Hjälp snälla hjälp

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp snälla hjälp

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #108106
    #1084418

    Hejsan

    Jag är en kille på 25 år jag har ett jädrans problem! Någon/några kanske kan hjälpa mig här inne

    Jag var över viktig från 15-18 års åklder vägde ca 110 kg och var ca 175 cm lång! Men jag gick ner i vikt av jobbet med regelbundna matraster till 80 kg! Och nu 5 år senare så har vill jag få bort fettet som sitter på magen och på sidan av magen ”kärleks handtagen, jag har provat gå ner i vikt och jag gick ner till 70 kg men då såg jag mer sjuk ut och hade ändå min mage och ”kärleks handtag kvar” nu väger jag ca 80 kg, jag gymmar med fria vikter (är nybörjare) men jag är iallafall där 3 gånger i veckan och 1-2 gånger i veckan kör jag löpning, men magen och fettet på sidan vill inte försvinna, jag äter nyttigt 9 av 10 dagar, snälla snälla kan nån ge förslag hur jag ska lösa detta?

    #1084590

    Mäkta imponerad av din viktnedgång. Du verkar ha disciplin så det här blir en lätt match för dig. Till din fördel har du även din ålder, dina hormoner kommer fixa det här med rätt kost och träning. Det låter som om du har ett procentuellt sätt högt kroppsfett. Om du bantar utan styrketräning så blir du bara en mindre version av dig själv. Gör man det flera gånger kallas det jojobantning och det kan bidra till ytterligare kroppsfett. Styrketräna helkropp 3 dagar i veckan, ät egenlagad mat (bara riktig MAT – kött/ägg/fisk/fågel/mjölkprodukter/fett/långsamma kolhydrater), lägg dig strax under ditt kaloribehov (-500 kcal) ät 2-3 gram protein per/kg kroppsvikt och kör inte så mycket konditionsträning så ska du se att det löser sig. Med rätt kost och lagom träning kan du tappa 0,5 kg per vecka i rent fett. Det är ett rimligt mål. Går du ner mer än så riskerar du att tappa mer muskler. Korrigera kosten om du tappar för fort, invägning var 10:e dag, räkna med att vikten pendlar lite upp o ner i början när du byter kost. Ta några PT lektioner och köp en bok om träning :-) Ta även en bild på dig själv och några mått så du kan mäta resultaten och hitta ytterligare motivation. Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.