Bästa protein under diet?

Home Forums Kosttillskott Bästa protein under diet?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #863782

    kör jusst nu men protec från eiselt…. 80 % kassein och 20 % vassle.

    beställer från farmacia.cc så jag vet inte om jag ska forsätta köra med Protec eller om jag ska ta något annat protein som är vassle.

    vad säger ni?
    ska välja mellan de 4

    Protec
    Pro Fx
    Whey isolate
    Whey Fx

    tacksam för alla svar!

    #84984
    #863783

    Jag gillar personligen protec, och under diet så kan det vara trevligt att ha en mix av vassle och kasein. Om du vill så kan du köra ett rent vassleprotein efter träning och använda dig av protec de övriga tiderna.

    #863784
    Peter Storhannus wrote:
    Jag gillar personligen protec, och under diet så kan det vara trevligt att ha en mix av vassle och kasein. Om du vill så kan du köra ett rent vassleprotein efter träning och använda dig av protec de övriga tiderna.

    jag kör gainer efter träning sen tar jag protec efter frukost och innan läggdags.

    #863785

    Är du inne på att prova FX kan du ju beställa olika och prova, de har väl mindre förpackningar om 750 gr tror jag. Har själv testat Slow FX som är kasein och är nöjd den.

    #863786

    Vill påstå att kvarg mättar sjukt bra.

    #863787

    Jag tar vassle till frukost före o efter träning,kasein som mellanmål o kvällsprotein.

    #863788

    gjorde som och beställde ett bra protein istället.. dyrt men
    Optimum nutrition 100 % Whey Gold 2273 g. 500 kr

    då vet iallafall att man har betalat för kvalite protein :emo-thumb

    #863789

    lägg pengarna på ett vanligt vassle protein istället för att gå o köpa dyra kasein protein …jag har själv kört med kasein ett bra tag innan o jag kan säga det spelar ingen jvla roll vilket du tar …det är ett tillskott o skillnaden på ditt resultat blir marginell även under diet
    bara du har närings timing….

    #863790
    Ronaldinho_9 wrote:
    gjorde som och beställde ett bra protein istället.. dyrt men
    Optimum nutrition 100 % Whey Gold 2273 g. 500 kr

    då vet iallafall att man har betalat för kvalite protein :emo-thumb

    ….ett bra protein istället? Förklara??!

    #863791
    Farmacia wrote:
    ….ett bra protein istället? Förklara??!

    ja ett kvalite protein… alla protein tillskott är inte lika bra som många tror.. olika bra är de.

    #863792
    Ronaldinho_9 wrote:
    ja ett kvalite protein… alla protein tillskott är inte lika bra som många tror.. olika bra är de.

    Hur kom du fram till den slutsatsen? Jag menar inte att 100 % whey är sämre på något sätt. Du får gärna köpa den och vi lämnar den utanför diskussionen.

    Det är intressant att höra hur du kan tro att du får sämre kvalitet eller sämre effekt när du köper FX? Är det för att priset är lågt?

    #863793

    Tja, finns ju WPC och WPI… WPI har en BV på ca 130… WPC en BV på ca 100.

    BV har väldigt stora brister, t ex minskar BV’t hos ett protein ju mer du tar och är därför inte relevant för de flesta tränande. Du får gärna ange en referens där proteinernas biologiska värde har dokumenterats enligt BV. Jag har inte sett någon som jämfört koncentrat med isolat, bara en massa reklamsnack från olika företag.

    Isolate Fx innehåller rent CFM-filtrerat vassleisolat. Numera är koncentrat så pass bra och så pass mycket billigare att det borde vara ett självklart val för de flesta. Isolat har ju annars fördelen att innehålle lite laktos om man är laktoskänslig.

    Sedan är det i princip protein som protein… men Optimum Nutrition har en del enzymer och annat i sitt protein som underlättar för upptaget. Så allt är inte samma endå.

    Så sant…. det är väl där var och en får göra en avvägning om man tycker att de är värt de extra pengarna. Det är ju alltid kul att testa lite olika grejer. :) Smak, löslighet och annat är ju också sånt som måste avgöra vad man köper.

    #863794

    Vad var det för smak Ronaldinho_9?

    Är det smak på proteinet är det logiskt sett inte 100% whey…

    Bättre protein my ass…

    #863795
    Melin wrote:
    Vad var det för smak Ronaldinho_9?

    Är det smak på proteinet är det logiskt sett inte 100% whey…

    Bättre protein my ass…

    vad snackar du om?
    tror du verkligen alla protein e samma eller.. tror du verkligen de skulle skilja så mycket i priser.

    alla sidor som säljer protein har nästan Optium 100 % Whey gold som bästa och mest sålda protein.

    har kunderna fel?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.