Proteinpulver DIET?!

Home Forums Kost och Näringslära Proteinpulver DIET?!

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #106098
    #1082488

    Hej!

    Jag är en kille på 34 år och jobbar som elektriker och är småbarns pappa.
    Jag har tränat mycket förr i tiden men tiden finns inte riktigt just nu för träning(Ibland en dålig ursäkt)
    Jag har en fundering på vad gäller kosten.Jag skulle behöva gå ner ca 10 kg och behöver göra något med min kost.
    Räkna kalorier m.m går fet bort för mig då jag kommer tappa motivationen.

    Jag äter frukost vid 9 tiden,lunch vid 12-13 tiden och sen middag runt kl 18 på kvällen.
    Äter 2 riktiga måltider och frukost blir det väl mackor.

    Nu till min fråga då: Kan jag ta protein pulver till frukost och lunch istället för det jag äter idag och sen äta en ordentlig måltid till middag?Kan ju komplettera med frukt till proteindrinkarna.

    OM detta nu skulle funka så skulle jag isåfall ha några förslag på vad jag ska köpa för protein.

    Tacksam för svar.

    //Robban

    #1082494

    Hejsan, jag skulle inte ersätta riktig mat med proteinpulver. Om du dricker proteinpulver med kolhydrater i så dricker du i princip rent socker med protein från mjölk. Om något, så skulle det få dig att gå upp i vikt. Om det endast är rent protein utan kolhydrater du hade tänkt att dricka så tror jag inte du skulle få tillräckligt med energi under dagen för att orka med.

    Det brukar stå ganska tydligt på alla kosttillskott att de inte ersätter riktig mat, så försök inte heller göra det.
    Inte för att jag tycker mackor är någon vidare frukost, men det är nog betydligt bättre än endast proteinpulver.

    Om du verkligen vill gå ner i vikt måste du ta kosten seriöst och lägga ner mycket tid på att ta reda på vad som är bra eller dålig kost, och sedan lägga ner tid på att göra en bra frukost och lunch.