Är Starnutrition intensity Power säker att använda enligt WADA?

Home Forums Kosttillskott Är Starnutrition intensity Power säker att använda enligt WADA?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107448
    #1083670

    Hej, jag är en sprinter inom landsvägscykling och gymmar mycket på sidan om med andra ord. jag har köpt starnutrition power intensity efter att ha tolkat som att dessa var safe. Svensktillverkat och populärt märke som tilltalar den stora massan, men inte bodybuilders specifikt enligt min uppfattning. Har testat en gång och upplevde enorm effektökning(dricker inte kaffe, så blir extra stor effekt).. slaktade PR…. därav blev jag lite orolig…
    nu är jag EJ kaffedrickare, så fick extra mycket tryck av pwo:n

    Jag är då tävlandes inom cykel och följer då WADAS lista på otillåtna preparat likt alla andra sporter runtom. vill inte åka dit för doping….

    Vad har ni för erfarenheter av dessa ämnen och starnutrition i sig gällande kontroll…

    Ingredienser Kiwi: Dextros, beta-alanin, klumpförebyggande medel (kiseldioxid, kalciumfosfat), arginin-HCI, L-tyrosin, syra (citronsyra), L-citrullin-d-malat, kre-alkalyn (buffrat kreatin), arom, agmatinsulfat, taurin, L-arginin alfa-ketoglutarat, L-fenylalanin, kofein, L-histidin, sötningsmedel (acesulfam-k, sukralos), salt, färgämne curcummin, tiamin HCI, färgämne patenblått V.

    eller enkelt portionsinnehåll utan konstiga beteckningar….

    Beta-alanin 1500 mg
    Arginin 1200 mg
    L-tyrosin 1000 mg
    Kre-alkalyn 750 mg
    Agmatinsulfat 500 mg
    Taurin 500 mg
    L-fenylalanin 200 mg
    Koffein 200 mg
    L-histidin 100 mg

    Inget av dessa hittar jag på wadas lista och sedan ser jag att dom enbart satsat på välkända preparat, som för mig låter bra. Att sedan starnutritions vanliga ”intensity” nog är den mest sålda för dom mindre rutinerade, verkar ju för mig som ett gott tecken.

    Vet att Dmaa är olagligt enligt WADA och där kommer jack3d osv in… skulle aldrig våga testa dom extrema, utan denna kändes basic och säker…

    #1083682

    Innehållet är väl inga direkta konstigheter. Lite samma som en pwo ifrån efx sports som heter Freak Maker Shock. Grym produkt för övrigt.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.