Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-07-08
Inlägg 1

Hej, jag söker ett par tips...
Jag har börjat träna 4 dagar i veckan sedan 2 månader tillbaka. Jag har fått ett bra program gjort som tar 3 muskelgrupper per gång x 2 gånger i veckan. Problemet är bara att jag samtidigt försöker bli av med en 7-8 kg fett. Vad jag gjorde var att jag tog en liten sallad på kvällen och en liten frukost några gånger - och märkte direkt att jag hade ingen kraft alls som gångerna innan. Vad ska man äta på morgonen för att få energi och samtidigt hålla inne på kolhydraterna till en del. Mycket tacksam för tips... Trivs bra med att träna och ser fram emot lite resultat..

PS: Äter frukost runt 8.30 på morgonen och tränar runt 10.30 ett pass på ca 75 minuter.

Stämmer det att man ska få i sig lite kolhydrater på morgonen (i så fall vad är bra) och sen en köttbit inom en timme efter passet?

En kille jag känner som är riktigt grov sa att man skulle ta och äta lite kolhydrater på kvällen inna då de lagras och sen typ en omelette med kalkon på morgonen om jag ville gå ner i vikt... Det skulle fungera sa han.... Hur som på olika sidor står det omvänt så därför är jag kluven och hoppas på tips här...

Månka tack!

ChristianMan
Titel
Registrerad 2016-06-27
Inlägg 51

Mrnicoo skrev:
Hej, jag söker ett par tips...
Jag har börjat träna 4 dagar i veckan sedan 2 månader tillbaka. Jag har fått ett bra program gjort som tar 3 muskelgrupper per gång x 2 gånger i veckan. Problemet är bara att jag samtidigt försöker bli av med en 7-8 kg fett. Vad jag gjorde var att jag tog en liten sallad på kvällen och en liten frukost några gånger - och märkte direkt att jag hade ingen kraft alls som gångerna innan. Vad ska man äta på morgonen för att få energi och samtidigt hålla inne på kolhydraterna till en del. Mycket tacksam för tips... Trivs bra med att träna och ser fram emot lite resultat..

PS: Äter frukost runt 8.30 på morgonen och tränar runt 10.30 ett pass på ca 75 minuter.

Stämmer det att man ska få i sig lite kolhydrater på morgonen (i så fall vad är bra) och sen en köttbit inom en timme efter passet?

En kille jag känner som är riktigt grov sa att man skulle ta och äta lite kolhydrater på kvällen inna då de lagras och sen typ en omelette med kalkon på morgonen om jag ville gå ner i vikt... Det skulle fungera sa han.... Hur som på olika sidor står det omvänt så därför är jag kluven och hoppas på tips här...

Månka tack!


Alla experter säger olika men alla är ense om att man måste äta mindre än man behöver för att gå ner i vikt.

Du tränar tidigt så ät mindre till lunch middag o mer till frukost då får du mer energi att träna. Prova med havre gröt på morgonen för då håller sig blodsockret mer stabilt under längre tid.

Lycka till!

KlausMan
Titel
Registrerad 2016-07-05
Inlägg 3

Jag brukar käka havregrynsgröt med banan, nötter och kanel + kokt ägg. Kan lätt stå mig på det i många timmar, men samtidigt kan jag äta igen om jag vill. Om du vill kapa kolhydraterna mer kan du ta en väldigt liten portion gröt och äta t.ex. omelett eller äggröra vid sidan om.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016