Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
rez
Titel
Registrerad 2006-04-22
Inlägg 8

Hej, jag väger 81kg och tycker att jag äter tillräckligt. Efter varje gympass (3ggr i veckan) väger jag mig och det går sakta med säkert ner.. :(
Tycker aldrig jag lyckas hålla en stabil vikt på 85kg+ vilket är målet.

En normal träningsdag ser ut så här:
06.00 - 1st gainer + dubbelmacka.
10.00 - dubbelmacka + en banan
12.00 - lunch. dagens.. varierande.
15.00 - kvarj, banan eller en dubbelmacka
18.00 - macka, gainer eller liknande.
19.00 - gymmet.
21.00 - lagad måltid. kött/kyckling med ris.

Mellan dessa mål försöker jag trycka i mig nötter. avokado eller liknande.

Träningskompisen kan titta på mat och öka i vikt, medans jag måste kämpa :/

Jag har kört med en gainer som heter Mutant Mass och brukar blanda i en hel banan och mjölk + vatten.

Har kört med detta kostschema i snart ett års tid, men det händer ingenting.

Har lite funderingar på om en kostrådgivning skulle kunna hjälpa till, eftersom jag har gått med detta i flera år..men blir lite tveksam och tänker att jag kan få liknande hjälp här på forumet,

rez
Titel
Registrerad 2006-04-22
Inlägg 8

Tips på luncher + matlådor, mellanmål. Allt för att jag skall öka i vikt..
Jag kör spinning en gång i veckan och gymmet 3ggr..

rez
Titel
Registrerad 2006-04-22
Inlägg 8

Har provat lite expriment som att äta BurgerKing varje dag till lunch i en månad.. kyckling och bea varje kväll osv.
Inget verkar hjälpa..

Antinoxious
Titel
Registrerad 2015-03-08
Inlägg 4

Säger som Rich Piana, "Eat big to get big". Lägg till fler mål under dagen, se till att få i dig tillräckligt med protein och kolhydrater i varje måltid.

Ser att du äter 6 mål om dagen, prova step it up a notch. Släng in 2 till. Se om det funkar.
Vet folk som ätit 12 gånger om dagen för maximal viktökning.

Men allting är ju individuellt beroende på ämnesomsättning osv :) Lycka till!

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

Hejsan, även om jag har lite synpunkter på ditt kostupplägg, så tycker jag nog att du borde öka i vikt med tanke på allt socker du får i dig. I övrigt angående din kost så bör du kolla upp hur pass mycket protein du tillför, kolhydrater är trots allt tänkt som energi till kroppen och den viktuppgång du får genom att äta kolhydrater lägger sig mestadels som fett.

Men kanske lite långsökt, har du testat dig för glutenintolerans? En vanlig symptom är nämligen viktnedgång, du äter mycket gluten i din kost och gainers som Mutan mass innehåller också gluten.

Mvh

Vincent94
Titel
Registrerad 2012-11-06
Inlägg 282

Jag skulle nog adderat lite mer fett i din kost. Tips om du vill ha enkla kcal är att du gör en stor shake på morgonen, lite mjölk, rapsolja, ägg, proteinpulver, banan, havregryn, bär i en mixer klart på 1min och uppdrucket på 2.

Sen får jag fråga varför denna besatthet utav dubbelmackor? ;) Testa att slänga på lite nötter/mandlar till 3 måltider om dagen så får du upp dina kalorier lite lättare samt får en nyttig fettkälla. Vill du plocka några ytterliga lätta kcal så drick mjölk till maten.

Sen så tänk på att din gainer innehåller rätt mycket socker, testa att blanda egen på morgonen med hjälp utav exemplet ovan och ta din gainer i samband med träning.

Titel
Registrerad 2006-03-09
Inlägg 448

Jag vet ju inte alls hur du funkar, men för mig vart allt lättare när jag började med periodisk fasta. Tycker det blir påfrestande när man måste tänka på mat hela tiden, plus mycket enklare att hålla koll på hur mkt man får i sig när man äter färre gånger.
Men det beror ju helt på om du tror du pallar att få i dig stora mål.
Men satsa på bra mat inte massa skit bara för att gå upp. Pasta, Ris. kött och lägg till såser.
Ostkaka, grädde.
Jordnötssmör
Kokosfett
Acai

Scruffy
Titel
Registrerad 2014-09-21
Inlägg 2

´´tycker att jag äter tillräckligt´´ Det är väldigt många som känner så, men lita aldrig på dina känslor. Är du seriös så tar du reda på exakt vad du bränner på en dag och RÄKNAR dina kalorier. Du kanske tror du äter tillräckligt tills du egentligen vet vad du verkligen behöver. Du har helt enkelt en väldigt snabb ämnesomsättning. SPINNING? vet jag heller inte varför du ägnar dig åt när ditt primära fokus i din situation borde vara att bespara så mycket kalorier som möjligt. dem typer av high intensity cardio bränner en jäkla massa kalorier. Du kan inte pumpa upp ett däck som läcker luft... alltså bygga upp en kropp som läcker ut massa kalorier.

Lycka till hoppas det löser sig

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016