Hur mycket kalorier per dag

Home Forums Kost och Näringslära Hur mycket kalorier per dag

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • #743750

    Hur mycket kalorier äter ni per dag?
    Skriv gärna vikt, ålder, längd, vad ni äter och om ni deffar/bulkar osv.

    18år, 176cm, 60kg, kille,
    Vill bli tyngre men vågar inte bulka. Så blir nåt mellan-ting :P

    Träningsdag: 2100 Kcal
    Vilodag: 1800 Kcal

    gärna kommentarer :)

    Er tur

    #81464
    #743751

    18 år 180cm 65kg
    Bulkar lite lagomt ;)

    Träningsdagar. 2500
    Vilodagar. 2200

    #743752

    Ja deffar just nu, det blir 2000 kcal per dygn. Vikt just nu 88 kg, längd 182
    Under bulk har ja ätit ca 5000 kcal

    #743753

    Men man kan väl bygga muskler genom att äta precis så mycket som man gör av med eller hur? ;)

    Kollade ett sånt här ”energimättarprogram” att jag gör av med 2400Kcal en tränings dag, Om jag då äter 2300Kcal . Det funkar väl men blir lite sämre results?

    #743754

    @Tony:
    Klart det är så
    Men förtillfället så vill jag ej ha nå fett..

    Skriv din kcal/dag å ditt mål ist :p

    #743755

    ligger i diet nu,kör varrannan vecka på 3023 kcal(haha så står det på schemat,veckan därpå äter jag ca 200 kcal mer.
    vikt nu 84 kg
    vikt offseson,ca 102 kg

    #743756

    Jag ska precis börja min bulkperiod.
    21 år, 172 cm, 60,1kg

    2800-3400kcal per dag
    helg blir det väl runt 2500.

    mål: få ihop massa att arbeta med på gymmet!

    #743757

    Ingen aning om kalorier.

    Försöker iaf deffa.

    I princip blir det 1glas lättmjölk + en limpa me domega3smör och en ostskiva till frukost,

    en liten portion(halv tallrik) korv/köttbullar och makaroner( 2timmar innan cardio (cardio =1timme LI ,10min HI) sedan en lika stor portion direkt efter.

    Sedan 3timmar senare bara köttbullar (typ 10st +1 glas lättmjölk). Sedan sömn sen börjas det igen

    någon som har en ungefärlig aning hur många kcal det kan vara? Vet inte om jag går på underskott eller överskott just nu provar mig fram.

    #743758
    Mr tony wrote:
    Driver du?:frust:

    Det är en obekväm sanning att allt fler tror att de deffar när de bara gör att halvdant försök till att banta

    #743759
    thomas.R wrote:
    Det är en obekväm sanning att allt fler tror att de deffar när de bara gör att halvdant försök till att banta

    Han skriver ju att han försöker! Vi har alla varit nybörjare. Hjälp till eller lämna era kommentarer där de hör hemma!

    #743760
    Grixon wrote:
    Han skriver ju att han försöker! Vi har alla varit nybörjare. Hjälp till eller lämna era kommentarer där de hör hemma!

    Jag fick ingen hjälp, så jag ska inte hjälpa :p

    Nej men skämt åsido, du har rätt. Blabla

    #743761

    varför är köttbullar inte bra då?

    Ok skit i att jag skrev deffar bantar väl då.

    Styrketränar hårt en gång i veckan och ligger på överskott första 48timmarna, sedan resten av vecka näter jag som jag skrev i förra posten då. Målet är att gå ner 30kg fett till nästa sommar. Har ett bra lager muskelmassa som jag också helst vill försöka behålla men vet att jag kommer tappa det mesta men det gör inte allt för mkt då mål nmr1 är att gå ner i vikt.

    Som sagt är första gången jag överhuvudtaget försöker gå ner i vikt.

    Svara gärna p åfrågan jag ställde ist för att börja flamea mig med om ni inte har konstruktiv kritik istället för att bara nämna att jag gör fel.

    Frågan var om någon visste hur många kalorier det kunde innehålla? =)

    vidarutveckla vad du menar med ett halvdant försök till att banta ? Har en grym motivation men saknar information om några saker som ja bla skrev en ny post om i deff/fettminsknings forumet. Svar uppskattas där också.

    #743762

    klart jag vet det ang kcal behovet.

    Tack för det om köttbullarna.

    Jag har ingen aning om mitt kcal behov men enligt formeln Grandmaster eller vad han heter på forumet så är det ca 3000kcal per dag vilande. Sedan kör ja LI cardio 40-80min varje dag och bränner ca 350+kcal.

    ”ett styrkepass i veckan är inte nog för att underhålla musklerna när du bantar, men om du säger att det inte spelar någon roll så …..” Läs mitt inlägg igen så ser du att jag frågade några frågor i en annan tråd. Där är den bland annat med. Ja det spelar roll ang muskelmassan ifall du har något tips som man kan använda för att underhålla de bättre, men prio1 är att gå ner i vikt.

    ”du måste som sagt käka mindre än du behöver, och käka nyttigt , och veta vad det du käkar innehåller. ” Vad var min fråga från början här? Jo om någon visste ungefärligt hur många kcal det innehöll .

    MVH

    #743763
    Mr tony wrote:
    Försök inte idiotförklara mig, det är inte jag som käkar köttbullar när jag vill gå ner i vikt,
    På alla livsmedel så står det ju vad …… innehåller per 100 gram eller 1 dl …..
    Räkna.

    Hemgjorda köttbullar är inte alls onyttigt

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.