Hej!

Har precis börjat träna med vikter igen, Jag har fixat ett gym i källaren. Har precis kört denna veckas 4 pass och behöver hjälp med kosten.

Jag är rätt så try-hard om jag valt att ge mig in på något, målet är att bygga muskler. Jag är 25 år, 171cm, väger 73kg och jobbar som snickare.

Skulle uppskatta om någon hade tips på hur ett rullande veckoschema med maten skulle kunna se ut. Varken jag och tjejen är särskilt sugna på att stå vid spisen 1,5h varje dag efter jobbet men vi gör det som krävs för att jag ska bygga muskler och att hon ska äta bra mat. (hon har också börjat tränat).

Jag har läst runt på internet varje dag sen jag började med träningen. Har absolut blivit smartare eller uppdaterat minnet på nytt men självklart är det rostigt och rätt osäkert. Alla säger antingen samma sak på olika sätt eller säger helt olika saker och jag känner att nu är det dax att hitta något enskilt som passar oss.

Skulle uppskatta om någon som har koll skriver en kort rad om hur du/ni äter i veckorna för att inte tjata ut maten etc. skulle vara nice att bara uppdatera matkorgen på mataffären och ha 1-2 veckor som rullar på ett schema. Enkelt, gott och smidigt.

Att tillägga: Tjejen är inte ute efter muskelmassa utan att bara få en mer fit kropp. just nu väger hon 50kg, 166cm