Styrketräning Från Anorexia till stark Kosttips

Home Forums Kost och Näringslära Styrketräning Från Anorexia till stark Kosttips

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107506
    #1083760

    Hej!
    Mitt namn är Oliver och jag har lidit av en grov ätstörning men nu mera håller jag på att bli frisk , men jag har börjat med styrketräning och lite konditions träning för att jag har märkt ifall jag tränar mer så äter jag mer ,nu innan jag börja träna så åt jag c 2000 kalorier,nu äter jag 2500 c tränar styrketräning 3ggr/v och 1-2 konditionspass, Jag är 187cm lång,65kg just nu (vägt under 50kg men gått up i vikt med hjälp av näringsdrycker) och är 17 år gammal.
    Det jag äter just nu är
    Frukost: gröt med lite mellanjölk, två mackor med lätta och skinka ,kaffe
    Mellis:ibland en proteinshake beror på ifall jag tränar eller ej
    Lunch: 90g ris / 350g potatis (varierar) 150g protein t.ex skinka,kött eller dylikt och mycket sallad!
    Mellanmål: En proteinshake och någon frukt
    Middag:som lunch
    Kvällsmål: två mackor med lätta och skinka,gröt med mjölk!
    Grejen är att jag knappt är normalviktig och för att bilda muskler måste jag gå upp i vikt men vet liksom inte hur jag kan gå upp i vikt utan näringsdrycker som jag drack på sjukhuset när jag var inlagd,vill liksom inte börja dricka dom igen för 1.det är dyrt 2. vill lära mig äta vanlig mat!
    Så tips hade varit jätte snällt! Tack!

    #1084367
    Olli wrote:
    Hej!
    Mitt namn är Oliver och jag har lidit av en grov ätstörning men nu mera håller jag på att bli frisk , men jag har börjat med styrketräning och lite konditions träning för att jag har märkt ifall jag tränar mer så äter jag mer ,nu innan jag börja träna så åt jag c 2000 kalorier,nu äter jag 2500 c tränar styrketräning 3ggr/v och 1-2 konditionspass, Jag är 187cm lång,65kg just nu (vägt under 50kg men gått up i vikt med hjälp av näringsdrycker) och är 17 år gammal.
    Det jag äter just nu är
    Frukost: gröt med lite mellanjölk, två mackor med lätta och skinka ,kaffe
    Mellis:ibland en proteinshake beror på ifall jag tränar eller ej
    Lunch: 90g ris / 350g potatis (varierar) 150g protein t.ex skinka,kött eller dylikt och mycket sallad!
    Mellanmål: En proteinshake och någon frukt
    Middag:som lunch
    Kvällsmål: två mackor med lätta och skinka,gröt med mjölk!
    Grejen är att jag knappt är normalviktig och för att bilda muskler måste jag gå upp i vikt men vet liksom inte hur jag kan gå upp i vikt utan näringsdrycker som jag drack på sjukhuset när jag var inlagd,vill liksom inte börja dricka dom igen för 1.det är dyrt 2. vill lära mig äta vanlig mat!
    Så tips hade varit jätte snällt! Tack!

    Ät god hälsosam mat. Ju godare desto bättre. Det är lättaste sättet att gå upp i vikt. Inte mer än 10% socker av det totala kalorieintaget säger Paulun. Jag gillar t.ex torkade fikon mkt och majsflingor mkt samt frukt yoghurt. Är maten äcklig så äter du lite av det och då går du inte upp i vikt. Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.