Matschema, Tränings lära m.m.

Home Forums Kost och Näringslära Matschema, Tränings lära m.m.

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #51078
    #122906

    Hallå alla pumpers.

    Nu har jag tänkt att dra igång med träning efter ett lång uppehåll. Innan käkade jag allt som var ätbart, ingen speciell tänkan på att utesluta socker eller annat onyttigt. Tränade gym 3ggr i veckan, amerikansk fotbolls träning 3ggr i veckan och en dag vila. Allt jag tänkte på då var starka, uthålliga muskler samt god kondition.

    Efter en stor tragedi i livet så tappade jag motivation, träningen försvann helt, började röka och kroppen blev större. Självförtroendet om mitt utseende raserade.

    Men nu när jag äntligen har lyckats leva med det som hänt och känner att jag är stabil på benen igen så kom mitt sug efter träningen. Eftersom jag var mer oerfaren när det gällde träning, kost osv tidigare så vill jag nu vara mer erfaren om vad jag gör, ska göra för att nå bättre resultat. Därför har jag några frågor som jag uppskattar att få besvarade.

    Att bygga stora muskler, vad råder ni till att göra för att nå bästa resultat?
    Ett schema på träning av olika muskelgrupper.
    Något förslag på matschema?
    Eventuella kosttillskott? Vilken sort?

    Som sagt, är oerfaren om träning. Men är redo att ta in alla bra råd ni har att erbjuda mig. Jag är 21år, 177cm lång och väger 85kilo. Ifall det är till någon nytta.

    Mvh Juho :emo-thumb

    #122907
    Salonen wrote:
    Att bygga stora muskler, vad råder ni till att göra för att nå bästa resultat?

    Träna hårt, äta proteinrikt (2g protein per kg kroppsvikt är en bra riktlinje) och äta tillräckligt med energi.

    Salonen wrote:
    Något förslag på matschema?

    Behövs inget särskilt schema. Ät sånt du gillar och försök hålla en proteinrik kost.

    Salonen wrote:
    Eventuella kosttillskott? Vilken sort?

    Proteinpulver eller aminosyror i samband med träningen, främst då direkt efter avslutad träning. Kreatin monohydrat är ett bra och billigt tillskott som kan öka din prestation. Där räcker det med 5g om dagen.

    #122908
    fabflippintastic wrote:
    Träna hårt, äta proteinrikt (2g protein per kg kroppsvikt är en bra riktlinje) och äta tillräckligt med energi.

    Behövs inget särskilt schema. Ät sånt du gillar och försök hålla en proteinrik kost.

    Proteinpulver eller aminosyror i samband med träningen, främst då direkt efter avslutad träning. Kreatin monohydrat är ett bra och billigt tillskott som kan öka din prestation. Där räcker det med 5g om dagen.

    Då menar du att jag ska äta 2g * 85kg = 170g protein? Då får jag hålla sten koll på vad som stoppas i maten, för det blir godare om man pruttar i lite grädde i såsen tex. Men det ska jag kolla upp. Så Kreatin monohydrat är något jag borde köpa? Jag vill gärna ha något som ger verkan på både prestation och volym. Priset är inte så intressant. Kosta vad det kosta, huvudsaken att det är en produkt man kan lita på utan massa skit inuti.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.