-01-03
Inlägg 38

oftast så är det väl den nyttiga maten som är billig och den onyttiga dyr :o

Robin André
Titel
Registrerad 2009-02-15
Inlägg 725

J.v.K skrev:
kan även tipsa om hel kyckling, otroligt billigt. både färsk och fryst. tillagas med fördel i ugnen, sedan är de bara att pilla bort/skära från benen

ett plus är att skinnet sitter på också :P

+1 19,90 för 1 kg på lidl här i veckan

Titel
Registrerad 2007-07-12
Inlägg 68

När det gäller frysta grönsaker så kan man köpa en påse "sommarblandning" på netto, 1000g för 14:- .

Titel
Registrerad 2007-08-01
Inlägg 4 154

Käkar man 500g kyckling om dagen blir det ca 750kr i månaden. Sen går det ju att fylla på resten av matbudgeten med annat skoj.

Tommy Ivarsson
Titel
Registrerad 2008-04-01
Inlägg 13 247

J.v.K skrev:
det är hel kyckling du syftar på eller?

jag ska tillaga min kyckling på fredag och pilla av allt kött och väga, är nyfiken hur mycket man får utav en sådan hel kyckling. benen måste väga en del också

Ja benen väger en del men bra mycket mindre än man tror!

Fåglar har som bekant väldigt lätt benstomme för att kunna flyga och även om inte kycklingar kan flyga har de även en riktigt lätt benstomme. :)

robineliasson88
Titel
Registrerad 2010-01-15
Inlägg 3

Bra förslag på vardagsmat under träning är: Keso, kyckling, köttbullar, bacon, Proteinpulver (mellanmål) och alla typer av frysta grönsaker. Pasta kostar inget vilket man inte behöver äta så mycket av. Undantag är då så klart vid längre träningspass.
Fungerar bra för mig som kör en lång snäll deffperiod.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 7 medlemmar online. 4 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden