Vilken proteinpulver ska jag köpa?

Home Forums Kost och Näringslära Vilken proteinpulver ska jag köpa?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)
  • Author
    Posts
  • #343182

    Hej,

    Har ni tips på vilket proteinpulver jag ska köpa? Något med mycket protein i men lite kolhydrater.
    Jag har bara testat följande: WNT Triple Protein.
    Har någon testat BMR protelux?

    Vet att Body Magazine gjorde en test av 86 proteinpulver, ngn som vet vilket som var bäst, vad gäller mest protein i och bästa smak?

    #58896
    #343183

    Body science proteinpulver bra och billig från mmsports. Finns ingen proteinpulver som är ”bäst” välj en billig och som smakar bra.

    #343184

    Testa Body Science whey100% (mmsports) och Whey FX (gymvaruhuset), vanilj, chocklad och jordgubb.

    Vinnaren blev ”Pure Whey” från ”Performance Sports Nutrition”, choklad.

    Märket ”Big Boss” kom högt upp och kostade inte såå mycket, helt jämförbart med de billiga från body science och FX

    #343185

    Jag har testad en rad olika protein pulver i alla dess smaker och jag skulle inte rekomendera smakerna jordgubb, cholkad och vanilj. Tycker i de allra flesta fallen de lite ”ovanligare” smakerna är godare. T.ex.tropic, blåbär, mintchoklad, hallon. Och gällande fabrikat så är det egentligen bara att kolla på priset, näringsvärdet brukar vara det samma, och sen självklart om man gillar smakerna. Rekommenderar också Body science och Whey FX!

    #343186

    tack för svaren! Snackade med gymägaren på gymmet och han menade på att de ”billigare” varianterna skulle vara sämre då de innehåller mindre protein? Han syftade på tex den som bara heter ”Whey” och jämförde med Tripple protein från WNT och BMR att de ska vara bättre, då de två sistnämnda skulle tydligen innehålla betydligt mer proteinämnen….

    #343187
    samie wrote:
    tack för svaren! Snackade med gymägaren på gymmet och han menade på att de ”billigare” varianterna skulle vara sämre då de innehåller mindre protein? Han syftade på tex den som bara heter ”Whey” och jämförde med Tripple protein från WNT och BMR att de ska vara bättre, då de två sistnämnda ska innehålla betydligt mer….

    låt oss säga att den billiga varianten innehåller 80% protein och kostar 150kr/kg samt att den dyrare varaiten innehåller 82% protein och kostar 250kr/kg. (ungefär så ligger det till i verkilgheten)

    ”Betydligt mer” är bajssnack! Bara du kollar själv på olika kosttillskottshemsidor vad de olika proteinpulvrena har för ”%” sedan kollar du priset och drar din slutsats…. Eller rättare sagt, du kunde inte ha klurat ut detta själv att man faktiskt kan kolla upp sånt ganska enkelt?;)

    För att få marknadföras som proteinpulver har jag dessutom för mig att det måste innehålla minst 70% protein…. och inget proteinpulver jag sett har innehållt mera än 85% protein och det var sviiiiiiiiiiiiindyrt.. mycket mera än 20% dyrare som är proteindifferensen.

    Mys

    #343188

    Tack för tipset =) nope, litade på det han sa igår… =)

    Nu köpte jag BMR igår, får testa nästa gång något billigare.
    Det jag tänkte på också är att den som heter Whey protein från WNT och tripple protein, verkar skilja sig i innehåll?

    #343189
    herkulez wrote:
    Jag har testad en rad olika protein pulver i alla dess smaker och jag skulle inte rekomendera smakerna jordgubb, cholkad och vanilj. Tycker i de allra flesta fallen de lite ”ovanligare” smakerna är godare. T.ex.tropic, blåbär, mintchoklad, hallon. Och gällande fabrikat så är det egentligen bara att kolla på priset, näringsvärdet brukar vara det samma, och sen självklart om man gillar smakerna. Rekommenderar också Body science och Whey FX!

    Kan vara såhär, att vanilj choklad och jordgubb är väldigt enkla smaker att framställa. Å andra sidan VET vi hur de SKA smaka så därför blir man lite mera ”kräsen” vad gäller dom.

    Själv är jag otroligt nöjd med vanilj och choklad från body science vad gäller whey100% och samma med FX. Men smaken är ju som baken…

    Till trådskaparen: Du kan be återförsäljarna att skicka smakprover till dig på alla smaker du har för sina vassleproteinpulver så köper du inte grisen i säcken :)

    En till sak, testa ”big boss” ”Big whey 80%”, det var det budgetproteinet som kom bäst i Bodys undersökning. Googla så hittar du kosttillskottsbutiker som säljer dem, jag hittade bla ”gymgiganten”

    #343190

    Tack! :)
    Inte lätt med alla dessa proteiner. :ike:

    #343191
    samie wrote:
    Tack! :)
    Inte lätt med alla dessa proteiner. :ike:

    Du borde konfrontera din gymägare med och fråga vad *** han menar med att de innehåller BETYDLIGT mer protein, vad som ligger i ordet BETYDLIGT. :)

    #343192

    Tror han menade antalet vasslesorter varierar. Tex mellan den som heter Tripple protein och Whey protein, därmed priset.

    #343193

    Försöker hitta vilka proteinkällor Whey100 har som ni rekommenderat. Den jag köpte igår ska ha följande 6 st:

    Vassleisolat, vassle koncentrat, vassle hydroisolat och äggalbumin (äggprotein) Kalcium kaseinat isolat och micellärt kasein –

    #343194
    samie wrote:
    Försöker hitta vilka proteinkällor Whey100 har som ni rekommenderat. Den jag köpte igår ska ha följande 6 st:

    Vassleisolat, vassle koncentrat, vassle hydroisolat och äggalbumin (äggprotein) Kalcium kaseinat isolat och micellärt kasein –

    whey100 heter nästan alla vassleproteiner.

    Du måste nog ge oss mera info än så.

    Whey är engelska för vassle iaf. Så ett proteinpulver som heter något med ”whey” innehåller vasslekoncentrat och/eller vassleisolat.

    #343195
    mysglenn wrote:
    whey100 heter nästan alla vassleproteiner.

    Du måste nog ge oss mera info än så.

    Whey är engelska för vassle iaf. Så ett proteinpulver som heter något med ”whey” innehåller vasslekoncentrat och/eller vassleisolat.

    Med whey-100 och whey-80 brukar man väll mena gymgrossistens produkter eller har jag förstått fel?:

    Brukar inte de andra heta 100% whey eller whey 100%?

    Btw, TS, kosttillskott hör hemma i just.. kosttillskottstråden :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.