Hej kära forummedlemmar. Jag har beslutat mig för att bli vegetarian pga etiska skäl. Jag är en fanatisk träningsnarkoman, väger ca 93 kg, tränar ca 6 ggr i veckan och då är kondition inräknat ( blandar friskt mellan spinning, löpning och simning).

Jag upplever mig som vältränad och "tämligen stark," bänkar 160 samt gillar att träna tungt. Jag brukar ibland ta en match i thaiboxning när jag besöker Thailand för träningsläger. Vad skall jag tänka på som vegetarian som vill behålla muskelmassa och styrka? Hur lägger man upp en matplan för en vecka och framåt t.e.x? Finns det fler vegetarianer här på forumet som tar sin träning seriöst? Crossfit-folk? Atletic fitnesspersoner? Classic body eller folk som ser gym och atletisk träning som en del av livet? Jag vore väldigt tacksam, väldigt, att få tips av er. Jag är helt ny på det här. Har kollat runt på nätet. Mycket är på engelska och jag blir en aning snurrig. Är det någon som har en matplan/schema färdig och vill klistra in den i ett svar vore det helt fantastiskt.

Om allt detta redan besvarats massor av gånger så ber jag om ursäkt och ni får gärna länka. Annars så dela gärna med er. Alla tips är genuint välkomna. Jag är dock helt ny och väldigt fumlig gällande kök och matlagning men jag är villig att lära mig så djur slipper lida, men var gärna enkla i era förklaringar och råd om det dyker upp några. Tack på förhand!

"Det finns ingen fundamental skillnad mellan människor och djur i de mentala förmågorna. Precis som människan känner djur uppenbarligen njutning, smärta, lycka och olycka. Sympati är en av de ädlaste dygder en människa är begåvad med". - Charles Darwin

munk djur.jpg