Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2016-07-06
Inlägg 1

Hejsan

Jag är en kille på 25 år jag har ett jädrans problem! Någon/några kanske kan hjälpa mig här inne

Jag var över viktig från 15-18 års åklder vägde ca 110 kg och var ca 175 cm lång! Men jag gick ner i vikt av jobbet med regelbundna matraster till 80 kg! Och nu 5 år senare så har vill jag få bort fettet som sitter på magen och på sidan av magen "kärleks handtagen, jag har provat gå ner i vikt och jag gick ner till 70 kg men då såg jag mer sjuk ut och hade ändå min mage och "kärleks handtag kvar" nu väger jag ca 80 kg, jag gymmar med fria vikter (är nybörjare) men jag är iallafall där 3 gånger i veckan och 1-2 gånger i veckan kör jag löpning, men magen och fettet på sidan vill inte försvinna, jag äter nyttigt 9 av 10 dagar, snälla snälla kan nån ge förslag hur jag ska lösa detta?

Titel
Registrerad 2016-11-18
Inlägg 9

Mäkta imponerad av din viktnedgång. Du verkar ha disciplin så det här blir en lätt match för dig. Till din fördel har du även din ålder, dina hormoner kommer fixa det här med rätt kost och träning. Det låter som om du har ett procentuellt sätt högt kroppsfett. Om du bantar utan styrketräning så blir du bara en mindre version av dig själv. Gör man det flera gånger kallas det jojobantning och det kan bidra till ytterligare kroppsfett. Styrketräna helkropp 3 dagar i veckan, ät egenlagad mat (bara riktig MAT - kött/ägg/fisk/fågel/mjölkprodukter/fett/långsamma kolhydrater), lägg dig strax under ditt kaloribehov (-500 kcal) ät 2-3 gram protein per/kg kroppsvikt och kör inte så mycket konditionsträning så ska du se att det löser sig. Med rätt kost och lagom träning kan du tappa 0,5 kg per vecka i rent fett. Det är ett rimligt mål. Går du ner mer än så riskerar du att tappa mer muskler. Korrigera kosten om du tappar för fort, invägning var 10:e dag, räkna med att vikten pendlar lite upp o ner i början när du byter kost. Ta några PT lektioner och köp en bok om träning :-) Ta även en bild på dig själv och några mått så du kan mäta resultaten och hitta ytterligare motivation. Lycka till!

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017