Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Cleaneatingbyannika
Titel
Registrerad 2015-02-02
Inlägg 1

Först lite info om mig:
Först av allt så är jag inte superfit men vill bli! 32 år och fick barn för 10 månader sedan (gravkilo kvar än...)

178 cm och 84 kg. Vill ner i fettvikt och inbillar mig att runt 70 hade varit en bra vikt för mig.

Tränar löpning 2 gånger i veckan (5-6 km) och gym 3 gånger i veckan.

Har käkat lchf sen april men vågen rubbas inte ett dugg. Alltså äter jag för mycket. Nu ska jag räkna kalorier och är fundersam kring makro och kolhydrater.

Min fråga:
Efter att ha ätit lchf och läst på en hel del om kolhydrater och insulin (vinklat ur lchf-människors perspektiv) så känner jag mig smått panikslagen kring att äta kolhydrater. Pga insulinutsöndring som enligt lchf helt blockerar fettförbränning.

Men efter att ha tröttnat på strikt lchf och trappar upp från ca 10 gr kh till 50 gr om dagen så har jag fått enorm ork på träningen och vill helt inte trappa ner igen.

Hur "rädd" för kh bör jag vara? Blir fettförbränningen noll med insulin i kroppen till följd av kh?

Med tanke på min personliga info ovan - vad tror ni om denna fördelning för att nå mina mål: 1500 kcal, 15 % kolhydrater, 45 % protein och 40 % fett.

Vad tror ni?

Titel
Registrerad 2013-02-19
Inlägg 3

LC HF är väl lite över marknadsfört av Aftonbladet med mera och inte riktigt lika bra som dom vill inbilla folk men sen vill dom ju gärna inbilla folk allt möjligt. Själv körde jag på Isodieten av Fredrik Paulún, Kristina Andersson, Martin Brunnberg när min axel var skadad och kom ner till 8,8-9% kroppsfett det kanske kan vara nått för dig att pröva.
Annars är ju "https://www.muscleandstrength.com/expert-guides/fat-loss" ett bra sätt att lära sig.

När du löper sikta på att ha en puls på runt 70% och när du är på gymmet kör bas övningar Marklyft, Squats, Bänkpress/militärpress det är det som bränner mest kalorier och ger mest att träna armar och mage och dylike kan du GLÖMMA där bränner du ingenting och får ingeting.

Lägg upp ett kostschema kör på det i 3 veckor gör sedan ändringar kroppen anpassar sig och därför kan det vara bra att variera kalorie intaget. Det kan även vara bra att köra 3 månader ketogent och sedan lägga om det till low fat etc bara för att få igång det igen. Men allra först bör du räkna vad du äter nu nogrant och sedan när du räknat allt du ätit i 3 veckor börja då göra små justeringar att lägga dig på 1500 direkt kan göra att du förlorar muskelmassa och ork helt och hållet bättre att justera ner det sakta men säkert. Kom ihåg att det tar jääääääääävligt lång tid.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 3 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016