vill gå upp i vikt snabbt!

Home Forums Kost och Näringslära vill gå upp i vikt snabbt!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #483681

    Tjennare!

    är 17 år, 172cm och väger bara 50 kilo!
    Tränar inget på gymmet men spelar fotboll.

    Jag håller på att äta som ett djuuurr nu för att verkligen öka i vikt.
    Men jag kanske äter fel? Vilken sorts kost ska jag äta mycket av för att gå upp i vikt snabbare och lättare?

    Hur snabbt kan det ta för mig (brukar det ta för mäniskor) att gå upp i vikt från 50 till 65 kilo?
    -Altså hur många månader tar det att gå upp 15 kilo ungefär om man verkligen äter 5-6 mål om dagen

    Sista frågan är då;
    jag ska börja använda Star Nutrition Gainer Pro (choklad) efter jag har fått svar på mina frågor idag.
    Hur många gånger ska JAG behöva ta en full dos per dag?
    För jag vet att jag är underviktig och det kanske behövs att jag dricker det mer än andra?.

    Hoppas på bra och vettiga svar för jag vill inte se såhär smal ut i sommar!
    tack.

    #67534
    #483682

    Går du inte upp, så äter du för lite.
    Löpningen du gör förbränner ju också rätt mycket men det är ju dumt att skippa den också.
    Om du tycker att du äter tills du sprängs så äter du lite mer varje gång och tillslut kommer du gå upp i vikt. Dosera din gainer efter vad som står på förpackningen och efter smak och behov.

    #483683

    15 kilo på så kort tid! Då går du ju nästan bara upp i fett! Är det något att eftersträva? Räcker inte 5kg med tanke på din vikt?

    #483684

    Ett knep om man inte orkar äta så mycket är att börja dricka mat istället. Drick mycket youghurt och fil. Har du mixer hemma så blanda shakes på youghurt, bär och havrregryn som du dricker mellan måltiderna.

    Då ska du nog gå upp i vikt, billigare än att bara köpa massa gainers dessutom. :emo-thumb

    #483685
    donna wrote:
    Tjennare!

    är 17 år, 172cm och väger bara 50 kilo!
    Tränar inget på gymmet men spelar fotboll.

    Jag håller på att äta som ett djuuurr nu för att verkligen öka i vikt.
    Men jag kanske äter fel? Vilken sorts kost ska jag äta mycket av för att gå upp i vikt snabbare och lättare?

    Hur snabbt kan det ta för mig (brukar det ta för mäniskor) att gå upp i vikt från 50 till 65 kilo?
    -Altså hur många månader tar det att gå upp 15 kilo ungefär om man verkligen äter 5-6 mål om dagen

    Sista frågan är då;
    jag ska börja använda Star Nutrition Gainer Pro (choklad) efter jag har fått svar på mina frågor idag.
    Hur många gånger ska JAG behöva ta en full dos per dag?
    För jag vet att jag är underviktig och det kanske behövs att jag dricker det mer än andra?.

    Hoppas på bra och vettiga svar för jag vill inte se såhär smal ut i sommar!
    tack.

    hetsa inte.

    finns inget som heter full dos när det gäller gainer…för en gainer är ju protein+kolhydrat.

    det du behöver är ett kalorieöverskott gärna i kombination med 2-3 gympass i veckan.

    #483686
    Orion81 wrote:
    15 kilo på så kort tid! Då går du ju nästan bara upp i fett! Är det något att eftersträva? Räcker inte 5kg med tanke på din vikt?

    Jag vill ju gärna att man ska se skillnad för man ser alla ben i kroppen typ nu!
    5 kilo lär ju inte märkas mycket. För man ser nyckel ben och så nu.
    Men hur snabbt går det att gå upp 15 kilo om man börjar gymma oxå?

    Då ska man bara hitta ett bra gym schema till mig :

    #483687

    Med tanke på din vikt och antagligen dina muskler. Som nog är mindre än medel på en 17 åring så skulle jag säga att du ska äta som du gör nu om inte mer och kasta in 1-2 gainers per dag.

    Börja träna på gym. Måndag och Torsdag till exempel till att börja med.

    Kör helkroppspass. 1-2 övningar på varje muskel. Du borde öka i styrka och vikt med tanke på din nuvarande vikt.

    #483688

    Okej tack!
    Jag ska börja gymma genast!

    Ska bara försöka hitta ett passande schema för min kropp then.

    Men är det ingen som kan svara på ett ungefär hur långt det kommer ta att gå från 50 till 60 kilo om jag tränar och äter som ett djuur! :P?
    tack

    #483689

    Beror på hur mycket du rör dig, hur mycket du äter, vad du äter, gentitiska förutsättningar.

    Kolla här [http://www.eworkouts.se/calcount.aspx]

    Hälsosamt är väl 0.5-1.0 kg att gå ner, borde väl vara nåt liknande här.

    Äter du 10000 kcal om dan så är du snart uppe på 65 kg

    #483690

    Förrförra året vägde jag 50 kg och var 179 cm lång, jag var smal som en jävla pinne, jag började gymma och dricka gainer pro plus äta asbra, jag gick upp till 65 kg på typ 3-4 månader!

    Ja jag blev kallad gollum då jag vägde 50 kg! :emo-thumb haha!

    Nu väger jag föresten 74 kg och är 182 cm lång!

    Vet hur det känns när man inte går upp i vikt hur mycket man än äter och hur mycket pizza o burgers man proppar i sig! men svaret låg inte där för min del ialf, stenhård träning och bra mat var min lösning! :)

    #483691
    Banana wrote:
    Beror på hur mycket du rör dig, hur mycket du äter, vad du äter, gentitiska förutsättningar.

    Kolla här [http://www.eworkouts.se/calcount.aspx]

    Hälsosamt är väl 0.5-1.0 kg att gå ner, borde väl vara nåt liknande här.

    Äter du 10000 kcal om dan så är du snart uppe på 65 kg

    Jag tror inte att en bulk bör vara lika snabb som en deff, eftersom kroppen knappast kan bygga 0,5-1kg muskler i veckan. Det tycker jag låter orimligt.
    Men ok, eftersom trådskaparen inte verkar rädd för att lägga på sig lite fett är det kanske ingen fara på taket. Men jag skulle rekommendera en långsammare takt att öka på, 15 kilo på kanske ett år om man är helt grön.

    Till trådskaparen, träna basövningar.

    #483692

    kiRRE.

    tack det känndes riktigt skönt att höra från nångon som själv varit i träsket!

    Jag ska börja göra som du gjorde och får mer motivation av er grabbar på tråden!

    Har du något tipps på vad för mat du åt som mest?
    För längre upp i tråden stog det att jag skulle nå 10000 kcl per dag för att gå upp snabbt.

    Jag har 0 i kunskapp om kcl och vad man ska äta för att få i sig så mkt kcl som möjligt:

    Jarp;
    jag behöver fett :) Jag har knappt något underhuds fett nu och mina handleder är smalare än min 11 åriga syster och man ser alla mina ben i kroppen. Men jag vill inte se tjock ut. Normal byggd

    tack igen grabbar

    #483693
    donna wrote:
    kiRRE.

    tack det känndes riktigt skönt att höra från nångon som själv varit i träsket!

    Jag ska börja göra som du gjorde och får mer motivation av er grabbar på tråden!

    Har du något tipps på vad för mat du åt som mest?
    För längre upp i tråden stog det att jag skulle nå 10000 kcl per dag för att gå upp snabbt.

    Jag har 0 i kunskapp om kcl och vad man ska äta för att få i sig så mkt kcl som möjligt:

    Jarp;
    jag behöver fett :) Jag har knappt något underhuds fett nu och mina handleder är smalare än min 11 åriga syster och man ser alla mina ben i kroppen. Men jag vill inte se tjock ut. Normal byggd

    tack igen grabbar

    Hehe, det där 10000kcal var mest på skämt, så ta det inte seriöst.

    Jag hade också problem ett tag med att jag inte kunde gå upp i vikt, man tror att man äter mycket mat men det gör man inte. Försök att bara äta mycket husmanskost och var inte rädd för fetaprodukter

    #483694
    Jarp wrote:
    Till trådskaparen, träna basövningar.

    AMEN och ät som fan, du har ett angenämt problem viktökning=portionsökning

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.