Tonfisk och ägg?

Home Forums Kost och Näringslära Tonfisk och ägg?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #108162
    #1084477

    Hallå!

    Tänkte bara höra om folk som är mer insatta i ämnet än vad jag anser om detta. Har nu under sommaren börjat käka på vardagar enbart en burk tonfisk och tre ägg till lunch, och ibland båda måltiderna, i syfte att ligga på ett visst kaloriunderskott. Jag tycker det funkar för mig och tröttnar inte på det. En liten ”LCHF-light” helt enkelt. Det funkar bra med träning osv och känner mig inte spec trött som vissa tycker man blir om man inte får i sig tillräckligt med kolhydrater.

    Finns det några nackdelar med att begränsa sig just till detta under en längre period? Hur blir med resultat i träningen (gym)?

    Är inte alls insatt så var vänlig ha överseende ;)

    #1084589

    Tjena.

    Genom en varierad kost får man i sig fler näringsämnen än en ensidig kost. Under 1400-talet dog sjömän av skörbjugg :-) Det hela beror lite på hur din kost utöver din tonfisk/ägg ser ut. Det är tex mycket vanligt med likadan frukost för många vilket funkar bra. Du kanske kan variera frukost/middag/mellis och bibehålla din tonfisklunch. Färsk tonfisk ska du inte äta varje dag då det är en hel del kvicksilver i. Resultaten på gymmet är inte helt beroende av hur din lunch ser ut – snarare hur hela ditt dagsintag ser ut. Under deff kör jag samma frukost och lunch – kanske inte ultimat men för mig funkar det för att hålla koll på kalorierna. Byter dock meny efter några veckor. Mitt tips är att försöka att hitta några fler varianter för att byta av och klämma in lite grönt till lunchen också.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.