Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Hej,

Har ni tips på vilket proteinpulver jag ska köpa? Något med mycket protein i men lite kolhydrater.
Jag har bara testat följande: WNT Triple Protein.
Har någon testat BMR protelux?

Vet att Body Magazine gjorde en test av 86 proteinpulver, ngn som vet vilket som var bäst, vad gäller mest protein i och bästa smak?

Titel
Registrerad 2010-01-01
Inlägg 648

Body science proteinpulver bra och billig från mmsports. Finns ingen proteinpulver som är "bäst" välj en billig och som smakar bra.

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

Testa Body Science whey100% (mmsports) och Whey FX (gymvaruhuset), vanilj, chocklad och jordgubb.

Vinnaren blev "Pure Whey" från "Performance Sports Nutrition", choklad.

Märket "Big Boss" kom högt upp och kostade inte såå mycket, helt jämförbart med de billiga från body science och FX

Titel
Registrerad 2008-07-31
Inlägg 124

Jag har testad en rad olika protein pulver i alla dess smaker och jag skulle inte rekomendera smakerna jordgubb, cholkad och vanilj. Tycker i de allra flesta fallen de lite "ovanligare" smakerna är godare. T.ex.tropic, blåbär, mintchoklad, hallon. Och gällande fabrikat så är det egentligen bara att kolla på priset, näringsvärdet brukar vara det samma, och sen självklart om man gillar smakerna. Rekommenderar också Body science och Whey FX!

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

tack för svaren! Snackade med gymägaren på gymmet och han menade på att de "billigare" varianterna skulle vara sämre då de innehåller mindre protein? Han syftade på tex den som bara heter "Whey" och jämförde med Tripple protein från WNT och BMR att de ska vara bättre, då de två sistnämnda skulle tydligen innehålla betydligt mer proteinämnen....

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

samie skrev:
tack för svaren! Snackade med gymägaren på gymmet och han menade på att de "billigare" varianterna skulle vara sämre då de innehåller mindre protein? Han syftade på tex den som bara heter "Whey" och jämförde med Tripple protein från WNT och BMR att de ska vara bättre, då de två sistnämnda ska innehålla betydligt mer....

låt oss säga att den billiga varianten innehåller 80% protein och kostar 150kr/kg samt att den dyrare varaiten innehåller 82% protein och kostar 250kr/kg. (ungefär så ligger det till i verkilgheten)

"Betydligt mer" är bajssnack! Bara du kollar själv på olika kosttillskottshemsidor vad de olika proteinpulvrena har för "%" sedan kollar du priset och drar din slutsats.... Eller rättare sagt, du kunde inte ha klurat ut detta själv att man faktiskt kan kolla upp sånt ganska enkelt?;)

För att få marknadföras som proteinpulver har jag dessutom för mig att det måste innehålla minst 70% protein.... och inget proteinpulver jag sett har innehållt mera än 85% protein och det var sviiiiiiiiiiiiindyrt.. mycket mera än 20% dyrare som är proteindifferensen.

Mys

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Tack för tipset =) nope, litade på det han sa igår... =)

Nu köpte jag BMR igår, får testa nästa gång något billigare.
Det jag tänkte på också är att den som heter Whey protein från WNT och tripple protein, verkar skilja sig i innehåll?

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

herkulez skrev:
Jag har testad en rad olika protein pulver i alla dess smaker och jag skulle inte rekomendera smakerna jordgubb, cholkad och vanilj. Tycker i de allra flesta fallen de lite "ovanligare" smakerna är godare. T.ex.tropic, blåbär, mintchoklad, hallon. Och gällande fabrikat så är det egentligen bara att kolla på priset, näringsvärdet brukar vara det samma, och sen självklart om man gillar smakerna. Rekommenderar också Body science och Whey FX!

Kan vara såhär, att vanilj choklad och jordgubb är väldigt enkla smaker att framställa. Å andra sidan VET vi hur de SKA smaka så därför blir man lite mera "kräsen" vad gäller dom.

Själv är jag otroligt nöjd med vanilj och choklad från body science vad gäller whey100% och samma med FX. Men smaken är ju som baken...

Till trådskaparen: Du kan be återförsäljarna att skicka smakprover till dig på alla smaker du har för sina vassleproteinpulver så köper du inte grisen i säcken :)

En till sak, testa "big boss" "Big whey 80%", det var det budgetproteinet som kom bäst i Bodys undersökning. Googla så hittar du kosttillskottsbutiker som säljer dem, jag hittade bla "gymgiganten"

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Tack! :)
Inte lätt med alla dessa proteiner. :ike:

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

samie skrev:
Tack! :)
Inte lätt med alla dessa proteiner. :ike:

Du borde konfrontera din gymägare med och fråga vad *** han menar med att de innehåller BETYDLIGT mer protein, vad som ligger i ordet BETYDLIGT. :)

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Tror han menade antalet vasslesorter varierar. Tex mellan den som heter Tripple protein och Whey protein, därmed priset.

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Försöker hitta vilka proteinkällor Whey100 har som ni rekommenderat. Den jag köpte igår ska ha följande 6 st:

Vassleisolat, vassle koncentrat, vassle hydroisolat och äggalbumin (äggprotein) Kalcium kaseinat isolat och micellärt kasein -

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

samie skrev:
Försöker hitta vilka proteinkällor Whey100 har som ni rekommenderat. Den jag köpte igår ska ha följande 6 st:

Vassleisolat, vassle koncentrat, vassle hydroisolat och äggalbumin (äggprotein) Kalcium kaseinat isolat och micellärt kasein -

whey100 heter nästan alla vassleproteiner.

Du måste nog ge oss mera info än så.

Whey är engelska för vassle iaf. Så ett proteinpulver som heter något med "whey" innehåller vasslekoncentrat och/eller vassleisolat.

Tollesson
Titel
Registrerad 2010-07-11
Inlägg 505

mysglenn skrev:
whey100 heter nästan alla vassleproteiner.

Du måste nog ge oss mera info än så.

Whey är engelska för vassle iaf. Så ett proteinpulver som heter något med "whey" innehåller vasslekoncentrat och/eller vassleisolat.

Med whey-100 och whey-80 brukar man väll mena gymgrossistens produkter eller har jag förstått fel?:\

Brukar inte de andra heta 100% whey eller whey 100%?

Btw, TS, kosttillskott hör hemma i just.. kosttillskottstråden :)

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Tänkte på denna som många brukar rekommendera, då den ska vara billig: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-100
Jag undrar om det innehåller lika många proteinkäller som BMR Protelux 360 och Tripple Protein från WNT?

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Tollesson skrev:
Med whey-100 och whey-80 brukar man väll mena gymgrossistens produkter eller har jag förstått fel?:\

Precis, tänkte på gymgrossitens whey-100 i jämförelse med Tripple Protein samt tex: BMR Protelux 360.

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Whey100:
Instantiserad Cross Flow micro och ultrafiltrerat vassleproteinisolat,
kakao
sojalecitin,
vegetabiliska oljornaturidentiska smakämnen
(maltodextrin,
acacia gum (E414))
sötningsmedel (aspartam), färgämne (carmin

BMR:
Vassleprotein (cross flow filtrerat)
kalciumkaseinat
micellärt kasein
äggalbumin
vassleproteinisolat,
vassleproteinhydrolysat,
aromer,
färgämne (kakao i choklad samt rödbetspulver i jordgubbsmak),
glutaminpeptid,
sukralos.

Verkar som (om jag läser korrekt?) att BMR har mer proteinkällor...

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

samie, det är förbjudet att länka till sidor med försäljning! Läs reglerna innan du skriver!

Ja det kanske BMR har? Vad spelar det för roll?

Dessutom brukar många rekomendera vasslekoncentrat tex. whey-80 från gymgrossisten, och inte vassleisolat (som tex. whey-100)

Tollesson skrev:

Jo men då ska man ju skriva whey-100 och inte whey100...

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

mysglenn skrev:
samie, det är förbjudet att länka till sidor med försäljning! Läs reglerna innan du skriver!

Ja det kanske BMR har? Vad spelar det för roll?

Dessutom brukar många rekomendera vasslekoncentrat tex. whey-80 från gymgrossisten, och inte vassleisolat (som tex. whey-100)

Jo men då ska man ju skriva whey-100 och inte whey100...

Sorry, redigerade det nu.
Jo, det spelar roll för det var ju det jag egentligen var ute efter att köpa. Dvs något med många proteinkällor i och inte ett. =)

Tollesson
Titel
Registrerad 2010-07-11
Inlägg 505

samie skrev:
Jo, det spelar roll för det var ju det jag egentligen var ute efter att köpa. Dvs något med många proteinkällor i och inte ett. =)

Du har länkat gymgrossisten i ett inlägg högre upp med...

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

hm, försöker luska ut hur man kan redigera det ovan med

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

samie skrev:

okej! :)

3 Phase Protein, från Self omninutrition

(vassleisolat, micellulärt kasein, kalcium kaseinat, äggvita) glutamindipeptider (glutamin, glycin)

finns i 3 smaker och kostar ca 650-750kr för 4kg! Testa det, prisvärd och bra tycker jag iaf :)

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

samie skrev:

Och varför då? Att ha enbart det bästa är väl inte sämre än att blanda ut det bästa med ett gäng mindre bra? Mer kvantitet men lägre kvalitet.

Är det ett blandprotein man vill ha så köp ett med vassle och kasein. Att mixa massa andra än så är bara onödigt.

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

Eddie Vedder skrev:
Och varför då? Att ha enbart det bästa är väl inte sämre än att blanda ut det bästa med ett gäng mindre bra? Mer kvantitet men lägre kvalitet.

Är det ett blandprotein man vill ha så köp ett med vassle och kasein. Att mixa massa andra än så är bara onödigt.

Absolut, inget är omöjligt. Ville bara ha tips på vilket som rekommenderades, då jag ville ha ngt med många proteinkällor redan från scratch. :)

Hälsningar,
Lindis!

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

mysglenn skrev:
okej! :)

3 Phase Protein, från Self omninutrition

(vassleisolat, micellulärt kasein, kalcium kaseinat, äggvita) glutamindipeptider (glutamin, glycin)

finns i 3 smaker och kostar ca 650-750kr för 4kg! Testa det, prisvärd och bra tycker jag iaf :)

tack! ;)

Raderad
Titel
Registrerad 2018-09-20
Inlägg 0

samie skrev:
Absolut, inget är omöjligt. Ville bara ha tips på vilket som rekommenderades, då jag ville ha ngt med många proteinkällor redan från scratch. :)

Hälsningar,
Lindis!

Vill du ha blandprotein, exempelvis för snabbhetens skull, så välj då ett med vassle och kasein som sagt.

mysglenn
Titel
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 1 316

Eddie Vedder skrev:
Vill du ha blandprotein, exempelvis för snabbhetens skull, så välj då ett med vassle och kasein som sagt.

Tex "Diet Fuel" från Body Science

Protein fördelning
70% kalcium kaseinat
30% Cross flow filtrerat vassleprotein isolat.

Titel
Registrerad 2011-08-06
Inlägg 7

Jag kör med WPI från svensktkosttillskott. Vanilj. Tycker det är bra smak och prisvärt! Plus låglaktos för min mage så att folk står ut med att umgås med mig ;)

Titel
Registrerad 2011-07-23
Inlägg 62

samie skrev:
Hej,

Har ni tips på vilket proteinpulver jag ska köpa? Något med mycket protein i men lite kolhydrater.
Jag har bara testat följande: WNT Triple Protein.
Har någon testat BMR protelux?

Vet att Body Magazine gjorde en test av 86 proteinpulver, ngn som vet vilket som var bäst, vad gäller mest protein i och bästa smak?

Jag dricker Protelux, vad vill du veta? Blir dålig i magen och får finnar ;) men kör på ändå :p

Titel
Registrerad 2009-06-25
Inlägg 234

Performance Sports Nutrition, smak choklad vann Bodys smaktest.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 7 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden

• BODY 404, augusti

• BODY 403, maj 2018

• BODY nr 1 2018