Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-09-14
Inlägg 1

Hej!
Mitt namn är Oliver och jag har lidit av en grov ätstörning men nu mera håller jag på att bli frisk , men jag har börjat med styrketräning och lite konditions träning för att jag har märkt ifall jag tränar mer så äter jag mer ,nu innan jag börja träna så åt jag c 2000 kalorier,nu äter jag 2500 c tränar styrketräning 3ggr/v och 1-2 konditionspass, Jag är 187cm lång,65kg just nu (vägt under 50kg men gått up i vikt med hjälp av näringsdrycker) och är 17 år gammal.
Det jag äter just nu är
Frukost: gröt med lite mellanjölk, två mackor med lätta och skinka ,kaffe
Mellis:ibland en proteinshake beror på ifall jag tränar eller ej
Lunch: 90g ris / 350g potatis (varierar) 150g protein t.ex skinka,kött eller dylikt och mycket sallad!
Mellanmål: En proteinshake och någon frukt
Middag:som lunch
Kvällsmål: två mackor med lätta och skinka,gröt med mjölk!
Grejen är att jag knappt är normalviktig och för att bilda muskler måste jag gå upp i vikt men vet liksom inte hur jag kan gå upp i vikt utan näringsdrycker som jag drack på sjukhuset när jag var inlagd,vill liksom inte börja dricka dom igen för 1.det är dyrt 2. vill lära mig äta vanlig mat!
Så tips hade varit jätte snällt! Tack!

ChristianMan
Titel
Registrerad 2016-06-27
Inlägg 51

Olli skrev:
Hej!
Mitt namn är Oliver och jag har lidit av en grov ätstörning men nu mera håller jag på att bli frisk , men jag har börjat med styrketräning och lite konditions träning för att jag har märkt ifall jag tränar mer så äter jag mer ,nu innan jag börja träna så åt jag c 2000 kalorier,nu äter jag 2500 c tränar styrketräning 3ggr/v och 1-2 konditionspass, Jag är 187cm lång,65kg just nu (vägt under 50kg men gått up i vikt med hjälp av näringsdrycker) och är 17 år gammal.
Det jag äter just nu är
Frukost: gröt med lite mellanjölk, två mackor med lätta och skinka ,kaffe
Mellis:ibland en proteinshake beror på ifall jag tränar eller ej
Lunch: 90g ris / 350g potatis (varierar) 150g protein t.ex skinka,kött eller dylikt och mycket sallad!
Mellanmål: En proteinshake och någon frukt
Middag:som lunch
Kvällsmål: två mackor med lätta och skinka,gröt med mjölk!
Grejen är att jag knappt är normalviktig och för att bilda muskler måste jag gå upp i vikt men vet liksom inte hur jag kan gå upp i vikt utan näringsdrycker som jag drack på sjukhuset när jag var inlagd,vill liksom inte börja dricka dom igen för 1.det är dyrt 2. vill lära mig äta vanlig mat!
Så tips hade varit jätte snällt! Tack!


Ät god hälsosam mat. Ju godare desto bättre. Det är lättaste sättet att gå upp i vikt. Inte mer än 10% socker av det totala kalorieintaget säger Paulun. Jag gillar t.ex torkade fikon mkt och majsflingor mkt samt frukt yoghurt. Är maten äcklig så äter du lite av det och då går du inte upp i vikt. Lycka till!

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016