Dietist sökes för upplägg av vecko-kostschema

Home Forums Kost och Näringslära Dietist sökes för upplägg av vecko-kostschema

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107361
    #1083514

    Hej!

    Jag skulle vilja få ett veckokostschema upplagt, och undrar om någon av forumläsarna är dietister/kostrådgivare och kan anta detta uppdrag, eller har bra dietist att tipsa om. Ifall du är yrkesverksam betalar jag sedvanlig taxa.

    Info: Jag är en 41-årig kontorskille, för närvarande otränad, fast med tidigare träningsvana, som ska börja träna igen. Jag vet att min akilleshäl är kosten, och för att optimera min träning behöver jag en strikt kost.
    Jag har kollat med ett par ”vanliga” dietister utan idrottsinriktning, men de vill bara ge allmänna råd (allmänbildning, som alla redan vet.) Jag vill ha 7 middagar, ett antal mellisar, frukost osv.

    Jag har mer detaljerade mål att delge den som antar uppdraget, men målen kan sammanfattas enligt:

    * öka i muskelmassa
    * minska i fett
    * jag kommer även springa, så jag vill förbättra syreupptagning och vilopuls.

    Brainstormningen kan börja. Alla tips är välkomna. Jag kan ha kontakt per telefon/mail, så dietisten behöver inte vara bosatt i Stockholm, där jag bor.

    Ett krav: Dietisten ska själv vara aktivt styrketränande och själv följt kostprogram med uppsatta mål. (Man ska leva som man lär :P )

    #1083772

    Jag är inte utbildad dietist, men jag har gått samma grundutbildning som Dietisterna.
    Jag har satt samman ett gott, nyttigt och prisvärt kostschemma för en vecka.
    Jag har dessutom följt det själv och kört styrketräning 4h/vecka, trots att jag är över 50 bast.
    Väger 85kg till 1,82 och har normalt hull.

    Jag har lagt ut det mesta av kostschemmat här på BODY:, men ifall du vill ha ett utskrivet material får du kontakta mig på y.t.s.nutrition@gmail.com

    [https://www.body.se/forum/matlagning-och-recept/askil-sturessons-kokbok-med-nyttig-god-billig-mat-308122]

    Hälsningar Torbjörn

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.